מעבדת הראף-קאט של עמותת דוקאביב והקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה מציעה ייעוץ מקצועי, חניכה והיכרות אישית עם מנטורים בכירים בינלאומיים מתחומי ההפקה, הבימוי, ההפצה ומעולם הפסטיבלים, לפרויקטים דוקומנטריים שנמצאים בעריכה בשלב ראף-קאט.

בראש המעבדה עומדת ז'ואל אלכסיס, מעורכות הסרטים המובילות בארץ ויועצת עריכה מהבכירות בעולם.



מנטורים בעבר ובהווה

  • אניה טשביטובסקה (Ania Trzebiatowska) – פרוגרמרית בכירה, פסטיבל סאנדנס
  • טרזה סימילקובה (Tereza Šimíková) – מנהלת הפורום בפסטיבל CPH:DOX
  • תומאס קראג (Thomas Krag) – עורך קולנוע וטלוויזיה דני, מנהל תחום העריכה בבית הספר הדני לקולנוע
  • פטר יאגר (Peter Jaeger) – מייסד חברת ההפצה Autlook Filmsales בווינה ו-Jaeger Creative המוקדשת למציאת פתרונות חדשניים למימון והפצת סרטים
  • יעל ביטון (Yael Bitton) – עורכת ויועצת עריכה בכירה (Machines, הממלכה המופלאה של פאפא אלייב)
  • סיאולו גו (Xiaolu Guo) – קולנוענית, מסאית וסופרת סינית-בריטית ("SHE, A CHINESE")
  • מתיאס ווטר קנול (Matthijs Wouter Knol) – מנהל האקדמיה האירופית לקולנוע, בעבר היה מנהל ה-EFM שוק הקולנוע האירופי בפסטיבל ברלין.
  • פופי דיקסון (Poppy Dixon) – מפיקה בריטית של סרטים דוקומנטריים (The Imposter, Three Identical Strangers, American Animals, Untouchable)
  • אורסטיס אנדראדקיס (Orestis Andreadakis) – המנהל האמנותי של פסטיבל הסרטים הבינ"ל של סלוניקי
  • ווּטר ינסן – Wouter Jansen – הבעלים של Square Eyes, חברת הפצה ומכירות שמתמחה בסרטי פסטיבלים משובחים
  • דאן ורמיולן – Daan Vermeulen – מנכ"ל שותף בחברת ההפצה ההולנדית "סינמה דליקטסן"

פרויקטים

אבשלום


בימוי: דוד אופק
הפקה: דיויד נוי, יורם עברי
מאיר אשל עוזב את ישראל לצרפת, שם הוא ממציא עצמו מחדש כאמן בשם ''אבשלום''. הוא זוכה להצלחה בינלאומית, עד שבגיל 28 הוא נפטר מאיידס. אחיו הצעיר דני מתמנה למנהל העיזבון, ומגלה את סיפור חייו המדהים של האח והאגדה.

* בהפקה

אחרייך

בימוי: רנא אבו פריחה
הפקה: אבתיסאם מראענה מנוחין
רודיינה, אמה של הבמאית, החליטה להעתיק את חיי המשפחה מתל שבע הבדואית, ליישוב היהודי השכן, עומר. הסרט מלווה אותה במסעה האחרון, כשבקשתה האחרונה היא להיקבר בעומר. תהליך הפרידה מציף את המשפחה בשאלות מהותיות על זהות ומשמעות של בית.

פסטיבל ירושלים 2017 (פרס ון-ליר לבימוי לסרט תיעודי), פרס שולמית אלוני, מועמד לפרס אופיר לשנת 2018 בקטגוריית סרטים תיעודיים, פרס הסרט הטוב ביותר בתחרות הפורום הדוקומנטרי בישראל

אמפתיה (שם זמני)

בימוי: עומר שמיר | עריכה: איל גולדברג |
הפקה: שלומי אלקבץ, גלית כחלון

אנשים זרים הופכים להיות התרפיה האמנותית של אמן הרחוב Know Hope, שסובל ממחלה כרונית קשה.קרן רבינוביץ'
מכון ון ליר

אשת חיל

בימוי: אנה סומרשף
הפקה: טל ברדה, אנה סומרשף
אסתי שושן היא אקטיביסטית חרדית שיוצאת עם חברותיה למאבק להשמיע את קולן של נשים חרדיות בפוליטיקה.
בדרך היא תיאלץ להתמודד עם ערכים מתנגשים בזהותה ולשלם מחיר אישי כבד, אך הצורך בהכרה חזק מהכל, גם בחברה השמרנית ביותר.

