אחרי הגשם

יותר מ-6,000 ילדים נהרגו ברעידת האדמה בסצ'ואן ב-2008. הסרט הרגיש, מלווה מקרוב מאוד למעלה מעשור שלוש משפחות המתמודדות עם הקשיים הפיזיים והרגשיים בגידול ילדים שילדו "במקום" אלה שאבדו להם.

אנו, סטודנטים!

נסטור, בנג'מין, אהרון ורפיקי הם סטודנטים לכלכלה ברפובליקה המרכז אפריקאית. מול חלומותיהם על עתיד משופר, להם ולארצם, ניצבים מנגנונים מסואבים, מרצים מושחתים ומסורות משפחתיות נוקשות. הארבעה מוצאים כוח, עצה והרבה הומור בחברות העמוקה ביניהם.

אפלטון הצעיר

בבלפסט, שבה הדי האלימות הקשה עדיין לא נעלמו, מנהל בית ספר יסודי קתולי מלמד את הבנים חשיבה פילוסופית. השיעורים שלו מצחיקים, השאלות מאתגרות ומחייבות אמפתיה, ולכל אחד מהילדים יש משנה פילוסופית חדשנית משל עצמו.

ארבעה מסעות

הוריו, שילדו אותו כבן שני בניגוד לחוק "הילד האחד" בסין, שילמו על כך מחיר כבד. אחרי שנים של אשמה ונתק, הבמאי לואיס הוטהוטהוט חוזר הביתה, ומנסה לפענח סוד כואב, שיוביל את המשפחה לראשונה בדרך להחלמה.

ארי והזרע הקדוש

ארי נייגל, דתל"ש ופרופסור למתמטיקה מברוקלין הוא תורם הזרע הגדול בעולם ואב ליותר ממאה ילדים. מעשיו של ארי הופכים לדפוס התנהגותי המשתלט על חייו ומערער את היחסים עם משפחתו ובעיקר עם בנו הבכור, טיילור.

בוקוליקה

אם ובתה חיות בבדידות כמעט מוחלטת בבית רעוע באזור כפרי בפולין. את קצב החיים מכתיבות עונות השנה, והחיבור העמוק שלהן לטבע מזמן גם חלומות וחזיונות. על אף הקשיים, השתיים מוצאות לא מעט סיפוק ואושר.

במעגל סגור

שני גברים בחליפות מזמינים שתייה וקינוחים, ורגעים לאחר מכן מתחילים לירות על קהל הסועדים. זהו סיפורו של הפיגוע הידוע לשמצה במתחם שרונה בתל אביב, ביוני 2016, החושף את המציאות בה אנו חיים וממנה מנסים להתחמק.

הגולים

ב-1989 החלה כריסטין צ'וי לצלם את מנהיגי מחאת הסטודנטים בכיכר טיין-אן-מן. 33 שנה אחרי, יוצאת הדוקומנטריסטית הצבעונית ויוצאת הדופן לחפש את הגולים שארצם מכנה "בוגדים" ולצפות איתם בחומרים שלא הוקרנו מעולם.

הזדמנות שנייה

ריצ'רד דייוויס ירה לעצמו בבטן 192 פעמים, כדי להוכיח עד כמה מוצלח אפוד המגן שהמציא. הוא הפך למולטי-מיליונר, דמות קאלט כריזמטית וכובשת. הסדקים בסיפוריו הצבעוניים והמשעשעים החלו להיבקע כששוטר לבוש אפוד מגן נורה למוות.

הזולואגס

בילדותו, חואן-קמילו לא ידע שהוריו לוחמי גרילה, שאביו הוא "הקומנדר" של צבא השחרור העממי ושאמו נחטפה ונרצחה. 25 שנה לאחר שמשפחתו גלתה מקולומביה, הוא חוזר, ומנסה לפענח בסרטי משפחה ויומנים את חייהם של הוריו.

החבר הגאון שלי מהתיכון

התלמיד החדש בתיכון היוקרתי בגלאזגו נראה מוזר, אבל היה לו סיפור רקע מקסים ואט אט הוא כבש לבבות. הבמאי ג'ונו מקלאוד משחזר באנימציה וראיונות (אלן קמינג מגלם את התלמיד, המעדיף להסתתר) את הסיפור הלא ייאמן שהתרחש בכיתתו.

המשכונאים

בחנות המשכונים הגדולה בפולין אין כמעט לקוחות, והמדפים עמוסים במוצרים שאבד עליהם הכלח. בין סיגריה לוויכוח צעקני, הצוות מארגן יום מכירות קרנבלי בניסיון להפיח חיים בחנות ובשכונה. סרט מרחיב לב, מלא חמלה ושופע הומור.

הנבחרות - פרק 1

מה נדרש מנשים כדי להיכנס למפלגה ולהיבחר לכנסת? עם מה הן מתמודדות ועל מה נאבקות? חברות כנסת בהווה ובעבר מספרות בפתיחות על חוויותיהן, על ההצלחות והכשלונות, ומציירות תמונה מורכבת על מעמד הנשים בכנסת ישראל ובכלל.

טיקטוק, בום.

טיקטוק מציעה עולם צבעוני ומשעשע כמעט אינסופי, אבל מאחורי אחת הרשתות החברתיות הגדולות בתבל פועלים מנגנונים מורכבים של איסוף מידע שנאגר בסין וחורץ לא מעט קמטים של דאגה בקרב כלכלנים, חוקרי תרבות ואסטרטגים צבאיים במערב.

