1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם

במשך שנה וחצי איפשר בר-עם לבמאי רן טל ("ילדי השמש", "גן עדן", "המוזיאון"), כניסה חופשית לארכיון הצילומים העצום שלו שנמצא במרתף ביתו. טל בחר 1341 פריימים, מהם הרכיב את הסרט.

Meet Me in the Bathroom

הטרגדיה הקשה ביותר בהיסטוריה האמריקאית הולידה בניו יורק עידן של יצירתיות חסרת תקדים. "הסטרוֹקס", "אל-סי-די סאונדסיסטם", "Yeah Yeah Yeahs", "אינטרפול" ולהקות אחרות שינו את פני העיר והדור כאחד וחוללו מהפכה מוזיקלית-תרבותית עולמית.

Nothing Compares

קול הבדולח והעיניים המהפנטות, שהפכו אותה לכוכבת, לא הועילו לשינייד אוקונור. כשהתעקשה לזעוק את מחאתה הפוליטית, היא תויגה כמעורערת ונדחקה לשוליים. קטעי ארכיון, מוזיקה וראיונות עם אוקונור מציירים דמות שונה, עמוקה, חריפה ומעניינת יותר מתמיד.

אור - המורשת של שטוקהאוזן

במהלך ההכנות למשימה הבלתי אפשרית - ביצוע האופרה "אור" מאת קרלהיינץ שטוקהאוזן - הפרויקט המוזיקלי השאפתני, המבריק והמגלומני שמעולם לא בוצע במלואו - נחשף עולמו האישי הצבעוני של המלחין הגאון, שהיה אקסצנטרי, יצרי ומבריק לא פחות מהאופרה שכתב.

ג'וליה

ג'וליה צ'יילד, הסלבריטי-שף הראשונה, פרצה למסך בגיל 51, כשהאמריקאים אכלו מתוך מגשיות מחוממות במיקרו. סיפור חייה יוצא הדופן, אופייה הכובש והתאהבותה הסוערת בבישול מוצגים בליווי קטעים משעשעים ומעוררי השראה מתוכניות הבישול המיתולוגיות שלה.

האינסוף על פי פלוריאן

היצירה האדריכלית הגדולה של פלוריאן יורייב, "הצלחת המעופפת" בלבה של קייב, עומדת בסכנה. יורייב - צייר, מוזיקאי, אדריכל, קולנוען ותיאורטיקן של האמנות, אינו נכנע. בגיל 90 הוא אינו מסוגל להפסיק ליצור, לחדש ולהתריס נגד המיינסטרים.

הסיפור של סימנדה

כשפרשו מהבמה, אחרי 3 אלבומים ותהילה קצרצרה בארה"ב, חברי "סימנדה" היו משוכנעים שהמוזיקה שלהם נשכחה. אלא שהלהקה השחורה, ששאפה להביא מסר של אחווה ושלום, שימשה השראה ליוצרים רבים, וחזרתה לבמה מוכיחה שהיא עדיין רלוונטית במיוחד.

לאהוב את פטרישיה הייסמית

רבי המכר המצמררים שכתבה עובדו ללהיטים קולנועיים ("זרים ברכבת", "הכישרון של מר ריפלי"), אך ביומניה האישיים, שלא פורסמו מעולם, מתגלה פטרישה הייסמית ככותבת רגישה שנאלצה לנהל את חיי האהבה שלה עם נשים הרחק מעיני משפחתה.

מבשלים ללא גבולות

בשיא הצלחתו החליט השף חוזה אנדרס לצאת ממטבחו היוקרתי אל אזורי האסון המסוכנים בעולם - מהאיטי ועד אוקראינה - כדי לבשל ולספק מזון לשורדים ונזקקים. הבמאי רון האוורד עוקב בשטח אחר פעילותו, שהובילה להקמת ארגון הומניטרי עצום.

מועדון האלמונים

כשקורטני ברנט התקשתה להתמסר למצלמות מאחורי הקלעים ועל הבמה, היא החלה להקליט יומן קולי אישי. התוצאה חושפנית ומרגשת אפילו יותר משיריה, ומציגה תהליך מרתק שבו הרוקיסטית הנערצת לומדת לזהות בעצמה את הקסם שהקהל כבר גילה.

נבלני

אחרי שניצל מניסיון התנקשות, אלכסיי נבלני נחוש להוכיח שפוטין הוא שנתן את ההוראה. הסרט מלווה אותו ואת צוותו בתחקיר, מסחרר ואפל כל כך שלרגע נדמה שמדובר בסרט הוליוודי ולא במבט מעציב ביותר במציאות הרוסית.