פסטיבל ירושלים 2021

דוקטור מוריס (שם זמני)

בימוי: איתמר אלקלעי, מיטל צביאלי
הפקה: איתמר אלקלעי, מיטל צביאלי
כולם באילת מכירים את דוקטור מוריס והתנין קלרנס שגידל בביתו, בועה בריטית מפתיעה בלב המדבר. לאחר מותו, מתברר שהשאיר לאשתו פיי ולילדיהם יוני, אנדרו ודולי, מאות שעות של תיעוד אישי, שמעירות מחדש אגדה מרירה-מתוקה.

* בהפקה

השיבה מהפלנטה האחרת

בימוי: אסף לפיד | עריכה: נוהר חסין, אסף לפיד | הפקה: נעמי לבארי, סער יוגב, גיא הודס

סופר השואה יחיאל דינור (ק.צטניק), טבע בספריו את המונח ''הפלנטה האחרת'' כדי לנסות ולתת תוקף לטראומה שעבר. לאחר שהתעלף במשפט אייכמן, הוא מחליט לעבור טיפול ב-LSD, טיפול שמשנה את תפיסתו מקצה לקצה.

כאן תאגיד השידור הישראלי
קרן מקור
המיזם המשותף - קרן גשר ובית אביחי
Claims Conference
NRW

יורש הקעקועים

בימוי: אורית אופיר רונאל
הפקה: איילת קייט, אמיר הראל
בחנות קטנה בעיר העתיקה בירושלים יושב ואסים רזוק, היורש הבלעדי של שושלת מקעקעים קופטית מפוארת בת 500 שנה. ואסים חורט על עורם של עולי רגל סמלים נוצריים, מזכרת רבת משמעות שיישאו על עורם עד יום מותם. כלי העבודה שמשמשים אותו לשם כך הם אוסף של גלופות עץ עתיקות העוברות מאב לבן מאז המאה ה-16, אך ספר עתיק שמביא לו אביו מעיד שלא כל הגלופות הגיעו לידיו. ואסים יוצא למסע להשיבן ומגלה שבמשפחתו הוסתרו לא רק גלופות כי אם גם סודות אפלים.

פסטיבל ירושלים 2021 (תחרות דיאמונד לקולנוע ישראלי תיעודי)

ילדות אבודה

בימוי: דוד וקסמן
הפקה: יואב רועה
הסרט עוקב אחר ארבעה ילדים פלסטינים שנעצרו ונכלאו בשנת 2016 על ידי כוחות הצבא. דרך חומרי חקירות וראיונות עם דמויות מתוך המערכת הצבאית והמשפטית מתחקה הסרט אחר מנגנון הענישה הישראלי של ילדים בגדה המערבית.

* בהפקה

ילדי האשראם

בימוי: יהונתן אופק
הפקה: יהונתן אופק, איתמר לוריא
ב-20 השנים הראשונות לחייו, גדל יוצר הסרט בשני מקומות: בירושלים, ובאשראם הודי, בהנהגתו של גורו. 20 שנה אחר כך הוא יוצא למסע לברר מה מסתתר בסוד שהיה צריך לשמור לגבי המקום, ומה קרה לכל שאר ילדי האשראם.

פסטיבל דוקאביב 2019, פסטיבל דוקומנטרי טייוואן 2020 (תחרות בינלאומית)

ילדים על תנאי

בימוי: נעם דמסקי, עדו בהט
הפקה: נעם דמסקי, עדו בהט
אושר, מישל ואיתן הוצאו מבתיהם והועברו למשפחות אומנה. הסרט מתלווה אל השלושה לקראת הגיעם לגיל 18 בבית ההורים האומנים ועם ההתמודדות בשנה הראשונה לעצמאות. הסרט אורג את הקשרים האישיים המתפתחים ביניהם ואת הקשרים עם ההורים האומנים והביולוגיים.

פסטיבל דוקאביב 2020 (תחרות מעבר למסך)

לוויתן

בימוי: אליה שוורץ | עריכה: מאיה קניג | הפקה: ''דרומהפקות'' - חגי ארד ואלעד פלג

מדענית טילים, אדריכל ומורה לתנ''ך נסחפים אל הים התיכון למאבק על החיים ועל המוות מול אסדת גז ענקית. דרך רגעים אינטימיים בתוך משפחותיהם הקטנות, מתגלה הסיפור הגדול של משבר האקלים והקשר הישיר שלו לתעשיית הגז.