טרה פאם

הטיילות של ראשית המאה ה-20 לא באו לכבוש אלא להכיר, ומבעד לעיניהן - ולסרטי החובבות שתיעדו את מסעותיהן - מתגלה עולם חדש, אחר. אסופה של יומני מסע ותיעוד נדירים מזמינה את הצופים למסע היסטורי-רגשי בעולמן.

יהלומים (לא) לנצח

המצאת היהלומים המלאכותיים מאיימת להדיח ממעמדו את המקור הנוצץ. סרטו המשעשע והחכם של ג׳ייסון קון חוקר את התכסיסים שגרמו לנו לייחס משמעות ורגשות לאבנים הנוצצות ושואל האמנם יתכן שבקרוב הם יהיו לא יותר מחומר גלם?

יער הארגמן

20 אלף נזירות יוצאות מדי חורף למסע בערבות השלג של טיבט. הסרט האינטימי והמהפנט מלווה אותן לאורך מאה ימים של קור והתחבטויות, תלאות גופניות ונפשיות, התמזגות עם הנוף הפלאי וחשבון נפש.

כוורת מס' 10

יונתן חוזר מהגן ומודיע שהוא רוצה לגדל דבורים. הבקשה מפתיעה את אמו ומעוררת זכרונות מכאיבים מילדותה ברוסיה. היא מחליטה להיענות לרצונו ולהתמודד עם טראומות העבר.

לב האלון

מעטים יודעים שעץ האלון הוא הרשת החברתית התוססת ביותר באירופה. בעיני דייריו, העץ הוא מקלט, מקור הגנה ומעוז של תקווה. הסרט – אופרת טבע תיעודית מפעימה – שואב אותנו פנימה אל לב לבו של מקור החיים המיתולוגי.

מחבואים

ארבע שנים סוערות ומבלבלות בחייו של אנתוני, ילד כובש וכריזמטי, המבלה את רוב זמנו ברחובות נאפולי. עיר הפשע הקשוחה והענייה מתגלה לעין המצלמה כיפהפייה מתעתעת, עיר שהאור בה מכושף וצליליה מפחידים ומפתים בו זמנית.

מלכת הקטיפה

ההתקדמות במצוקים הקירחים המושלגים ברמה הטיבטית היא קשה מאוד - אבל התשוקה לפגוש את נמר השלג הנדיר היא עצומה. צלם הטבע וינסנט מונייה והחוקר והסופר סילביאן טסון נטמעים בנוף הקשוח בתקווה לפגוש את חתול הפרא הענק והיפהפה.

מעגל קסמים

בבית ניו יורקי מוזנח חיים הוריה של הבמאית. האם חתונתה הפוליאמורית של אחותה תחזיר אותם להיות הזוג הצעיר, האוהב והאופטימי שמחייך בסרטי המשפחה הישנים? והאם די יהיה באהבה ובהומור כדי לאפשר למשפחה שהתפרקה למצוא קרבה מחודשת?

סבתא

מרים בת ה-93 מקנאה בחבריה שהצליחו למות. היא מסרבת לעבור לבית אבות, ולהיעזר בעובדת זרה. בגיל 13 החל נכדה חנן לצלם אותה. בין צחוק לעצב, מעניק הסרט מבט יחודי על הזיקנה, דרך עיניים של ילד.

עורבים לבנים

הבמאי אחסן נאדים חי חיים כפולים. את הפתרון הוא מחפש במנזר יפני מבודד, בפסגת הר מרהיב, אצל כת עתיקה וחשאית של נזירים בודהיסטים, העוסקים באתגרים גופניים קיצוניים. האם התשובה מחכה לו שם או בתוכו?

פנלופ, אהובתי

כשבתה פנלופ אובחנה כאוטיסטית, קלייר דויון יצאה למלחמה. היא קיוותה להציל (או לפחות לתקן) את בתה. חמושה במצלמה, היא תיעדה 18 שנים מהדרך הסבוכה והפתלתלה שהובילה אותה לקבלה והשלמה עם בתה, ועם מי שהיא עצמה לצדה.

קרבי בראון מול המפלצות

ככל שהגלים עצומים, גבוהים ובלתי צפויים יותר, כך בוער יותר בקרבי בראון הדחף להכניע אותם. אישיותו יוצאת הדופן של הגולש האוסטרלי נחשפת בסרט שכולו מראות עוצרי נשימה, המלווה אותו בין גלים שאיש לא העז לכבוש לפניו.

שאבו

״אני ילד קטן מפפרקליפ״ שר שאבו בן ה-14, החי באחת השכונות הקשוחות של רוטרדם. בין אמא, סבתא והחברה, שאבו לומד הכול על אהבה, שברון לב, אחריות והתבגרות, ועדיין חולם להיות כוכב-על.

שלוש דקות

שלוש דקות של צלולואיד, סרטון נדיר שצולם ב-1938, זהו הזיכרון היחיד שנותר מהעיירה היהודית נאשיילסק שבפולין. איזה סיפור עולה מן הצפייה? ומה ניתן, אם בכלל, להציל משכחה? הלנה בונהם-קרטר מספקת את הקריינות לסרט.