מעבדת הראפ קאט של דוקאביב בשיתוף הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה

*שימו לב – מועד ההגשה הוארך עד ליום שני – 3.4 בשעה 16:00*



פסטיבל דוקאביב ה-25 מזמין יוצרות ויוצרים דוקומנטריים להגיש פרויקטים בשלב ראפ-קאט ל-DOC LAB TLV בהנחיית מנטורים בינלאומיים מהשורה הראשונה.

DOC LAB TLV היא מעבדה ייחודית מבית דוקאביב ובשיתוף הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה, אשר מציעה ייעוץ מקצועי, חניכה והיכרות אישית עם מנטורים מתחומי העריכה, ההפקה, ההפצה ועולם הפסטיבלים, לפרויקטים דוקומנטריים שנמצאים בעריכה בשלב ראף-קאט.

למעבדה ייבחרו ארבעה פרויקטים בלבד, בעלי פוטנציאל בינלאומי, אשר יקבלו ייעוץ והכוונה מקצועית כקרש קפיצה להצלחה משמעותית בישראל ובעולם.
ההשתתפות במעבדה היא במלגה מלאה ואינה כרוכה בתשלום. על הפרויקטים שיתקבלו למעבדה לעמוד בקריטריונים המפורטים בהמשך.

על המגישים למלא את הטופס המקוון להרשמה עד 3.4 ב-16:00. פרויקטים שיוגשו לאחר תאריך זה לא יתקבלו.
תשובות ליוצרי הפרויקטים שהתקבלו יועברו עד 17.4.
פרטים מלאים על המעבדה כאן

טופס ההרשמה

פסטיבל דוקאביב יתקיים השנה בתאריכים: 20.5-11.5 והמעבדה תתקיים בתאריכים 17.5-15.5

המנטורים

ז'ואל אלכסיס

ז'ואל אלכסיס, ילידת בלגיה, גרה בתל-אביב ונמנית עם עורכות הסרטים המובילות בארץ. היא עורכת סרטים דוקומנטריים ובדיוניים באורך מלא זה 20 שנה. הסרטים שהיא ערכה הוקרנו בפסטיבל קאן, באידפא, בסאנדנס ובפסטיבלים רבים אחרים. בין הסרטים שערכה אלכסיס לאחרונה: "Speer Goes to Hollywood" (הוקרן בפסטיבל ברלין 2020), "פגות תוקף" (זוכה פרסי הבימוי והעריכה בדוקאביב 2019, הוקרן גם בטרייבקה ובהוט-דוקס), "מוחי" (זוכה דוקאביב 2017, הוקרן גם באידפא) ו"עד קצה הזריחה" (זוכה הפרס הגדול בדוקאביב 2015, הוקרן גם בפסטיבל פסטיבל ויז'ן דו ריל בשווייץ). אלכסיס היא גם יועצת עריכה, ובשנים האחרונות היא ייעצה בין היתר לעורכי הסרטים "Cinema Morocco" (הוקרן בפסטיבל הקולנוע של לייפציג ב-2018 ובדוקאביב ב-2019), "Silas" (הוקרן בפסטיבל טורונטו 2017), ו"להיות מי שהייתי" (זוכה פסטיבל ברלין 2017). ז'ואל אלכסיס מלמדת בסדנת העריכה של סאנדנס, ב"דוק קמפוס" וב"אסודוק", וחברה בצוות היועצים של "ראף קאט סרוויס".