קרן מקור
קרן קולנוע גליל

לתפוס את יהושע

בימוי: שי פוגלמן
הפקה: אסף אמיר
מרדף חוצה יבשות, הנפרש על פני חמש שנים, בעקבות יהושע אליצור, מתנחל מאיתמר שהורשע בהריגת פלסטיני, אך נעלם לפני שנגזר עונשו. במסעו חושף הבמאי שי פוגלמן נתיב בריחה ואת דמותו המסתורית של הפושע הנמלט.

פסטיבל דוקאביב 2019 (תחרות ישראלית), IDFA 2019

מותו של הקולנוע ושל אבא שלי גם

בימוי: דני רוזנברג
הפקה: סתיו מרון, דני רוזנברג
אב ובנו מנסים לעצור את הזמן באמצעות הקולנוע, אך מחלת האב מאיימת לנצח במירוץ את שניהם.

פסטיבל ירושלים 2020, קאן 2020

מסיבת פרישה

בימוי: אסף ארנרייך
הפקה: יורם עברי, דיויד נוי
מיד לאחר פרישתה המיוחלת לגמלאות, חלתה חנה בפיברומיאלגיה. בעלה טוביה אינו מוכן לקבל את העובדה שגם מועד פרישתו מתקרב. הוא חושש שיאבד את מקומו בעולם וישקע יחד עם אשתו הדואבת, בעוד היא מחכה לרגע שיהיה לצידה וייתן לה את תחושת הביטחון שכל כך חסרה לה. בתווך עומד בנם אסף, במאי הסרט, המנסה לסתום את החורים בסכר המאיים להתמוטט. החוטים העדינים המרכיבים את מערכת היחסים ביניהם נחשפים בתקופה של הסתגלות לחיים חדשים, מצב המאלץ אותם, אחרי 45 שנות נישואין, לנסות ולברוא את עצמם מחדש.

פסטיבל חיפה 2018

משפחה בטרנס

בימוי: אופיר טריינין
הפקה: אופיר טריינין, טל ברדה
משפחה מנהריה נאלצת להתמודד עם הפיכתו של אב המשפחה לטרנסג'נדרית. גלית, עמית וארבעת ילדיהן מאמינים שהאהבה תנצח את כל הקשיים, אך כשנדמה שהמסע המגדרי של עמית הגיע ליעדו בשלום, מאיים המסע האישי של גלית על הזוגיות.

פסטיבל דוקאביב 2018 (פרס הסרט הישראלי הטוב ביותר), DOC NYC 2018, פסטיבל הסרטים בקרקוב 2019, פסטיבל הסרטים הדוקומנטריים גואנגזו 2019, פסטיבל הסרטים הישראלי בלוס אנג'לס 2018

משפט הבנקאים

בימוי: אליאב לילטי
הפקה: סתיו מרון
חמישה אנשים חסרי פרוטה מכריזים מלחמה נגד הדמויות החזקות והעשירות ביותר במערכת הבנקאית - ומנצחים.

* בהפקה

נורה

בימוי: מתן בן מורה | עריכה: גיא שחם | הפקה: אלעד פלג, חגי ארד

נורה בחרה להקדיש את חייה לטיפול בעטלפים, והקימה עבורם ועבורה בית מחסה מהסכנות שבחוץ. הנתינה הטוטאלית של נורה לבעלי החיים מרחיקה ממנה מחשבות קשות על העבר. האם היא יכולה לספק מזור גם לעצמה?הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה

סרט שלל

בימוי: קרנית מנדל
הפקה: גיל סימה
תחקירנית ארכיונים ישראלית מוצאת קלטות פלסטיניות ישנות בארכיון צבאי. מדוע הן שם? למי הן שייכות? עקבות האוסף מובילים אל סיפורו של ארכיון פלסטיני אבוד ואל סיפורו של הזיכרון הוויזואלי הפלסטיני כולו.

* בהפקה

עוד יום בגן עדן

בימוי: תומר חלפון
הפקה: תומר חלפון
טרינה מתעוררת לאחר שבעים ימי תרדמת, וניצבת בפני אותה סיטואציה שממנה היא מנסה לצאת שוב ושוב. עליה למדוד שוב את חייה ולפגוש שוב את מותה.

