1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם

במשך שנה וחצי איפשר בר-עם לבמאי רן טל ("ילדי השמש", "גן עדן", "המוזיאון"), כניסה חופשית לארכיון הצילומים העצום שלו שנמצא במרתף ביתו. טל בחר 1341 פריימים, מהם הרכיב את הסרט.

Meet Me in the Bathroom

הטרגדיה הקשה ביותר בהיסטוריה האמריקאית הולידה בניו יורק עידן של יצירתיות חסרת תקדים. "הסטרוֹקס", "אל-סי-די סאונדסיסטם", "Yeah Yeah Yeahs", "אינטרפול" ולהקות אחרות שינו את פני העיר והדור כאחד וחוללו מהפכה מוזיקלית-תרבותית עולמית.

אולטרה-ויולט וחבורת יורקות הדם

הרומן הסוער והסודי שניהלה בנעוריה אֶמה, סבתו של הבמאי, נחשף מתוך מכתבי אהובתה, שהתגלו רק אחרי מותה. דמותה הפראית, המתגרה והמרדנית של האהובה, מרסל, נבנית מחדש מתוך קטעי ארכיון אמיתיים ובדויים ומוזיקה חושנית במיוחד.

אש האהבה

קטיה ומוריס קראפט היו מאוהבים, אהבה אובססיבית, בהרי געש. מחקריהם הובילו אותם להרפתקאות מסוכנות בין ענני אפר ונהרות לבה. הצילומים המרהיבים שהותירו אחרי מותם בהתפרצות ההר אוּנזֶן ביפן מלווים את סיפורם במראות מעולמות אחרים.

בבה

בֶּבָּה היא הבמאית רבקה האנט, צעירה אפרו-לטינית, בתם של מהגרים, שגדלה בניו יורק, תוך התחככות מתמדת בסוגיות של גזע, מעמד ופצעים משפחתיים היסטוריים. ארבעת פרקי סרטה משרטטים דיוקן עצמי טעון, עוצמתי, מפוכח וסוחף.

בת האמן

היא מבקרת בתערוכה של צייר מפורסם במוזיאון תל אביב. האיש בפורטרטים הוא אבא שלה, אבל מעטים יודעים זאת. כשפניו המצוירות מביטות בה מכל פינות החדר, עולה בה תחושה חזקה של היעדר. איך מצלמים היעדר?

האינסוף על פי פלוריאן

היצירה האדריכלית הגדולה של פלוריאן יורייב, "הצלחת המעופפת" בלבה של קייב, עומדת בסכנה. יורייב - צייר, מוזיקאי, אדריכל, קולנוען ותיאורטיקן של האמנות, אינו נכנע. בגיל 90 הוא אינו מסוגל להפסיק ליצור, לחדש ולהתריס נגד המיינסטרים.

המצלמה של אבא

יוצרת הסרט נאבקת להחזיר את אביה לתפקוד אחרי שעבר אירוע מוחי בעזרת אהבתו הישנה - המצלמה. אך בלי לדעת זאת, היא מתעדת את שנותיו האחרונות דרך עיניו.

העיר האחרת

סרט התבגרות אינטימי בו מתארת ליבי, סטודנטית לצילום, את ארבעת חבריה הטובים - קבוצת אמנים צעירים בעיר התחתית בחיפה. עם השנים, חוסר היציבות בחייהם מעלה שאלות על הצלחה, הרס עצמי ועל המחיר היקר של חלומות.

זיכרון חמקמק

בעוד זיכרונו של הסב, לאוניד בורלקה - שהיה צלם קולנוע נודע באודסה - הולך ומתפוגג, מנסה נכדו, הבמאי איגור איבנקו, לפענח סרטי צילום ישנים שמצא, ובאמצעותם להכיר מקרוב את סבו ואת היצירה הקולנועית האוקראינית בתקופה הסובייטית.

כלאדם ואני

האם ניתן להכיר באמת שחקן שמוחק את עצמו בכל פעם שהוא מגלם דמות? אגב מערכת יחסים סוערת, מסוחררת, מתקרבת ומתרחקת, מנסה הבמאית לפענח את הגבר שמולה. ניסיונותיה מתורגמים ליומן לירי אישי מהפנט בשחור-ולבן.

לאהוב את פטרישיה הייסמית

רבי המכר המצמררים שכתבה עובדו ללהיטים קולנועיים ("זרים ברכבת", "הכישרון של מר ריפלי"), אך ביומניה האישיים, שלא פורסמו מעולם, מתגלה פטרישה הייסמית ככותבת רגישה שנאלצה לנהל את חיי האהבה שלה עם נשים הרחק מעיני משפחתה.