סוד מוחלט בהחלט

יגאל מוסינזון, הסופר שחייו היו תעלומה מתמשכת, יצר את הבלתי אפשרי והמציא מחדש את המושג "המציאות עולה על כל דמיון". הסרט חושף את דמותו המרתקת ומגלה עבר שהיה עד עכשיו סוד מוחלט בהחלט.

סזאריה אבורה

הקול האדיר של סזריה אבורה הוא שהביא אותה מילדוּת ענייה במושבת עבדים לשעבר לאולמות הנוצצים בעולם. הסרט, הגדוש קטעים המוקרנים לראשונה, מלווה את המורדות והעליות בחייה של הזמרת הנערצת, שמעולם לא הניחה לאיש לנהל את חייה.

קורט וונגוט: משוחרר מהזמן

כשרוברט וויידי החל לצלם את הסרט על קורט וונגוט, הוא היה מעריץ צעיר. במהלך 40 שנות עבודה משותפת נוצרה בין השניים חברות עמוקה, הצובעת את הביוגרפיה הסוערת של הסופר הגדול בצבעים חדשים, אישיים ומרתקים.

קירות חולמים: בתוך מלון צ'לסי

מן העבר הבוהמייני, המרהיב, הסוער והשערורייתי של מלון צ'לסי נותרו בעיקר זכרונות, והדיירים הוותיקים שמסרבים להתפנות מן הבניין המשתפץ נאחזים בהם בעוצמה. אי זעיר של יצירתיות אקסצנטרית המסרב לגווע בין פיגומים ואבק בלב ניו יורק.

רבקה מיכאלי: מה קורה לי בזמן האחרון?

רבקה מיכאלי, אגדת תרבות ישראלית, נוסעת לילדיה ונכדיה באמריקה. כשהיא בעשור התשיעי לחייה - על הקו בין משפחתה שהיכתה שורש בארץ ניכר לבין המדינה שהיא אוהבת וכואבת - רבקה מרגישה שמשהו קורה לה בזמן האחרון.

שבע השנים של אבשלום

סיפורו של מאיר אשל, שהמציא עצמו מחדש כאמן בשם "אבשלום" - ופרץ כמטאור בסצנת האמנות הבינלאומית. שנים לאחר מותו הטרגי של אבשלום בגיל 28, מוטלת על אחיו הצעיר דני המשימה למכור את יצירתו האחרונה.

שירה מלאכותית

שלושת חברי הרכב הדאנס-פופ האמריקאי YACHT עורכים ניסוי נועז ומפקידים את יצירת אלבומם החדש בידי בינה מלאכותית. אחרי שסרקה ולמדה מאות שעות מוזיקה שכתבו בעבר, האם התוכנה תתגלה כמוכשרת, מקורית ואולי אפילו יותר יצירתית מהם?

שירים לדרלה (1990)

מופע הפרידה האינטימי והמרגש של לו ריד וג׳ון קייל מאנדי וורהול המנוח, שהיה מנהלה של "הוולווט אנדרגראונד". השחזור הדיגיטלי המשובח מאפשר ליהנות מהיצירה הנודעת (בצילום יוצא דופן של אד לכמן) שנותרה רלוונטית גם אחרי 33 שנה.

שמי הוא פולי מארי

פולי מארי הייתה שם (כמעט) לפני כולן: משוררת, עורכת דין, אקטיביסטית, א-בינארית, חוקרת ואשת כמורה שחורה, שסללה את הדרך למהפכות הגדולות בתחום זכויות האזרח והשוויון לנשים בארה"ב. ג׳ולי כהן ובטסי ווסט מציירות את דמותה החד-פעמית.

שמיים בלתי נראים

טרבור פייגלן נחוש להראות את מה שאינו גלוי לעין - מערכות מתוחכמות של "מעקב המונים", שפורטות אותנו לפרוטות של מידע. במהלך ניסיונותיו לשגר לחלל יצירת אמנות לוויינית, נחשפות דרכי העבודה הייחודיות והאידיאולוגיה של האמן-האקטיביסט המוערך.

תלוניוס מונק הלוך ושוב

זווית יוצאת דופן אל אחורי הקלעים של ראיון שהעניק תלוניוס מונק לטלוויזיה הצרפתית בשנת 1968, מגלה את התבנית האטומה שלתוכה דוחסת התקשורת את מרואייניה, כדי שיתאימו לנרטיב מוכן מראש, גם אם אחד מהם הוא פסנתרן-על.