פסטיבל דוקאביב 2020

עמוס גוטמן: הדראפט האחרון

בימוי ועריכה: שאולי מלמד | הפקה: גיל סימה

עמוס גוטמן הוא הקולנוען הישראלי הראשון שעסק בנושאים כמו הומוסקסואליות וגילוי עריות, והביא את הקאמפ והדקדנס למרכז הפריים. גוטמן שנפטר בגיל 38 ממחלת האיידס, המעיט בראיונות והעדיף להתבטא דרך סרטיו. מעטים זוכרים כיצד נשמע קולו. הסרט יביא את דמותו אל מול המצלמה, דרך חומרי ארכיון שטרם נראו והקלטות נדירות של ראיונות עם עמוס.

הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה
ערוץ 8

פרו ורבו (שם זמני)

בימוי: יאיר צימרמן, עדי רבינוביץ
הפקה: בן גלעדי, מיקה תימור
ארי נייגל הקדיש את חייו לסייע לנשים במאבקן להרות (65 ילדים וידו נטויה). משימת ההזרעה משתלטת על חייו וארי מסתכן בלאבד את האנשים הכי קרובים לו ואת משפחתו הישנה והחדשה.

* בהפקה

ציפורה ורחל לא מתות

בימוי: הדר מורג
הפקה: הדר מורג
לאחר 30 שנה של מאמצים כושלים, תהל מצליחה לשכנע את אחותה ציפורה לעזוב את בתי החולים הפסיכיאטריים בהם התגוררה כל חייה ולבוא עמה ''הביתה'', אל דירת הגג הקטנה שהיא שוכרת בלב תל אביב.

* בהפקה

קויה נוי

בימוי: דניאל בינסטד
הפקה: אפרת כהן
קויה נוי מביא את סיפורו של נוי, כוכב רוק פיליפיני, שממרומי התהילה מצא עצמו חי בישראל באנונימיות, מתפרנס בדוחק, אב לבת ישראלית שעומדת להתגייס לצה''ל. כעת, בגיל 61, הוא מחליט לנטוש את זהות המהגר ולחזור לימי תהילתו. לראשונה מזה שנים, יאחז בגיטרה שהשאיר מאחור ויעז לחלום על עתיד חדש.

פסטיבל חיפה 2019

שומר הרועים

בימוי עריכה והפקה: הדרה אורן

הסרט מספר את סיפורם של אנשים החיים את מציאות הכיבוש ביומיום שלהם, מושפעים ממנו, לכודים בו, ומתמודדים עם השלכותיו. הוא מנסה לפענח ו''לפצח'' את ההוויה הייחודית הזו, שיש בה כדי להאיר ''תמונה'' גדולה יותר.

שני סיפורים על אהבה

בימוי, עריכה והפקה: אוהד מילשטיין

מהתמונות של הורי כזוג צעיר עולות תחושות של אהבה ורומנטיקה. הרכות והאינטימיות מורגשת. חלום. 50 שנה לאחר מכן עולות שאלות מהותיות לגבי אהבתם. לאן נעלמה אותה אינטימיות? האם ניתן להפריח מחדש את אותה אהבה?

קרן רבינוביץ
ערוץ 8

תאי-לנד

בימוי: ניר דבורצ'ין | עריכה: ניר דבורצ'ין | הפקה: אלעד פלג, חגי ארד

ביישוב הנידח עין תמר, פועלי החקלאות התאילנדים מהווים את רוב האוכלוסייה. הם משאירים את חייהם מאחור, נפרדים מהוריהם המזדקנים, מבני הזוג והילדים, ועובדים ללא הרף, חיים חיי דוחק והישרדות למען עתיד טוב יותר להם ולמשפחתם.

קרן קולנוע נגב
קרן רבינוביץ'- פרויקט קולנוע

תהודה

בימוי: איתי מרום
הפקה: איתי מרום
הסרט ''תהודה'' עוסק בקול האנושי דרך שיעורים פרטיים של שלושה מורים לשירה והיחסים שלהם עם תלמידיהם. הוא מתבונן במנגנון הפיזי של הקול, באופן בו הוא פועל בקשר הבין-אישי ובדרך בה הוא חושף את עולמן הרגשי של הדמויות.

פסטיבל דוקאביב 2019 (ציון לשבח בתחרות עומק שדה), דוק לייפציג 2019 (פרס DEFA), מומה דוק פורטנייט 2020

תקרא לי בשם

בימוי: הלל ראטה
הפקה: אביגיל שפרבר
כאשר אמוץ היה בן 20, הוא חווה תקיפה מינית אלימה. הסרט יעקוב אחר מסעו להכיר בעצמו את הגבר שהוא, למרות הפגיעה המינית, ולהבנה שהוא חף מפשע וכי אינו אשם.

* בהפקה