1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם

במשך שנה וחצי איפשר בר-עם לבמאי רן טל ("ילדי השמש", "גן עדן", "המוזיאון"), כניסה חופשית לארכיון הצילומים העצום שלו שנמצא במרתף ביתו. טל בחר 1341 פריימים, מהם הרכיב את הסרט.

אולטרה-ויולט וחבורת יורקות הדם

הרומן הסוער והסודי שניהלה בנעוריה אֶמה, סבתו של הבמאי, נחשף מתוך מכתבי אהובתה, שהתגלו רק אחרי מותה. דמותה הפראית, המתגרה והמרדנית של האהובה, מרסל, נבנית מחדש מתוך קטעי ארכיון אמיתיים ובדויים ומוזיקה חושנית במיוחד.

אוספים ביצים, למרות הכל

חוקר הציפורים הגרמני מקס שונוֶטֶר אסף, מיין וצייר בדבקות כמעט 20 אלף ביצי ציפורים. באירופה המופגזת, האבודה, הוא ועמיתיו נאחזו באיסוף הזה כדי להימלט ממראות התופת, אל מקום שבו הכול שפוי כשהיה.

אייכמן - ההקלטות האבודות

במלאת שישים שנה למשפט אייכמן, נחשפים סלילי הקלטה מקוריים של ראיון שערך העיתונאי הנאצי סאסן עם אייכמן בארגנטינה, העומדים בניגוד לטענותיו במשפט כי רק מילא פקודות.

אש האהבה

קטיה ומוריס קראפט היו מאוהבים, אהבה אובססיבית, בהרי געש. מחקריהם הובילו אותם להרפתקאות מסוכנות בין ענני אפר ונהרות לבה. הצילומים המרהיבים שהותירו אחרי מותם בהתפרצות ההר אוּנזֶן ביפן מלווים את סיפורם במראות מעולמות אחרים.

הזולואגס

בילדותו, חואן-קמילו לא ידע שהוריו לוחמי גרילה, שאביו הוא "הקומנדר" של צבא השחרור העממי ושאמו נחטפה ונרצחה. 25 שנה לאחר שמשפחתו גלתה מקולומביה, הוא חוזר, ומנסה לפענח בסרטי משפחה ויומנים את חייהם של הוריו.

המצלמה של דוקטור מוריס

כולם באילת מכירים את דוקטור מוריס והתנין קלרנס שגידל בביתו, בועה בריטית מפתיעה בלב המדבר. לאחר מותו, מתברר שהשאיר לאשתו פיי ולילדיהם יוני, אנדרו ודולי, מאות שעות של תיעוד אישי ב-8 מ"מ, שמעיר מחדש אגדה מרירה-מתוקה.

הפנה את גופך אל השמש

סנדָר, חייל סובייטי שנפל בשבי הנאצים, נשלח על ידי אמא רוסיה לסיביר כבוגד. בעזרת יומניו, מכתביו וסרטי ארכיון שנצבעו מחדש, בתו מנסה לשחזר את סיפורו שהושתק, כמו סיפוריהם של מיליוני צעירים בני דמותו.

זיכרון חמקמק

בעוד זיכרונו של הסב, לאוניד בורלקה - שהיה צלם קולנוע נודע באודסה - הולך ומתפוגג, מנסה נכדו, הבמאי איגור איבנקו, לפענח סרטי צילום ישנים שמצא, ובאמצעותם להכיר מקרוב את סבו ואת היצירה הקולנועית האוקראינית בתקופה הסובייטית.

טרה פאם

הטיילות של ראשית המאה ה-20 לא באו לכבוש אלא להכיר, ומבעד לעיניהן - ולסרטי החובבות שתיעדו את מסעותיהן - מתגלה עולם חדש, אחר. אסופה של יומני מסע ותיעוד נדירים מזמינה את הצופים למסע היסטורי-רגשי בעולמן.

לילה של אי ודאות

מכתביה של L לאהוב שנטש אותה חושפים את הסדקים העמוקים בחברה ההודית, שמעליהם מנסים סטודנטים צעירים לדלג, בדרך לעתיד חופשי ומשוחרר יותר. שילוב טקסטים וקטעי קולנוע אותנטיים ומבוימים מעניק לסיפור גוון הזוי, חלומי ואפילו מכושף.

מיני די וי

צפייה מחודשת בקלטות וידאו שצילמו בילדותם חושפת את סיפורי התבגרותם של ארבעה להט"בים: שאולי חקר את מיניותו עם המצלמה, טום התייצב מולה באומץ, בתי תיעדה את חברותיה ורומיה גילתה את ניצני הדראג שלה.

מר לנדסברגיס

הינתקותה של ליטא מברה"מ תבעה התנהלות זהירה ומפוכחת. ויטאוטס לנדסברגיס, מנהיגה הראשון של ליטא החופשית, חולק את הסיפורים הלא מוכרים מן ההתנהלות מול גורבצ'וב והקרמלין, בסרטו של סרגיי לוזניצה, הזוכה בפרס הגדול בפסטיבל IDFA.

שיבה לריימס

בעיבוד קולנועי יוצא דופן לרב המכר של הסוציולוג דידיה אריבון "שיבה לריימס", חומרי ארכיון וקטעי סרטים שלובים בסיפורים אישיים מציירים את המאבקים של מעמד הפועלים הצרפתי, שבהם הפוליטי הוא תמיד אישי ואפילו אינטימי.

שלוש דקות

שלוש דקות של צלולואיד, סרטון נדיר שצולם ב-1938, זהו הזיכרון היחיד שנותר מהעיירה היהודית נאשיילסק שבפולין. איזה סיפור עולה מן הצפייה? ומה ניתן, אם בכלל, להציל משכחה? הלנה בונהם-קרטר מספקת את הקריינות לסרט.

תלוניוס מונק הלוך ושוב

זווית יוצאת דופן אל אחורי הקלעים של ראיון שהעניק תלוניוס מונק לטלוויזיה הצרפתית בשנת 1968, מגלה את התבנית האטומה שלתוכה דוחסת התקשורת את מרואייניה, כדי שיתאימו לנרטיב מוכן מראש, גם אם אחד מהם הוא פסנתרן-על.