7 מונולוגים על זנות

שבע נשים חולקות בפתיחות את חוויות החיים בזנות - מהפיתוי הראשוני, דרך הטראומה ועד המאבק לשרוד. הנשים מאתגרות באומץ את הציפייה מהן להתבייש ולהסתתר.

H2: מעבדת השליטה

סיפורו של רחוב אחד בחברון, המהווה מיקרוקוסמוס לסכסוך הישראלי-פלסטיני כולו. באמצעות סרטי ארכיון נדירים וראיונות עם מקבלי החלטות, נחשפים החיים בשכונת מגורים המהווה זירה למאבק פוליטי ודתי עולמי, הרקע להיווצרותם, ותפקידם בעיצוב ההוויה הישראלית.

Nothing Compares

קול הבדולח והעיניים המהפנטות, שהפכו אותה לכוכבת, לא הועילו לשינייד אוקונור. כשהתעקשה לזעוק את מחאתה הפוליטית, היא תויגה כמעורערת ונדחקה לשוליים. קטעי ארכיון, מוזיקה וראיונות עם אוקונור מציירים דמות שונה, עמוקה, חריפה ומעניינת יותר מתמיד.

אהבה, כסף, מוות: מוזיקה טורקית בגרמניה

סצנת המוזיקה הטורקית בגרמניה, שנולדה מתוך הגעגועים והאכזבה של הפועלים הזרים בשנות ה-60, עברה לאורך השנים גלגלולים מוזיקליים, חברתיים ופוליטיים. הסרט מציג את כוכבי הז׳אנר לדורותיהם, את המוזיקה שיצרו ואת הקהילות שהתגבשו סביבה.

אנו, סטודנטים!

נסטור, בנג'מין, אהרון ורפיקי הם סטודנטים לכלכלה ברפובליקה המרכז אפריקאית. מול חלומותיהם על עתיד משופר, להם ולארצם, ניצבים מנגנונים מסואבים, מרצים מושחתים ומסורות משפחתיות נוקשות. הארבעה מוצאים כוח, עצה והרבה הומור בחברות העמוקה ביניהם.

בית עשוי קוצים

אווה, סשה, קוליה וחבריהם מתנהלים על הגבול השברירי שבין משחקי הילדוּת, החלומות והפנטזיות, לבין החיים במזרח אוקראינה מוכת המלחמות. סרט כובש לב על בית אומנה, מקלט זמני לילדים שהמציאות סדקה ופוררה את משפחותיהם.

בשצף המילים

המתורגמנים בבית המשפט לפשעי מלחמה אמורים להסתיר את רגשותיהם, גם כשהעדויות דומות למה שחוו על בשרם.

ג'ימנה

ולריה נאלצת לעזוב את הכפר שהוצף במים רעילים מן המכרות. לקראת פרידה היא נזכרת בחיים שחייתה כאן.

גבי גיפורדס לא מרימה ידיים

כשמתנקש ירה בראשה של חברת הקונגרס גבי גיפורדס, איש לא חשב שהיא תשתקם, אבל גיפורדס למדה (ועדיין לומדת) ללכת ולדבר וחזרה לפעילות ציבורית. ג'ולי כהן ובטסי ווסט (RBG) ליוו אותה ואת בעלה, האסטרונאוט מארק קלי, במסעם יוצא הדופן.

הגולים

ב-1989 החלה כריסטין צ'וי לצלם את מנהיגי מחאת הסטודנטים בכיכר טיין-אן-מן. 33 שנה אחרי, יוצאת הדוקומנטריסטית הצבעונית ויוצאת הדופן לחפש את הגולים שארצם מכנה "בוגדים" ולצפות איתם בחומרים שלא הוקרנו מעולם.

הזדמנות שנייה

ריצ'רד דייוויס ירה לעצמו בבטן 192 פעמים, כדי להוכיח עד כמה מוצלח אפוד המגן שהמציא. הוא הפך למולטי-מיליונר, דמות קאלט כריזמטית וכובשת. הסדקים בסיפוריו הצבעוניים והמשעשעים החלו להיבקע כששוטר לבוש אפוד מגן נורה למוות.

