אור - המורשת של שטוקהאוזן

במהלך ההכנות למשימה הבלתי אפשרית - ביצוע האופרה "אור" מאת קרלהיינץ שטוקהאוזן - הפרויקט המוזיקלי השאפתני, המבריק והמגלומני שמעולם לא בוצע במלואו - נחשף עולמו האישי הצבעוני של המלחין הגאון, שהיה אקסצנטרי, יצרי ומבריק לא פחות מהאופרה שכתב.

אחרי הגשם

יותר מ-6,000 ילדים נהרגו ברעידת האדמה בסצ'ואן ב-2008. הסרט הרגיש, מלווה מקרוב מאוד למעלה מעשור שלוש משפחות המתמודדות עם הקשיים הפיזיים והרגשיים בגידול ילדים שילדו "במקום" אלה שאבדו להם.

איך להציל חבר מת

הם גדלו בבתים הרוסים, אבל מרגע שמצאו זה את זו הם היו מאושרים, לפחות לזמן מה. עשר שנים של אהבה בין הבמאית לבן זוגה מתועדות בצילום מחוספס וקצבי על רקע מציאות חיים קשוחה ברוסיה המתפוררת.

איך מודדים שנה?

בכל שנה, מגיל שנתיים ועד 18, אבא שאל (וצילם) ואלה ענתה. תיעוד של התבגרות ואהבה.

איש הים מההרים

במסעו אל הכפר הקטן בהרי האטלס, באלג׳'ריה מולדתו של אביו הזר והרחוק, מלווים את הבמאי קארים איינוז סיפורי האהבה של אמו, שגידלה אותו לבדה בברזיל. במפגשיו עם אנשים ונופים הוא מברר בתוכו מחדש את זהותו.

ארבעה מסעות

הוריו, שילדו אותו כבן שני בניגוד לחוק "הילד האחד" בסין, שילמו על כך מחיר כבד. אחרי שנים של אשמה ונתק, הבמאי לואיס הוטהוטהוט חוזר הביתה, ומנסה לפענח סוד כואב, שיוביל את המשפחה לראשונה בדרך להחלמה.

ארי והזרע הקדוש

ארי נייגל, דתל"ש ופרופסור למתמטיקה מברוקלין הוא תורם הזרע הגדול בעולם ואב ליותר ממאה ילדים. מעשיו של ארי הופכים לדפוס התנהגותי המשתלט על חייו ומערער את היחסים עם משפחתו ובעיקר עם בנו הבכור, טיילור.

אשמת הדירנדל

הדירנדל - הבגד המסורתי הצבעוני והפטריוטי - הוא חלק מהנוף האוסטרי האידילי, אך מאחוריו מסתתרת היסטוריה טעונה באשמה.

באהבה, אבא

מכתב-אנימציה מרהיב ומרגש, שבו מנסה הבמאית להבין את הבחירות שהובילו את אביה להיעדר מחייה.

בבה

בֶּבָּה היא הבמאית רבקה האנט, צעירה אפרו-לטינית, בתם של מהגרים, שגדלה בניו יורק, תוך התחככות מתמדת בסוגיות של גזע, מעמד ופצעים משפחתיים היסטוריים. ארבעת פרקי סרטה משרטטים דיוקן עצמי טעון, עוצמתי, מפוכח וסוחף.

בוקוליקה

אם ובתה חיות בבדידות כמעט מוחלטת בבית רעוע באזור כפרי בפולין. את קצב החיים מכתיבות עונות השנה, והחיבור העמוק שלהן לטבע מזמן גם חלומות וחזיונות. על אף הקשיים, השתיים מוצאות לא מעט סיפוק ואושר.

בת האמן

היא מבקרת בתערוכה של צייר מפורסם במוזיאון תל אביב. האיש בפורטרטים הוא אבא שלה, אבל מעטים יודעים זאת. כשפניו המצוירות מביטות בה מכל פינות החדר, עולה בה תחושה חזקה של היעדר. איך מצלמים היעדר?

הזולואגס

בילדותו, חואן-קמילו לא ידע שהוריו לוחמי גרילה, שאביו הוא "הקומנדר" של צבא השחרור העממי ושאמו נחטפה ונרצחה. 25 שנה לאחר שמשפחתו גלתה מקולומביה, הוא חוזר, ומנסה לפענח בסרטי משפחה ויומנים את חייהם של הוריו.

המצלמה של אבא

יוצרת הסרט נאבקת להחזיר את אביה לתפקוד אחרי שעבר אירוע מוחי בעזרת אהבתו הישנה - המצלמה. אך בלי לדעת זאת, היא מתעדת את שנותיו האחרונות דרך עיניו.