טרזה שימיקובה

טרזה מנהלת את CPH:FORUM, פלטפורמת ההפקה והמימון של CPH:DOX, פסטיבל הקולנוע הדוקומנטרי הבינלאומי בקופנהגן. כמו כן, היא יועצת לתוכנית הבינלאומית של קרן "צ'יקן אנד אג פיקצ'רז" הממוקמת בניו-יורק ובסן-פרנסיסקו ומעניקה מימון והכשרה ליוצרות קולנוע דוקומנטרי. ב-2009, לאחר שסיימה את לימודי הקולנוע בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה של פראג בהתמחות בקולנוע דוקומנטרי, ביימה טרזה סרטים דוקומנטריים קצרים, ובהם הסרט זוכה הפרסים "Double Life of Saint Vit". נוסף על כך, היא ניהלה את התוכנית של סדנת הראף קאט הבינלאומית dok.incubator ואת השלוחות המקומיות שלה (DOK.Restart בפולין, DOK.SK בסלובקיה ו-dok.elevator, המיועדת למפיקים מהמדינות הנורדיות), ועמדה בראש תחום התעשייה בפלטפורמת "איסט דוק", פורום הפיצ'ינג ושוק הקופרודוקציות הגדול ביותר ליוצרי מזרח אירופה ומרכזהּ.

תומאס קראג

עורך קולנוע וטלוויזיה בעל יותר מ-25 שנות ניסיון. מאז סיום לימודיו בבית הספר לקולנוע של דנמרק ב-1989 שיתף פעולה עם במאים רבים, ובהם לארס פון טרייר, יונאס קורנל, אקה סנדגרן, ינס ג'ונסון, רומלה המריך, הנריק רובן גנז, אנה ויבל ואולה בורנדל. בשנים 2007–2010 היה תומאס חבר במועצת הקולנוע של המכון הדני הלאומי לקולנוע וייצג את דנמרק בקרן האירופית יוראימג'ז. כיום הוא מנהל את תחום העריכה בבית הספר הדני לקולנוע ומדריך סטודנטים בעריכת סרטים תיעודיים ובדיוניים לצד עמיתו, הבמאי ארנה ברו. נוסף על כך, תומאס קראג עורך ומפקח על עריכה של יצירות קולנועיות מרחבי העולם ומנחה סדנאות בבתי ספר לקולנוע ואוניברסיטאות, בעיקר במדינות הנורדיות. השנה הוא גם אחד המנחים בחממת dok.incubator.

ווּטר ינסן

ווּטר ינסן הוא הבעלים של Square Eyes, חברת הפצה ומכירות שמתמחה בסרטי פסטיבלים משובחים מחוץ למיינסטרים ומוצאת להם קהל כדי שיזכו להכרה שהם ראויים לה. סרטי החברה זכו להקרנות בכורה בפסטיבלים יוקרתיים ברחבי העולם וקטפו פרסים מכובדים בקאן, בברלין, בטורונטו, בלוקרנו ובקלרמון-פראן. בעבר היה ווּטר מנהל התוכן של פסטיבל הקולנוע הבינלאומי Go Short. נוסף על היותו מרצה בבתי ספר לקולנוע ובאוניברסיטאות, ווטר העביר סדנאות והנחה דיונים באידפא, בפסטיבל True/False, בתוכנית Berlinale Talents ועוד.

דאן ורמיולן

דאן ורמיולן (יליד 1985) הוא מנכ"ל שותף בחברת ההפצה ההולנדית "סינמה דליקטסן", המתמחה בסרטים דוקומנטריים. הוא אמון על ההיבט התפעולי בחברה ועל הניהול השוטף של תחומי הרכש וההפצה. בין היתר השתתף ורמיולן בהפצת הסרטים "ורמיר מקרוב", "קולקטיב", "החפרפרת", "המערה", "מעשה בהרג", "CitizenFour"‏, "אני לא הכושי שלכם", "קדי: החתולים של איסטנבול", ו"וינר". ורמיולן הוא מרצה אורח קבוע באקדמיה לקולנוע של הולנד, שופט בפסטיבלים כגון דוקוויל ודוקאביב וחבר בוועדות הלקטורה של פורום אידפא, של הקרן הבינלאומית שלו, "אידפא ברתה", ושל פלטפורמת הסטרימינג "Cinetree". לפני שהצטרף לסינמה דליקטסן עבד בפסטיבל אידפא.


