יום ד' | 7.7 | גלריה לורנס גראף, מוזיאון תל אביב

הקרנות מיוחדות בגלריה לורנס גראף, מוזיאון תל אביב


רוברט סמית'סון (1973-1938), אחד האמנים האמריקאים החשובים של המאה ה-20, פרץ בשדה האמנות האמריקאית בסוף שנות ה-60 ותחילת שנות ה-70 בעבודות האדמה שלו ובעבודה המונומנטלית "מזח ספיראלי" (1970) באגם המלח הגדול ביוטה, עבודה שהיא מופע של שקיעה אנטרופית בטבע, תנועה ספיראלית של כבישי האספלט בניו ג׳רזי, ונטישות. הסרט "מזח ספיראלי" של סמית'סון, שנעשה עם עבודת האדמה האיקונית, יוקרן לראשונה בישראל, עם הסרטים "Swamp" ו"Mono Lake", שיטוט של סמית'סון ועוד שני אמנים אמריקאים צעירים, בטבע האמריקאי שבין ביצות, אגמי מלח ופסולת תעשייתית, במדיום של סרט. ב-1973 נהרג סמית'סון בתאונת מטוס מעל אתר בו הקים את עבודת האדמה שלו בטקסס. ההקרנה נערכת בשיתוף מוזיאון תל אביב ויעל ברגשטיין, אספיס

אוצרת: יעל ברגשטיין

יום ה' | 8.7 | הקרנה ברצף: 12:00-21:00
כניסה ברכישת כרטיס למוזיאון

מזח ספיראלי

רוברט סמית'סון; 1970, 35 דק'

הסרט, עבודת אמנות במדיום הקולנוע, נעשה עם עבודת האדמה האיקונית ביותר של סמית'סון, "מזח ספיראלי", באגם המלח הגדול ביוטה – עבודה שגילמה תהליכים אנטרופיים של שקיעה, הידרדרות והופעה מחדש. הקרנה מוזיאלית ראשונה בישראל.


מונו לייק

רוברט סמית'סון, ננסי הולט; 1968/2004, 20 דק'

שלשה אמנים אמריקאים צעירים – רוברט סמית'סון, ננסי הולט ומייקל הייזר – שישנו את פני הפיסול האמריקאי, משוטטים, מצלמים ומעשנים בסרט מסע באגם מונו, אחד האגמים הקדומים באמריקה, על רקע קולם של סמית'סון – שנראה לוקח אדמה מהרי הסלעים הוולקניים על גדת האגם – ושל הייזר, שעבד אז על עבודת האדמה הגדולה שלו, "שלילה כפולה".


Swamp

רוברט סמית'סון, ננסי הולט; 1971, 6 דק'

שיטוט מצולם בן שש דקות, של רוברט סמית'סון בביצה שנשארה באזור כבישי התעשייה של ניו ג'רזי שבו גדל. סמית'סון מכוון את אשתו, ננסי הולט, והיא מצלמת בכאוטיות את תנועתה בסבך קנים עבה, שחוסם בהדרגה את המבט ואת הצילום.




Holt/Smithson Foundation and Electronic Arts Intermix (EAI), New York ©