חמישי | 2.6 | 13:00-9:00 | אירוע תעשייה למוזמנים

אירוע הפיצ'ינג של חממת הנשים התיעודית של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה NFCT


שמונה יוצרות יציגו את הפרויקטים שפותחו בתכנית, בליווי טריילרים, בפני פאנל של נציגי גופי שידור ואנשי מקצוע אחרים,
כולל המנהל האמנותי של NFCT רון גולדמן ומנהלת דוקאביב גליה בדור.

מנחה: דורית ענבר, מנכ"לית NFCT
מנטוריות התכנית: נואית גבע, וידי בילו ויסמין קיני.

צוות:
מנהלת: אירית שמרת
מפיקה: אסתר גולדברג
מנטוריות: וידי בילו, נואית גבע, יסמין קיני

שותפי התכנית: קרן פרידריך אברט, קרן לורי טיש, קרן פידליו, הגברת ענת כרם-אנג'ל, הגברת אורה סטיבה (אנאתה), מכון EMID וקרן מתנאל


הפרויקטים המשתתפים

הרבה דיבורים

שקד אורבך

לקחו לי 30 שנים להבין שהמשפחה שבה גדלתי עוצבה בדמותה של המילה שלא נאמרה בה - אוטיזם. הבדידות של אחי, הנתק מאמי, היחסים הסבוכים עם משפחתי, כולם הושפעו מהתסמונת ובעיקר מהניסיון להכחיש את קיומה.

יונג יידיש

נועה בן-שלום

מפעל חייו של מנדי, להצלת ספריות יידיש בתחנה המרכזית בתל אביב, עומד בפני האיום הסופי - סגירת התחנה. הסרט יספר את סיפורה של תרבות גוססת, ואת המאבק חסר הסיכוי של דון קישוט אחד להצלתה.

כאבי גדילה

רוני בניסטי

רומיאו ויוליה 2022. בין המהומות של יפו להיפסטרים של תל אביב, רוני היהודייה ומריו הערבי-נוצרי מתרגלים חיי אהבה כנגד כל הסיכויים. האם החיבוק המשפחתי יספיק להם או שהזוגיות הזאת נידונה להתקיים בקונפליקט מתמיד?

החידה בלבן

עמנואל מאייר

בצללים של יחסי החוץ של מדינת ישראל נמצאת תמר גולן, האישה המסתורית בלבן, אשת סודם של מנהיגי מדינות ערב, ישראל ואפריקה. בסרט נסדקת דמותה האיקונית ונחשף השבר הגדול שליווה והניע את חייה, עד היום בו בחרה למות.

לוחמת

אביטל קורן בנקוט

הסרט ''לוחמת'' מביא את מאבקה של שיר פלד, המסתערבת הראשונה בצה''ל, לזכות בהכרה אישית, חברתית וציבורית, ובהתמודדות עם עצמה ועם תופעות הפוסט טראומה שהיא חווה בעקבות שירותה הצבאי.

לוויתן

אליה שוורץ

מדענית טילים, פרסומאי ומורה לתנ''ך נסחפים אל הים התיכון למאבק על החיים ועל המוות מול אסדת גז ענקית. כמו דון קישוט, גם הם עשויים לגלות שמי שמנסה להזיז אסדה ממקומה עלול להינתק ממקומו בעצמו.

עם בדד ישכון

חוה רוכלין

מספר חצרות שיכונים ודייריהן, מראש-פינה ועד דימונה, יפתחו חלון לעולם אנושי נשכח ומפתיע. הן יעניקו הצצה להווה של השיכון הישראלי - תופעה חברתית ואדריכלית שהייתה בעבר המוכרת והרווחת ביותר בארץ, והיום מיועדת להריסה.

קשר דם

נחמה יהושפט

בערב שקט של שישי, דפק אושר בן ה-21 על דלתה של אמו מרתה. כשפתחה לו - רצח אותה. הרצח הבלתי נתפס פתח תיבת פנדורה של שאלות מורכבות לגבי קורבן ומקרבן, שפיות ושגעון, גלוי ונסתר. הסרט צולל למעמקי התודעה של הדמויות בניסיון להבין את הכפילות האנושית, של האור והצל שבכולנו.


150150