הזולואגס

בילדותו, חואן-קמילו לא ידע שהוריו לוחמי גרילה, שאביו הוא "הקומנדר" של צבא השחרור העממי ושאמו נחטפה ונרצחה. 25 שנה לאחר שמשפחתו גלתה מקולומביה, הוא חוזר, ומנסה לפענח בסרטי משפחה ויומנים את חייהם של הוריו.

הנבחרות - פרק 1

מה נדרש מנשים כדי להיכנס למפלגה ולהיבחר לכנסת? עם מה הן מתמודדות ועל מה נאבקות? חברות כנסת בהווה ובעבר מספרות בפתיחות על חוויותיהן, על ההצלחות והכשלונות, ומציירות תמונה מורכבת על מעמד הנשים בכנסת ישראל ובכלל.

הסיפור של סימנדה

כשפרשו מהבמה, אחרי 3 אלבומים ותהילה קצרצרה בארה"ב, חברי "סימנדה" היו משוכנעים שהמוזיקה שלהם נשכחה. אלא שהלהקה השחורה, ששאפה להביא מסר של אחווה ושלום, שימשה השראה ליוצרים רבים, וחזרתה לבמה מוכיחה שהיא עדיין רלוונטית במיוחד.

הפנה את גופך אל השמש

סנדָר, חייל סובייטי שנפל בשבי הנאצים, נשלח על ידי אמא רוסיה לסיביר כבוגד. בעזרת יומניו, מכתביו וסרטי ארכיון שנצבעו מחדש, בתו מנסה לשחזר את סיפורו שהושתק, כמו סיפוריהם של מיליוני צעירים בני דמותו.

טיקטוק, בום.

טיקטוק מציעה עולם צבעוני ומשעשע כמעט אינסופי, אבל מאחורי אחת הרשתות החברתיות הגדולות בתבל פועלים מנגנונים מורכבים של איסוף מידע שנאגר בסין וחורץ לא מעט קמטים של דאגה בקרב כלכלנים, חוקרי תרבות ואסטרטגים צבאיים במערב.

טנטורה

הסרט עוסק בסיפורו של הכפר טנטורה אשר נכבש ב-1948 ובהשתקתן של עדויות שנחשפו בסוף שנות התשעים, המצביעות על טבח שאירע לכאורה בכפר. הסרט משרטט דיוקן של החברה הישראלית ושל חוסר היכולת שלה להתעמת עם המיתוסים שביסוד הקמתה.

ילדי הערפל

הלימודים בבית הספר פתחו לה חלון אל העולם הגדול, אבל בקהילה המסוגרת שבה היא חיה, בהרים המכוסים ערפל בצפון וייטנאם, עדיין מקובל לחטוף ולהשיא ילדות. די בת ה-12 נאלצת להתמודד עם הפער בין המסורת לחלומותיה.

לילה של אי ודאות

מכתביה של L לאהוב שנטש אותה חושפים את הסדקים העמוקים בחברה ההודית, שמעליהם מנסים סטודנטים צעירים לדלג, בדרך לעתיד חופשי ומשוחרר יותר. שילוב טקסטים וקטעי קולנוע אותנטיים ומבוימים מעניק לסיפור גוון הזוי, חלומי ואפילו מכושף.

מבשלים ללא גבולות

בשיא הצלחתו החליט השף חוזה אנדרס לצאת ממטבחו היוקרתי אל אזורי האסון המסוכנים בעולם - מהאיטי ועד אוקראינה - כדי לבשל ולספק מזון לשורדים ונזקקים. הבמאי רון האוורד עוקב בשטח אחר פעילותו, שהובילה להקמת ארגון הומניטרי עצום.

