פרט מתוך: "דיפ פייק סבתא", נטע מוזס, צילום: עדי לביא

יום ג' | 31.5 | 21:00 | סינמטק 2

אירוע פרזנטציות קצרות של יצירות תיעודיות מסוג אחר


עבודות שמציעות פרספקטיבות המרחיבות את גבולות הז'אנר תוך שילוב בין דיסציפלינות, שימוש בשפה קולנועית יוצאת דופן, או טכנולוגיות חדשניות.

פרס !NEXT יוענק ליצירה שתיבחר על ידי הצופים.

אוצרות: רינת אדלשטיין וטל יחס


באריק

דור זליכה לוי

סיפורו של באריק, פליט מדארפור, שברח מביתו כילד והגיע לארץ כקטין ללא מלווה. באריק משחזר את המסע הטראומטי תוך שימוש בהקלטות של אפקטים קוליים לסרטים ובהקלטות שטח שבוצעו בעזרת מיקרופון בינאורלי.

בגוף ראשון

דן רוברט להיאני

טיפול בקליניקת אוסטאופתיה הוביל את האמן אל הקומה ה-12 של בניין כלל בירושלים. במהלך מסעו האישי אחר קשר, בית וריפוי הוא נפגש עם מצבו הרעוע של הבניין. תהליך האיחוי הפרטי נכרך עם החרדות, המכאובים וההזנחה של המבנה.

ביבלוסקופיה

הדסה גולדויכט

תיעוד בניין הספרייה הלאומית רגע לפני מעבר למשכן חדש. בהמשך לעיסוק רב השנים של האמנית בקשר בין שפה וגוף, העבודה בוחנת את המבנה האדריכלי הנוכחי כגוף מתכלה בעל חיים משלו, ואת המערכות השונות הרוחשות בו כתת-ההכרה של הספרייה.

מעשה ידי אדם

טליה הופמן

הסרט מתחקה אחר המערכת האקולוגית שמתקיימת בתחומי יער יתיר בין העצים לבין מזג האוויר, הצמחים ובני האדם, ומתבונן עליה כמטאפורה פוליטית לקיום הציוני בארץ. היער אמנם שוקק חיים, אך הוא אינו בר קיימא, וימשיך להתקיים רק אם יהיה מי שיתמיד לקיימו.

בין הנגב לגליל

יונתן נבו

דיוקן של אזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב, המורכב מאנימציית דו-מימד על גבי שיחות מצולמות עם האנשים השוהים בו. יחד איתם, אנו נזרקים לקרביים של הרחוב ולתחושות הקיצוניות המכתיבות את חייהם, במרדף בלתי פוסק, בעולם בלי יום ובלי לילה.

פרויקט העוטף: קוד נחש

יונתן עומר מזרחי

אזור עוטף עזה נוצר עם בנייתם של יישובי גבול אזרחיים-צבאיים-חקלאיים אל מול עזה. הקלטת המקום נעה בין התמונה הפורנזית לתמונת הנוף, בין טריטוריה, אדמה ופיח.

דיפ פייק סבתא

נטע מוזס

הגעגוע לסבתא מניע לחפש דרכים לא שגרתיות לפגוש אותה שוב. ארכיון של חומרים מצולמים הופך לדאטה סט, מאגר של נתוני קול ותמונה על דמותה. כשאינטליגנציה של מכונה חוברת עם אינטליגנציה אנושית - העתיד אינו מלפנים, והעבר אינו מאחור.