סדרת פרזנטציות קצרות של יצירות תיעודיות מסוג אחר – עבודות שמציעות פרספקטיבות המרחיבות את גבולות הז'אנר תוך שילוב בין דיסציפלינות, שימוש בשפה קולנועית יוצאת דופן או טכנולוגיות חדשניות.
פרס !NEXT יוענק ליצירה שתבחר על ידי הצופים.
אוצרות: אורי לוין וטל יחס

החיים הטובים - יובל אור, מרגו מסיקא, רועי קידר

דמיינו עולם בו אתם מקבלים קצבה חודשית ללא כל תנאי. איך החיים שלכם היו משתנים? דוקו אינטראקטיבי שבוחן את היחסים שלנו עם כסף ועבודה דרך הפריזמה של הכנסה בסיסית.

monumentalise - טל אלפרשטיין ויוליה קרן טורבן

"monumentalise" היא פלטפורמה מתמשכת, עבודת פרפורמנס המתעדת ומשעתקת את צורתן של אנדרטאות עירוניות דרך פעולת כוריאוגרפיה. התנועה מתורגמת לאיורי הדרכה הפתוחים לציבור. האנדרטה, שמהותה הנצחה על ידי צורה קבועה, פוגשת את ארעיות הפרפורמנס ואת תיעוד הווידאו.

הצ׳יזבט - תמר הירשפלד

שלושה בדואים נוסעים לחאפלה. למגינת ליבם הטנדר מתחמם והם נאלצים להעביר את הזמן בסיפורי צ'יזבטים סביב הפינג'אן. שלושה עיבודים מודרנים של מעשיות עם בדואיות משלבים בין סוריאליזם אוריינטלי וטכנולוגיה.

סלוקי - ציון אברהם חזן

בסוף ארוחה בחדר האוכל הקיבוצי השולחן הופך לשדה קרב. הכלים ושאריות המזון משמשים כדי לתאר את מהלכו של אירוע מדמם. סביב השולחן, ארבעה גברים משחזרים את מה שקרה בלבנון לפני שנים.

אילת ממי - מיכאל ליאני

"אילת ממי" הוא פורטרט פסיכדלי של העיר הדרומית ביותר – "L.A של ישראל". אשלייה נכספת של נופש, שמש, בילויים ויוקרה. הכל בה מותר והכל אפשרי. את הווידאו מלווה מיה, נערה תל אביבית אשר זרותה בסצנה המקומית מדגישה את הניגוד הבלתי נמנע.

הפשע המושלם - אלון סהר

עריכה הוליוודית היא בלתי נראית, "גניבה" של הרגעים הטובים ביותר. השוד מפרק צליל ותמונה ומחבר אותם מחדש בערמומיות חשאית.

סרט מסוכן - ניר עברון

"סרט מסוכן" עורך מחדש חומרים מצולמים עוכרי שלווה משנת 1948, שנמצאו לאחרונה בארכיון עמותת מורשת הלח״י בתל אביב. חומרי הגלם המקוריים צולמו על גבי צלולואיד ניטראטי, אמולסיה לא-יציבה ואסורה לשימוש.
*באדיבות העמותה להנצחת מורשת הלח"י בתל אביב

עקורים - מעין פרינץ

מיצב המתבונן בדימויים של ילדות לאחר מלחמה בתקופה של שינוי ומעבר. המיצב מתמודד עם זיכרונות, הכחשות, שתיקות ועם הקושי לספר סיפור עקבי וברור.