לראשונה בדוקאביב: מועצת מפעל הפיס לתרבות תקצה מענק כספי לשיווק הסרט הדוקומנטרי לאוסקר לסרט הישראלי הזוכה בדוקאביב


החל מפסטיבל דוקאביב 2019, יינתן מענק כספי חדש לשיווק לאוסקר לסרט הדוקומנטרי הזוכה בתחרות הישראלית של הפסטיבל, לקראת המירוץ לפרסי האוסקר האמריקאים. במסגרת הפרס החדש, יוענקו בסה"כ עד  150,000 ₪ לזוכים בשתי פעימות: 100,000 ₪ כאשר יגיש זוכה דוקאביב את מועמדותו לאוסקר, ו-50,000 ₪ נוספים במידה וייבחר הסרט לרשימה הקצרה של המתמודדים. הפרס יינתן מטעם מועצת מפעל הפיס לתרבות ולאמנות עבור שיווק וקידום הסרט לקראת המירוץ.

הפרס החדש יוענק לאחר שב-2018 הכירה האקדמיה האמריקאית לקולנוע (האוסקר) בדוקאביב כאחד מ-28 פסטיבלים בעולם שהסרטים הזוכים בהם רשאים להגיש מועמדות לאוסקר בקטגוריית "הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר".

מענק מפעל הפיס לשיווק לאוסקר יוענק בנוסף לפרס הקיים, שגובהו 70,000 ₪ וניתן באדיבות קרן הווארד גילמן לזוכה התחרות הישראלית.

גליה בדור, מנהלת פסטיבל דוקאביב: "היעדר כסף להפצה ולשיווק בחו"ל הוא אחד הקשיים הכי משמעותיים איתו מתמודד הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי. הפרס החדש הזה הוא בגדר פריצת דרך, כאשר סוף כל סוף, גם הקולנוע התיעודי מקבל את ההכרה הראויה לה זוכה מקבילו העלילתי". 

דולין מלניק, מנהלת מועצת הפיס לתרבות ולאמנות: "מענק דומה מוענק ע"י מועצת הפיס לסרט העלילתי הישראלי המועמד לאוסקר ואנו שמחים לאפשר גם ליצירה הדוקומנטרית הישראלית תמיכה כספית שנועדה לסייע בשלבי השיווק של הסרט בדרכו לרשימה הקצרה של תחרות האוסקר."