אור בכל מקום

כיצד התפתחו המצאות שנועדו לשמש לנו מגן וביטחון, לכלים רבי עוצמה שמאפשרים לרשויות לעקוב אחרינו ולמשטר אותנו? בניסיון לענות, תיאו אנטוני ("סרט עכברוש") בוחן פיתוחים חדשניים ואת ההנחות המפתיעות המונחות בבסיסם.

איש ומצלמה

מיהו הזר שמחזיק בידו מצלמה? ולמה הוא שותק? האנשים שפוגשים אותו מנסים לפענח את החידה, ונאלצים להביט פנימה, אל תוכם, כדי לדלות משם תשובות. למה הם כועסים? ומה מביא אחרים להזמין אותו אל ביתם ולהיפתח בפניו?

בגרון

מתקופת התנ"ך ועד ימינו, הצלילים שבוקעים מגרוננו, ההגייה שהטמיעה בנו שפת אמנו, משמשת כדי למיין: מי אויב ומי ידיד, מי יקבל מקלט ומי יישאר בחוץ. עד כמה ברורים הגבולות הקוליים בינינו? ועד כמה הם פוליטיים?

חיוכה הסוציאליסטי

הלן קלר הייתה אמנם עיוורת וחירשת, אבל סירבה להיות אילמת. אחרי שלמדה לדבר, היא הפכה לאקטיביסטית ונואמת נלהבת בזכות מעמד הפועלים. משנתה הסוציאליסטית מוצגת במסה קולנועית מעניינת ומפתיעה.

כיתת כוננות

ישראל היא "מדינה קטנה מוקפת אויבים" ועליה להיות מוכנה כל הזמן למלחמה הבאה. אך לא מספיק צבא חזק, גם האזרחים צריכים להיות מוכנים. קליידוסקופ קומי-טרגי על מדינה המתרגלת מצב חירום קיומי וממכר.

לא יהיה עוד לילה

המצלמה והכוונת מורכבות על קסדת הטייס, והן נעות לכל כיוון שאליו מופנה מבטו. צילומי לילה חודרניים מלווים את סיפוריהם של טייסי מסוקים אמריקאיים וצרפתיים בשטחי לחימה בסוריה, עירק ואפגניסטן, ומעלים תהיות פוליטיות, טכנולוגיות ומוסריות.

מחפשים

איך בוחרים אהבה מתוך קטלוג? פאצ'ו ולז ("מאנאקאמאנה", "אמריקן סקטור") מצטרף למחפשים ומחפשות ניו יורקים, המקווים למצוא בני זוג באפליקציות ואתרי היכרויות. הדרך קשה ומלאת מהמורות אבל הם מסרבים לוותר על החלום.

רחוב חד-סטרי

ארז פרי, קולנוען ישראלי המתגורר במרכז מנהטן, מתבונן מחלון דירתו בעזרת המצלמה על הרחוב שמתחת. ההתבוננות האובססיבית ברחוב הופכת להרהור קולנועי על הקשר בין מציאות לבדיה.

שמה היה אירופה

אחרון שוורי הבר המיתולוגיים נכחד במאה ה-17, אבל הוא עדיין מצית את דמיונם של זואולוגים, גנטיקאים, מגדלי בקר ואמנים, שמנסים להקימו לתחייה. סרט מלא הומור וביקורת חברתית, שאינם גורעים לרגע מעומקו המדעי וההיסטורי.