40 צעדים

בדרום תל אביב מוקם בית ספר חילוני על מחצית משטחו של בית ספר דתי ותיק. החצר, המשותפת לילדי הישראלים והזרים חסרי המעמד, כופה דו קיום ומעמידה למבחן את הזהות של שכונת שפירא כולה.

7 מונולוגים על זנות

שבע נשים חולקות בפתיחות את חוויות החיים בזנות - מהפיתוי הראשוני, דרך הטראומה ועד המאבק לשרוד. הנשים מאתגרות באומץ את הציפייה מהן להתבייש ולהסתתר.

המדינה שהייתה לי

בתמורה להלוואות של מיליארדי דולרים, סין רכשה את הזכות לכרות אוצרות טבע ולנצל את אדמות אקוודור. הסרט, המצולם בנופיה הפראיים ורבי העוצמה של אקוודור, עוקב אחרי המתנגדים לשעבוד החדש: חושפי שחיתות ומנהיגים ילידיים בשטח.

טעם של לווייתן

"הגרינד", ציד הלווייתנים המסורתי באיי פארו, מעורר את זעמם של אקטיביסטים. התושבים, שמעדני הלווייתן הם חלק חשוב בזהותם, משוכנעים שהתביעה להפסיק את הצייד היא צבועה - לשני הצדדים יש, מתברר, טיעונים מעוררי מחשבה.

מה שנשאר בדרך

ליליאן וארבעת ילדיה נמלטים מגווטאמלה ועושים את דרכם אל גבול מקסיקו-ארה"ב, בשיירה של אלפי בני אדם. הדרך קשה, אבל מולידה קשרים אנושיים מפתיעים ומרחיבי לב, ובסופה מגיעה השעה לראות את החיים מנקודת מבט חדשה.

מיילדות

הלה הבודהיסטית וניו ניו המוסלמית מפעילות מרפאה קטנה ודלה לנשים במיאנמר, באזור שבו אנשי המיעוט המוסלמי נרדפים באלימות קשה. במשך חמש שנים של טלטלות אישיות ופוליטיות, הקשר המיוחד בין שתי המיילדות עומד לא אחת למבחן.

צפרדע שצריך לבלוע

קתרין, חולת ALS המתקשרת רק באמצעות לוח אותיות המופעל במצמוצים ומשמיע קול מכני, מתכוננת לחתונת בתה. הסרט, שצולם מזווית המבט שלה, מציג דיוקן משפחתי מורכב, מפוכח וכובש בכנותו, שיש בו כאב אבל גם אהבה והומור.