המצלמה של דוקטור מוריס

כולם באילת מכירים את דוקטור מוריס והתנין קלרנס שגידל בביתו, בועה בריטית מפתיעה בלב המדבר. לאחר מותו, מתברר שהשאיר לאשתו פיי ולילדיהם יוני, אנדרו ודולי, מאות שעות של תיעוד אישי ב-8 מ"מ, שמעיר מחדש אגדה מרירה-מתוקה.

העיר האחרת

סרט התבגרות אינטימי בו מתארת ליבי, סטודנטית לצילום, את ארבעת חבריה הטובים - קבוצת אמנים צעירים בעיר התחתית בחיפה. עם השנים, חוסר היציבות בחייהם מעלה שאלות על הצלחה, הרס עצמי ועל המחיר היקר של חלומות.

הפנה את גופך אל השמש

סנדָר, חייל סובייטי שנפל בשבי הנאצים, נשלח על ידי אמא רוסיה לסיביר כבוגד. בעזרת יומניו, מכתביו וסרטי ארכיון שנצבעו מחדש, בתו מנסה לשחזר את סיפורו שהושתק, כמו סיפוריהם של מיליוני צעירים בני דמותו.

זיכרון חמקמק

בעוד זיכרונו של הסב, לאוניד בורלקה - שהיה צלם קולנוע נודע באודסה - הולך ומתפוגג, מנסה נכדו, הבמאי איגור איבנקו, לפענח סרטי צילום ישנים שמצא, ובאמצעותם להכיר מקרוב את סבו ואת היצירה הקולנועית האוקראינית בתקופה הסובייטית.

חיים

טהרן בסגר, אך אמו הקשישה של הבמאי מגיעה לביקור. איך תסתגל לנוכחות איגואנת המחמד הענקית?

ילדי הערפל

הלימודים בבית הספר פתחו לה חלון אל העולם הגדול, אבל בקהילה המסוגרת שבה היא חיה, בהרים המכוסים ערפל בצפון וייטנאם, עדיין מקובל לחטוף ולהשיא ילדות. די בת ה-12 נאלצת להתמודד עם הפער בין המסורת לחלומותיה.

כוורת מס' 10

יונתן חוזר מהגן ומודיע שהוא רוצה לגדל דבורים. הבקשה מפתיעה את אמו ומעוררת זכרונות מכאיבים מילדותה ברוסיה. היא מחליטה להיענות לרצונו ולהתמודד עם טראומות העבר.

כולם מכירים את ג'ק

אור, סטודנט לקולנוע המוגדר כאוטיסט, מתעד באינטימיות את הקשר בין ג'רי ובנו החורג ג'ק, נער החולה במחלה ניוונית. הסרט מעורר שאלות על אהבה והזכות לחיים.

למקרה שאת עדיין בסביבה

לא לכולם יש זמן למות, אבל ליעל היה. את הזמן הזה יעל ניצלה לקפיצת ראש אל מעמקי הנפש ולהתבוננות צלולה בפחד המוות. הסרט נע בין העבר להווה - בו בן זוגה ובתה ממשיכים את החיים אחריה.

מה שנשאר בדרך

ליליאן וארבעת ילדיה נמלטים מגווטאמלה ועושים את דרכם אל גבול מקסיקו-ארה"ב, בשיירה של אלפי בני אדם. הדרך קשה, אבל מולידה קשרים אנושיים מפתיעים ומרחיבי לב, ובסופה מגיעה השעה לראות את החיים מנקודת מבט חדשה.

מחבואים

ארבע שנים סוערות ומבלבלות בחייו של אנתוני, ילד כובש וכריזמטי, המבלה את רוב זמנו ברחובות נאפולי. עיר הפשע הקשוחה והענייה מתגלה לעין המצלמה כיפהפייה מתעתעת, עיר שהאור בה מכושף וצליליה מפחידים ומפתים בו זמנית.

מיני די וי

צפייה מחודשת בקלטות וידאו שצילמו בילדותם חושפת את סיפורי התבגרותם של ארבעה להט"בים: שאולי חקר את מיניותו עם המצלמה, טום התייצב מולה באומץ, בתי תיעדה את חברותיה ורומיה גילתה את ניצני הדראג שלה.

מכתב מאוספיה

המגפה בפתח, והבמאי, החוקר את העיר התת-קרקעית אוספיה בבריסל, משוחח עם אביו הרופא באקוודור.

מעגל קסמים

בבית ניו יורקי מוזנח חיים הוריה של הבמאית. האם חתונתה הפוליאמורית של אחותה תחזיר אותם להיות הזוג הצעיר, האוהב והאופטימי שמחייך בסרטי המשפחה הישנים? והאם די יהיה באהבה ובהומור כדי לאפשר למשפחה שהתפרקה למצוא קרבה מחודשת?

