1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם

במשך שנה וחצי איפשר בר-עם לבמאי רן טל ("ילדי השמש", "גן עדן", "המוזיאון"), כניסה חופשית לארכיון הצילומים העצום שלו שנמצא במרתף ביתו. טל בחר 1341 פריימים, מהם הרכיב את הסרט.

אש האהבה

קטיה ומוריס קראפט היו מאוהבים, אהבה אובססיבית, בהרי געש. מחקריהם הובילו אותם להרפתקאות מסוכנות בין ענני אפר ונהרות לבה. הצילומים המרהיבים שהותירו אחרי מותם בהתפרצות ההר אוּנזֶן ביפן מלווים את סיפורם במראות מעולמות אחרים.

המצלמה של אבא

יוצרת הסרט נאבקת להחזיר את אביה לתפקוד אחרי שעבר אירוע מוחי בעזרת אהבתו הישנה - המצלמה. אך בלי לדעת זאת, היא מתעדת את שנותיו האחרונות דרך עיניו.

המצלמה של דוקטור מוריס

כולם באילת מכירים את דוקטור מוריס והתנין קלרנס שגידל בביתו, בועה בריטית מפתיעה בלב המדבר. לאחר מותו, מתברר שהשאיר לאשתו פיי ולילדיהם יוני, אנדרו ודולי, מאות שעות של תיעוד אישי ב-8 מ"מ, שמעיר מחדש אגדה מרירה-מתוקה.

העיר האחרת

סרט התבגרות אינטימי בו מתארת ליבי, סטודנטית לצילום, את ארבעת חבריה הטובים - קבוצת אמנים צעירים בעיר התחתית בחיפה. עם השנים, חוסר היציבות בחייהם מעלה שאלות על הצלחה, הרס עצמי ועל המחיר היקר של חלומות.

הפנה את גופך אל השמש

סנדָר, חייל סובייטי שנפל בשבי הנאצים, נשלח על ידי אמא רוסיה לסיביר כבוגד. בעזרת יומניו, מכתביו וסרטי ארכיון שנצבעו מחדש, בתו מנסה לשחזר את סיפורו שהושתק, כמו סיפוריהם של מיליוני צעירים בני דמותו.

זיכרון חמקמק

בעוד זיכרונו של הסב, לאוניד בורלקה - שהיה צלם קולנוע נודע באודסה - הולך ומתפוגג, מנסה נכדו, הבמאי איגור איבנקו, לפענח סרטי צילום ישנים שמצא, ובאמצעותם להכיר מקרוב את סבו ואת היצירה הקולנועית האוקראינית בתקופה הסובייטית.

משפט הבנקאים

באוגוסט 2014 יצא עו"ד ברק כהן למאבק בראשי המערכת הבנקאית. הרעש הציבורי שעורר הקמפיין הוביל את ראשי הבנקים, הפרקליטות והמשטרה לנסות לעצור את ברק וחבריו בכל מחיר. ברק וחבריו הפכו את האישומים נגדם לאישום חריף כנגד הבנקאים.

שטיפת מוח: סקס-מצלמה-כוח

המצלמות של הוליווד מעדיפות נשים שותקות, מחולקות לאברים מגרים ומתגרות מאלימות. הבמאית נינה מנקס מציגה עשרות קטעי סרטים מוכרים, וחושפת את השפה הקולנועית שבאמצעותה מתעצבת התודעה המפלה נשים, ובעקבותיה תעשיית הקולנוע כולה.

שלוש דקות

שלוש דקות של צלולואיד, סרטון נדיר שצולם ב-1938, זהו הזיכרון היחיד שנותר מהעיירה היהודית נאשיילסק שבפולין. איזה סיפור עולה מן הצפייה? ומה ניתן, אם בכלל, להציל משכחה? הלנה בונהם-קרטר מספקת את הקריינות לסרט.

שמיים בלתי נראים

טרבור פייגלן נחוש להראות את מה שאינו גלוי לעין - מערכות מתוחכמות של "מעקב המונים", שפורטות אותנו לפרוטות של מידע. במהלך ניסיונותיו לשגר לחלל יצירת אמנות לוויינית, נחשפות דרכי העבודה הייחודיות והאידיאולוגיה של האמן-האקטיביסט המוערך.