אור בכל מקום

כיצד התפתחו המצאות שנועדו לשמש לנו מגן וביטחון, לכלים רבי עוצמה שמאפשרים לרשויות לעקוב אחרינו ולמשטר אותנו? בניסיון לענות, תיאו אנטוני ("סרט עכברוש") בוחן פיתוחים חדשניים ואת ההנחות המפתיעות המונחות בבסיסם.

איש ומצלמה

מיהו הזר שמחזיק בידו מצלמה? ולמה הוא שותק? האנשים שפוגשים אותו מנסים לפענח את החידה, ונאלצים להביט פנימה, אל תוכם, כדי לדלות משם תשובות. למה הם כועסים? ומה מביא אחרים להזמין אותו אל ביתם ולהיפתח בפניו?

אנטילופות

מרדף שכולו דימויים מהפנטים וטקסט מטריד - האם, כמו האנטילופות, גם העדר האנושי דוהר אל סופו?

בגרון

מתקופת התנ"ך ועד ימינו, הצלילים שבוקעים מגרוננו, ההגייה שהטמיעה בנו שפת אמנו, משמשת כדי למיין: מי אויב ומי ידיד, מי יקבל מקלט ומי יישאר בחוץ. עד כמה ברורים הגבולות הקוליים בינינו? ועד כמה הם פוליטיים?

ביתו של הקולנוען

המשקיעים מעדיפים שיביים סדרה על רוצחים סדרתיים, אבל מארק אייזקס מעדיף לצלם סרט קטן על אנשים פשוטים. העלילה מסתבכת כשבביתו מתקבצת אט אט חבורה של זרים מוזרים, ומסתבכת שוב כשהמצלמה מתרחקת וחושפת אמת מפתיעה מאוד.

גונדה

גונדה וצאצאיה הרבים מנהלים חיי רגש מורכבים ונוגעים ללב. הבמאי ויקטור קוסקובסקי (״"אקוורלה"), מלווה את גונדה החזירה וחזירוניה שאך נולדו, כשהם מגלים את העולם. בלי מילים, בצילומי שחור-לבן יפהפיים, הם מתגלים ככוכבים מופלאים.

הקשיבו לפעימת הדימויים שלנו

סיפורה של תחנת החלל בגיאנה הצרפתית עולה מתוך שלל חומרי ארכיון המתגבשים לזיכרונות אישיים-קולקטיביים.

חיוכה הסוציאליסטי

הלן קלר הייתה אמנם עיוורת וחירשת, אבל סירבה להיות אילמת. אחרי שלמדה לדבר, היא הפכה לאקטיביסטית ונואמת נלהבת בזכות מעמד הפועלים. משנתה הסוציאליסטית מוצגת במסה קולנועית מעניינת ומפתיעה.

ילדים אבודים

שלושה צעירים מפינלנד יוצאים לחופשה בתאילנד וקמבודיה, להוטים לטרוף כל דבר אפל ומסוכן. כששניים מהם נעלמים, השלישי - הבמאי יונס נויבונן ("Reindeerspotting") - יוצא לחיפושים. בעולם המאיים והמגרה המתגלה לו, הוא בוחן את גבולותיו המוסריים כמתעד וחבר.

כיתת כוננות

ישראל היא "מדינה קטנה מוקפת אויבים" ועליה להיות מוכנה כל הזמן למלחמה הבאה. אך לא מספיק צבא חזק, גם האזרחים צריכים להיות מוכנים. קליידוסקופ קומי-טרגי על מדינה המתרגלת מצב חירום קיומי וממכר.

כשהיער בוקע מהים

זיכרונות אישיים מימי הקמר רוּז׳ בקמבודיה משוחזרים בשפה מקורית המשלבת תמונות היסטוריות ואנימציה בתלת ממד.

לא יהיה עוד לילה

המצלמה והכוונת מורכבות על קסדת הטייס, והן נעות לכל כיוון שאליו מופנה מבטו. צילומי לילה חודרניים מלווים את סיפוריהם של טייסי מסוקים אמריקאיים וצרפתיים בשטחי לחימה בסוריה, עירק ואפגניסטן, ומעלים תהיות פוליטיות, טכנולוגיות ומוסריות.

סיבה לחיות

יונתן לוין נפצע במלחמת לבנון השנייה ונותר משותק ובלי יכולת לדבר. בליווי אדוה, המתקשרת איתו בכתיבה, הוא מנסה למצוא משמעות לחייו. הסרט מצולם מנקודת מבטו של יונתן ומזמין את הצופה לעולם פנימי מרתק ויוצא דופן.

קול דומם

חאוואג' אינו מסוגל לדבר. הוא נמלט מצ'צ'ניה כשאחיו, שגילה שהוא הומו, איים לרצוח אותו. אמו משאירה לו הודעות קוליות מיוסרות, אבל אין לו ברירה - כדי להתחיל בחיים חדשים הוא חייב לנתק כל קשר לעברו.

קולות שסועים

שלושה צעירים מספרים על חוויותיהם הדרמטיות מיום שנפרץ הגבול בין הזיה למציאות, והם החלו לשמוע קולות.

רחוב חד-סטרי

ארז פרי, קולנוען ישראלי המתגורר במרכז מנהטן, מתבונן מחלון דירתו בעזרת המצלמה על הרחוב שמתחת. ההתבוננות האובססיבית ברחוב הופכת להרהור קולנועי על הקשר בין מציאות לבדיה.

שמה היה אירופה

אחרון שוורי הבר המיתולוגיים נכחד במאה ה-17, אבל הוא עדיין מצית את דמיונם של זואולוגים, גנטיקאים, מגדלי בקר ואמנים, שמנסים להקימו לתחייה. סרט מלא הומור וביקורת חברתית, שאינם גורעים לרגע מעומקו המדעי וההיסטורי.