פסטיבל דוקאביב ה-23 מזמין יוצרות ויוצרים דוקומנטריים להגיש פרויקטים בשלב ראף-קאט ל-DOC LAB TLV, בהנחיית מנטורים בינלאומיים מהשורה הראשונה.

DOC LAB TLV היא מעבדה ייחודית מבית דוקאביב ובשיתוף הקרן החדשה לקולנוע ולטלוויזיה, אשר מציעה ייעוץ מקצועי, חניכה והיכרות אישית עם מנטורים מתחומי העריכה, ההפקה, ההפצה ועולם הפסטיבלים, לפרויקטים דוקומנטריים שנמצאים בעריכה בשלב ראף-קאט.

למעבדה ייבחרו ארבעה פרויקטים בלבד, בעלי פוטנציאל בינלאומי, אשר יקבלו ייעוץ והכוונה מקצועית כקרש קפיצה להצלחה משמעותית בישראל ובעולם.

בתום המעבדה יוענק לפרויקט שיבחר על צוות המנטורים, פרס כספי בסך 3000 דולר עבור פוסט פרודקשן. הפרס באדיבות משפחת בולטנסקי (The Boltansky Family (Baltimore, MD. הפרויקט הנבחר יעניק קרדיט לתורמים ברולר הסרט.

המשתתפים במעבדה יהיו זכאים למפגש ייעוץ נוסף עם אחד המנטורים עד סוף 2021.

לתשומת לבכם, פסטיבל דוקאביב יתקיים השנה בתאריכים 1-10.7.2021 ואילו המעבדה תתקיים מוקדם יותר במשך שלושה ימים רצופים בתאריכים 25-27.5.2021.

ההשתתפות במעבדה היא במלגה מלאה ואינה כרוכה בתשלום. על הפרויקטים שיתקבלו למעבדה לעמוד בקריטריונים המפורטים בהמשך.

על המגישים למלא את הטופס המקוון להרשמה עד 6.4.2021 ב-16:00. פרויקטים שיוגשו לאחר תאריך זה לא יתקבלו.

תשובות ליוצרי הפרויקטים שהתקבלו יועברו עד 18.4.2020.

טופס ההרשמה

פרטים מלאים על המעבדה כאן

המנטורים


ז'ואל אלכסיס

ז'ואל אלכסיס, ילידת בלגיה, גרה בתל-אביב ונמנית עם עורכות הסרטים המובילות בארץ. היא עורכת סרטים דוקומנטריים ובדיוניים באורך מלא זה 20 שנה. הסרטים שהיא ערכה הוקרנו בפסטיבל קאן, באידפא, בסאנדנס ובפסטיבלים רבים אחרים. בין הסרטים שערכה אלכסיס לאחרונה: "Speer Goes to Hollywood" (הוקרן בפסטיבל ברלין 2020), "פגות תוקף" (זוכה פרסי הבימוי והעריכה בדוקאביב 2019, הוקרן גם בטרייבקה ובהוט-דוקס), "מוחי" (זוכה דוקאביב 2017, הוקרן גם באידפא) ו"עד קצה הזריחה" (זוכה הפרס הגדול בדוקאביב 2015, הוקרן גם בפסטיבל פסטיבל ויז'ן דו ריל בשווייץ). אלכסיס היא גם יועצת עריכה, ובשנים האחרונות היא ייעצה בין היתר לעורכי הסרטים "Cinema Morocco" (הוקרן בפסטיבל הקולנוע של לייפציג ב-2018 ובדוקאביב ב-2019), "Silas" (הוקרן בפסטיבל טורונטו 2017), ו"להיות מי שהייתי" (זוכה פסטיבל ברלין 2017). ז'ואל אלכסיס מלמדת בסדנת העריכה של סאנדנס, ב"דוק קמפוס" וב"אסודוק", וחברה בצוות היועצים של "ראף קאט סרוויס".


טרזה שימיקובה

טרזה מנהלת את CPH:FORUM, פלטפורמת ההפקה והמימון של CPH:DOX, פסטיבל הקולנוע הדוקומנטרי הבינלאומי בקופנהגן. כמו כן, היא יועצת לתוכנית הבינלאומית של קרן "צ'יקן אנד אג פיקצ'רז" הממוקמת בניו-יורק ובסן-פרנסיסקו ומעניקה מימון והכשרה ליוצרות קולנוע דוקומנטרי. ב-2009, לאחר שסיימה את לימודי הקולנוע בבית הספר לקולנוע וטלוויזיה של פראג בהתמחות בקולנוע דוקומנטרי, ביימה טרזה סרטים דוקומנטריים קצרים, ובהם הסרט זוכה הפרסים "Double Life of Saint Vit". נוסף על כך, היא ניהלה את התוכנית של סדנת הראף קאט הבינלאומית dok.incubator ואת השלוחות המקומיות שלה (DOK.Restart בפולין, DOK.SK בסלובקיה ו-dok.elevator, המיועדת למפיקים מהמדינות הנורדיות), ועמדה בראש תחום התעשייה בפלטפורמת "איסט דוק", פורום הפיצ'ינג ושוק הקופרודוקציות הגדול ביותר ליוצרי מזרח אירופה ומרכזהּ.




תומאס קראג

עורך קולנוע וטלוויזיה בעל יותר מ-25 שנות ניסיון. מאז סיום לימודיו בבית הספר לקולנוע של דנמרק ב-1989 שיתף פעולה עם במאים רבים, ובהם לארס פון טרייר, יונאס קורנל, אקה סנדגרן, ינס ג'ונסון, רומלה המריך, הנריק רובן גנז, אנה ויבל ואולה בורנדל. בשנים 2007–2010 היה תומאס חבר במועצת הקולנוע של המכון הדני הלאומי לקולנוע וייצג את דנמרק בקרן האירופית יוראימג'ז. כיום הוא מנהל את תחום העריכה בבית הספר הדני לקולנוע ומדריך סטודנטים בעריכת סרטים תיעודיים ובדיוניים לצד עמיתו, הבמאי ארנה ברו. נוסף על כך, תומאס קראג עורך ומפקח על עריכה של יצירות קולנועיות מרחבי העולם ומנחה סדנאות בבתי ספר לקולנוע ואוניברסיטאות, בעיקר במדינות הנורדיות. השנה הוא גם אחד המנחים בחממת dok.incubator.


אניה טשביטובסקה

ניה טשביטובסקה היא חברה בצוות התוכן של פסטיבל סאנדנס, הממונה על סרטים דוקומנטריים מארה"ב ומרחבי העולם. בתפקידה האחרון ניהלה את תחום המכירות והרכש ב"אאוטלוק פילם סיילס", סוכנות למכירת סרטים דוקומנטריים. לפני כן עבדה בסוכנות הניו-יורקית "ויזיט פילמס" כמנהלת רכש בכירה (משנת 2015). נוסף על עבודתה בסאנדנס, היא המנהלת האמנותית של פסטיבל "אוף קאמרה" בקראקוב, פולין, וחברה בצוות התכנון שלו משנת 2008. לאניה תואר שני בקולנוע ועוד תואר שני בטכנולוגיה ובתרבות דיגיטלית, והיא עברה הכשרה בהפקה ובפוסט-פרודקשן מטעם המוזיאון הבריטי וה-BBC.