לילה של אי ודאות

מכתביה של L לאהוב שנטש אותה חושפים את הסדקים העמוקים בחברה ההודית, שמעליהם מנסים סטודנטים צעירים לדלג, בדרך לעתיד חופשי ומשוחרר יותר. שילוב טקסטים וקטעי קולנוע אותנטיים ומבוימים מעניק לסיפור גוון הזוי, חלומי ואפילו מכושף.

מוצנבאכר

כ-120 שנה לאחר שראה אור, גברים מכל הגילים מתמודדים - ביחד ולחוד - מול המצלמה עם טקסט אירוטי מפורסם, שנאסר להפצה במשך שנים. מה השתנה מאז נכתב? אילו פנטזיות, זכרונות או מבוכות הוא מעורר היום?

מילים שנשארות

שישה אנשים נזכרים בשפות שליוו את ילדותם: מגוון ניבים של ערבית-יהודית, ספרדית-יהודית, פרסית-יהודית. כיום השפות הללו הולכות ונעלמות אך הדי המילים, הניגונים, המקצבים והמבטאים, נחקקו בזכרונם של אלה ששמעו אותם בילדותם.

סוד מוחלט בהחלט

יגאל מוסינזון, הסופר שחייו היו תעלומה מתמשכת, יצר את הבלתי אפשרי והמציא מחדש את המושג "המציאות עולה על כל דמיון". הסרט חושף את דמותו המרתקת ומגלה עבר שהיה עד עכשיו סוד מוחלט בהחלט.

קורט וונגוט: משוחרר מהזמן

כשרוברט וויידי החל לצלם את הסרט על קורט וונגוט, הוא היה מעריץ צעיר. במהלך 40 שנות עבודה משותפת נוצרה בין השניים חברות עמוקה, הצובעת את הביוגרפיה הסוערת של הסופר הגדול בצבעים חדשים, אישיים ומרתקים.

קירות חולמים: בתוך מלון צ'לסי

מן העבר הבוהמייני, המרהיב, הסוער והשערורייתי של מלון צ'לסי נותרו בעיקר זכרונות, והדיירים הוותיקים שמסרבים להתפנות מן הבניין המשתפץ נאחזים בהם בעוצמה. אי זעיר של יצירתיות אקסצנטרית המסרב לגווע בין פיגומים ואבק בלב ניו יורק.

רבקה מיכאלי: מה קורה לי בזמן האחרון?

רבקה מיכאלי, אגדת תרבות ישראלית, נוסעת לילדיה ונכדיה באמריקה. כשהיא בעשור התשיעי לחייה - על הקו בין משפחתה שהיכתה שורש בארץ ניכר לבין המדינה שהיא אוהבת וכואבת - רבקה מרגישה שמשהו קורה לה בזמן האחרון.

שבע השנים של אבשלום

סיפורו של מאיר אשל, שהמציא עצמו מחדש כאמן בשם "אבשלום" - ופרץ כמטאור בסצנת האמנות הבינלאומית. שנים לאחר מותו הטרגי של אבשלום בגיל 28, מוטלת על אחיו הצעיר דני המשימה למכור את יצירתו האחרונה.

שטיפת מוח: סקס-מצלמה-כוח

המצלמות של הוליווד מעדיפות נשים שותקות, מחולקות לאברים מגרים ומתגרות מאלימות. הבמאית נינה מנקס מציגה עשרות קטעי סרטים מוכרים, וחושפת את השפה הקולנועית שבאמצעותה מתעצבת התודעה המפלה נשים, ובעקבותיה תעשיית הקולנוע כולה.

שיבה לריימס

בעיבוד קולנועי יוצא דופן לרב המכר של הסוציולוג דידיה אריבון "שיבה לריימס", חומרי ארכיון וקטעי סרטים שלובים בסיפורים אישיים מציירים את המאבקים של מעמד הפועלים הצרפתי, שבהם הפוליטי הוא תמיד אישי ואפילו אינטימי.

שמיים בלתי נראים

טרבור פייגלן נחוש להראות את מה שאינו גלוי לעין - מערכות מתוחכמות של "מעקב המונים", שפורטות אותנו לפרוטות של מידע. במהלך ניסיונותיו לשגר לחלל יצירת אמנות לוויינית, נחשפות דרכי העבודה הייחודיות והאידיאולוגיה של האמן-האקטיביסט המוערך.

תלוניוס מונק הלוך ושוב

זווית יוצאת דופן אל אחורי הקלעים של ראיון שהעניק תלוניוס מונק לטלוויזיה הצרפתית בשנת 1968, מגלה את התבנית האטומה שלתוכה דוחסת התקשורת את מרואייניה, כדי שיתאימו לנרטיב מוכן מראש, גם אם אחד מהם הוא פסנתרן-על.