בגיל 88 אודרי פלאק ניצבת על סולם בסטודיו ומציירת גרסה משלה לציור קלאסי של רובנס. על הקנבס שלה מגיחים מן השמיים גבר ואישה, גיבורי-על. פלאק התנסתה בכל ז׳אנר אפשרי של ציור ופיסול, ואף שהיא נחשבת לאמנית פוטו-ריאליסטית מן המוערכות בעולם, היא אינה מפסיקה לרגע להשתעשע בשבירת מסגרות.
כישרונה העצום של פלאק התגלה בגיל צעיר, והיא למדה ועבדה לצד אמנים גדולים כמו אלבֶרס, פולוק ודה-קוּנינג. אולם כאישה, היא נאלצה להתמודד עם מהמורות שלא עמדו בדרכם של אלה. פלאק, בדרכה הכריזמטית, מספרת את סיפורה הדרמטי ורצוף הסערות, שבכולן האמנות הייתה "הדרך היחידה לפענח באמצעותה את העולם".
בימוי: Deborah Shaffer Co-Director ועריכה: Rachel Reichman הפקה: Davina Pardo, Deborah Shaffer, Amy Sultan Executive Producer: Mary Strauss צילום: Elizabeth Nichols תחקיר: Ashley Moradipour עיצוב פסקול: Bradley Wickham
מקור:
Audrey Flack Film
CV
Deborah Shaffer has been making social issue documentaries since the early 1970’s. In the 1980s, she directed WITNESS TO WAR, which won an Academy Award and aired on PBS; FIRE FROM THE MOUNTAIN, which received an Emmy nomination, was shown at the New York and Sundance film festivals, and aired on the PBS; and DANCE OF HOPE, which received the Prix d'Or--FIPA and was screened at Sundance. She directed and wrote SECRETS UNDERGROUND for the WGBH series “Discovering Women” in 1994. In 2001 she directed two shows for the PBS series “Art 21: Art in the 21st Century” which was nominated for an Emmy. RWANDA: LADIES FIRST which she co-directed and wrote for WNET’s “Wide Angle” was awarded an Emmy in 2004. Her most recent film, TO BE HEARD, won awards at numerous festivals and aired on PBS in 2012. She was Executive Producer of VERY SEMI-SERIOUS, an Emmy-award winning HBO documentary.
Rachel Reichman has edited scores of prize-winning documentaries, including Hitchcock/Truffaut (Directed by Kent Jones), A Letter to Elia (Directed by Kent Jones and Martin Scorsese), and "Women, War and Peace: Peace Unveiled" (Directed by Gini Reticker). She directed the independent feature films Work, starring Sonja Sohn, which premiered at MoMA in New Directors/New Films in 1996, and The Riverbed, which premiered at the Rotterdam International Film Festival in 1986 and was included in the Whitney Biennial in 1987.