הפרויקטים

לוויתן

בימוי: אליה שוורץ | עריכה: מאיה קניג | הפקה: ''דרומהפקות'' - חגי ארד ואלעד פלג

מדענית טילים, אדריכל ומורה לתנ''ך נסחפים אל הים התיכון למאבק על החיים ועל המוות מול אסדת גז ענקית. דרך רגעים אינטימיים בתוך משפחותיהם הקטנות, מתגלה הסיפור הגדול של משבר האקלים והקשר הישיר שלו לתעשיית הגז.

קרן מקור
קרן קולנוע גליל

עמוס גוטמן: הדראפט האחרון

בימוי ועריכה: שאולי מלמד | הפקה: גיל סימה

עמוס גוטמן הוא הקולנוען הישראלי הראשון שעסק בנושאים כמו הומוסקסואליות וגילוי עריות, והביא את הקאמפ והדקדנס למרכז הפריים. גוטמן שנפטר בגיל 38 ממחלת האיידס, המעיט בראיונות והעדיף להתבטא דרך סרטיו. מעטים זוכרים כיצד נשמע קולו. הסרט יביא את דמותו אל מול המצלמה, דרך חומרי ארכיון שטרם נראו והקלטות נדירות של ראיונות עם עמוס.

הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה
ערוץ 8

שומר הרועים

בימוי עריכה והפקה: הדרה אורן

הסרט מספר את סיפורם של אנשים החיים את מציאות הכיבוש ביומיום שלהם, מושפעים ממנו, לכודים בו, ומתמודדים עם השלכותיו. הוא מנסה לפענח ו''לפצח'' את ההוויה הייחודית הזו, שיש בה כדי להאיר ''תמונה'' גדולה יותר.

שני סיפורים על אהבה

בימוי, עריכה והפקה: אוהד מילשטיין

מהתמונות של הורי כזוג צעיר עולות תחושות של אהבה ורומנטיקה. הרכות והאינטימיות מורגשת. חלום. 50 שנה לאחר מכן עולות שאלות מהותיות לגבי אהבתם. לאן נעלמה אותה אינטימיות? האם ניתן להפריח מחדש את אותה אהבה?

קרן רבינוביץ
ערוץ 8

נורה

בימוי: מתן בן מורה | עריכה: גיא שחם | הפקה: אלעד פלג, חגי ארד

נורה בחרה להקדיש את חייה לטיפול בעטלפים, והקימה עבורם ועבורה בית מחסה מהסכנות שבחוץ. הנתינה הטוטאלית של נורה לבעלי החיים מרחיקה ממנה מחשבות קשות על העבר. האם היא יכולה לספק מזור גם לעצמה?הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה

השיבה מהפלנטה האחרת

בימוי: אסף לפיד | עריכה: נוהר חסין, אסף לפיד | הפקה: נעמי לבארי, סער יוגב, גיא הודס

סופר השואה יחיאל דינור (ק.צטניק), טבע בספריו את המונח ''הפלנטה האחרת'' כדי לנסות ולתת תוקף לטראומה שעבר. לאחר שהתעלף במשפט אייכמן, הוא מחליט לעבור טיפול ב-LSD, טיפול שמשנה את תפיסתו מקצה לקצה.

כאן תאגיד השידור הישראלי
קרן מקור
המיזם המשותף - קרן גשר ובית אביחי
Claims Conference
NRW

תאי-לנד

בימוי: ניר דבורצ'ין | עריכה: ניר דבורצ'ין | הפקה: אלעד פלג, חגי ארד

ביישוב הנידח עין תמר, פועלי החקלאות התאילנדים מהווים את רוב האוכלוסייה. הם משאירים את חייהם מאחור, נפרדים מהוריהם המזדקנים, מבני הזוג והילדים, ועובדים ללא הרף, חיים חיי דוחק והישרדות למען עתיד טוב יותר להם ולמשפחתם.

קרן קולנוע נגב
קרן רבינוביץ'- פרויקט קולנוע