מה שנשאר בדרך

ליליאן וארבעת ילדיה נמלטים מגווטאמלה ועושים את דרכם אל גבול מקסיקו-ארה"ב, בשיירה של אלפי בני אדם. הדרך קשה, אבל מולידה קשרים אנושיים מפתיעים ומרחיבי לב, ובסופה מגיעה השעה לראות את החיים מנקודת מבט חדשה.

מי הרג את וינסנט צ'ין? (1987)

מה שנראה במבט ראשון כמו תיעוד מותח של חקירת רצח הוא למעשה קינה סוחפת ומכמירת לב על אי-צדק. בתחקיר מוקפד ומעמיק חושפות הבמאיות את המנגנונים שפעלו ברקע לרצח של מהנדס רכב סיני-אמריקאי בדטרויט ב-1982.

מיילדות

הלה הבודהיסטית וניו ניו המוסלמית מפעילות מרפאה קטנה ודלה לנשים במיאנמר, באזור שבו אנשי המיעוט המוסלמי נרדפים באלימות קשה. במשך חמש שנים של טלטלות אישיות ופוליטיות, הקשר המיוחד בין שתי המיילדות עומד לא אחת למבחן.

מר לנדסברגיס

הינתקותה של ליטא מברה"מ תבעה התנהלות זהירה ומפוכחת. ויטאוטס לנדסברגיס, מנהיגה הראשון של ליטא החופשית, חולק את הסיפורים הלא מוכרים מן ההתנהלות מול גורבצ'וב והקרמלין, בסרטו של סרגיי לוזניצה, הזוכה בפרס הגדול בפסטיבל IDFA.

משפט הבנקאים

באוגוסט 2014 יצא עו"ד ברק כהן למאבק בראשי המערכת הבנקאית. הרעש הציבורי שעורר הקמפיין הוביל את ראשי הבנקים, הפרקליטות והמשטרה לנסות לעצור את ברק וחבריו בכל מחיר. ברק וחבריו הפכו את האישומים נגדם לאישום חריף כנגד הבנקאים.

נבלני

אחרי שניצל מניסיון התנקשות, אלכסיי נבלני נחוש להוכיח שפוטין הוא שנתן את ההוראה. הסרט מלווה אותו ואת צוותו בתחקיר, מסחרר ואפל כל כך שלרגע נדמה שמדובר בסרט הוליוודי ולא במבט מעציב ביותר במציאות הרוסית.

רוצה לחצות את הים?

נורלדין, מבקש מקלט מדארפור, יוצא למסע פרידה מישראל שהייתה לו לבית, מהאנשים ומהקהילה שהנהיג. בעיירה קנדית נידחת, משפחה חדשה נולדת לנגד עינינו, אבל משהו חסר.

שיבה לריימס

בעיבוד קולנועי יוצא דופן לרב המכר של הסוציולוג דידיה אריבון "שיבה לריימס", חומרי ארכיון וקטעי סרטים שלובים בסיפורים אישיים מציירים את המאבקים של מעמד הפועלים הצרפתי, שבהם הפוליטי הוא תמיד אישי ואפילו אינטימי.

שמי הוא פולי מארי

פולי מארי הייתה שם (כמעט) לפני כולן: משוררת, עורכת דין, אקטיביסטית, א-בינארית, חוקרת ואשת כמורה שחורה, שסללה את הדרך למהפכות הגדולות בתחום זכויות האזרח והשוויון לנשים בארה"ב. ג׳ולי כהן ובטסי ווסט מציירות את דמותה החד-פעמית.

שמיים בלתי נראים

טרבור פייגלן נחוש להראות את מה שאינו גלוי לעין - מערכות מתוחכמות של "מעקב המונים", שפורטות אותנו לפרוטות של מידע. במהלך ניסיונותיו לשגר לחלל יצירת אמנות לוויינית, נחשפות דרכי העבודה הייחודיות והאידיאולוגיה של האמן-האקטיביסט המוערך.

תלויים באוויר

אחרי שבנו חיים, זיכרונות וקהילה - תושבי שכונת דיור ציבורי מתבקשים לפנות את השטח לטובת נדל"ן יוקרתי.