סבתא

מרים בת ה-93 מקנאה בחבריה שהצליחו למות. היא מסרבת לעבור לבית אבות, ולהיעזר בעובדת זרה. בגיל 13 החל נכדה חנן לצלם אותה. בין צחוק לעצב, מעניק הסרט מבט יחודי על הזיקנה, דרך עיניים של ילד.

סוד מוחלט בהחלט

יגאל מוסינזון, הסופר שחייו היו תעלומה מתמשכת, יצר את הבלתי אפשרי והמציא מחדש את המושג "המציאות עולה על כל דמיון". הסרט חושף את דמותו המרתקת ומגלה עבר שהיה עד עכשיו סוד מוחלט בהחלט.

סטריגוב

כשסבתא מתה, מתלווים למסע הפרידה הנוגע ללב ממנה מי שנותרו מהקהילה הסלובקית הקטנה ההולכת ונעלמת.

עורבים לבנים

הבמאי אחסן נאדים חי חיים כפולים. את הפתרון הוא מחפש במנזר יפני מבודד, בפסגת הר מרהיב, אצל כת עתיקה וחשאית של נזירים בודהיסטים, העוסקים באתגרים גופניים קיצוניים. האם התשובה מחכה לו שם או בתוכו?

פנלופ, אהובתי

כשבתה פנלופ אובחנה כאוטיסטית, קלייר דויון יצאה למלחמה. היא קיוותה להציל (או לפחות לתקן) את בתה. חמושה במצלמה, היא תיעדה 18 שנים מהדרך הסבוכה והפתלתלה שהובילה אותה לקבלה והשלמה עם בתה, ועם מי שהיא עצמה לצדה.

פעמונים סגולים

דני, בן לעולים ממוסקבה, התבייש במשך כל ילדותו במשפחתו. כעת, במלאת 30 שנים לעלייתם, מחליט דני לשמוע את סיפור משפחתו וללמוד על חוויית העלייה ועל מוצאו.

צפרדע שצריך לבלוע

קתרין, חולת ALS המתקשרת רק באמצעות לוח אותיות המופעל במצמוצים ומשמיע קול מכני, מתכוננת לחתונת בתה. הסרט, שצולם מזווית המבט שלה, מציג דיוקן משפחתי מורכב, מפוכח וכובש בכנותו, שיש בו כאב אבל גם אהבה והומור.

קורט וונגוט: משוחרר מהזמן

כשרוברט וויידי החל לצלם את הסרט על קורט וונגוט, הוא היה מעריץ צעיר. במהלך 40 שנות עבודה משותפת נוצרה בין השניים חברות עמוקה, הצובעת את הביוגרפיה הסוערת של הסופר הגדול בצבעים חדשים, אישיים ומרתקים.

קרבי בראון מול המפלצות

ככל שהגלים עצומים, גבוהים ובלתי צפויים יותר, כך בוער יותר בקרבי בראון הדחף להכניע אותם. אישיותו יוצאת הדופן של הגולש האוסטרלי נחשפת בסרט שכולו מראות עוצרי נשימה, המלווה אותו בין גלים שאיש לא העז לכבוש לפניו.

רבקה מיכאלי: מה קורה לי בזמן האחרון?

רבקה מיכאלי, אגדת תרבות ישראלית, נוסעת לילדיה ונכדיה באמריקה. כשהיא בעשור התשיעי לחייה - על הקו בין משפחתה שהיכתה שורש בארץ ניכר לבין המדינה שהיא אוהבת וכואבת - רבקה מרגישה שמשהו קורה לה בזמן האחרון.

רוצה לחצות את הים?

נורלדין, מבקש מקלט מדארפור, יוצא למסע פרידה מישראל שהייתה לו לבית, מהאנשים ומהקהילה שהנהיג. בעיירה קנדית נידחת, משפחה חדשה נולדת לנגד עינינו, אבל משהו חסר.

שאבו

״אני ילד קטן מפפרקליפ״ שר שאבו בן ה-14, החי באחת השכונות הקשוחות של רוטרדם. בין אמא, סבתא והחברה, שאבו לומד הכול על אהבה, שברון לב, אחריות והתבגרות, ועדיין חולם להיות כוכב-על.

שבע השנים של אבשלום

סיפורו של מאיר אשל, שהמציא עצמו מחדש כאמן בשם "אבשלום" - ופרץ כמטאור בסצנת האמנות הבינלאומית. שנים לאחר מותו הטרגי של אבשלום בגיל 28, מוטלת על אחיו הצעיר דני המשימה למכור את יצירתו האחרונה.

שום דבר לא כל הזמן

מערכת יחסים סבוכה בין אם חד הורית לבתה היחידה מתגלה בחדר קטן במלון תל אביבי, בו הן מעבירות סוף שבוע לאחר משבר.