40 צעדים

בדרום תל אביב מוקם בית ספר חילוני על מחצית משטחו של בית ספר דתי ותיק. החצר, המשותפת לילדי הישראלים והזרים חסרי המעמד, כופה דו קיום ומעמידה למבחן את הזהות של שכונת שפירא כולה.

אהבה, כסף, מוות: מוזיקה טורקית בגרמניה

סצנת המוזיקה הטורקית בגרמניה, שנולדה מתוך הגעגועים והאכזבה של הפועלים הזרים בשנות ה-60, עברה לאורך השנים גלגלולים מוזיקליים, חברתיים ופוליטיים. הסרט מציג את כוכבי הז׳אנר לדורותיהם, את המוזיקה שיצרו ואת הקהילות שהתגבשו סביבה.

איש הים מההרים

במסעו אל הכפר הקטן בהרי האטלס, באלג׳'ריה מולדתו של אביו הזר והרחוק, מלווים את הבמאי קארים איינוז סיפורי האהבה של אמו, שגידלה אותו לבדה בברזיל. במפגשיו עם אנשים ונופים הוא מברר בתוכו מחדש את זהותו.

ארבעה מסעות

הוריו, שילדו אותו כבן שני בניגוד לחוק "הילד האחד" בסין, שילמו על כך מחיר כבד. אחרי שנים של אשמה ונתק, הבמאי לואיס הוטהוטהוט חוזר הביתה, ומנסה לפענח סוד כואב, שיוביל את המשפחה לראשונה בדרך להחלמה.

באהבה, אבא

מכתב-אנימציה מרהיב ומרגש, שבו מנסה הבמאית להבין את הבחירות שהובילו את אביה להיעדר מחייה.

בבה

בֶּבָּה היא הבמאית רבקה האנט, צעירה אפרו-לטינית, בתם של מהגרים, שגדלה בניו יורק, תוך התחככות מתמדת בסוגיות של גזע, מעמד ופצעים משפחתיים היסטוריים. ארבעת פרקי סרטה משרטטים דיוקן עצמי טעון, עוצמתי, מפוכח וסוחף.

הגולים

ב-1989 החלה כריסטין צ'וי לצלם את מנהיגי מחאת הסטודנטים בכיכר טיין-אן-מן. 33 שנה אחרי, יוצאת הדוקומנטריסטית הצבעונית ויוצאת הדופן לחפש את הגולים שארצם מכנה "בוגדים" ולצפות איתם בחומרים שלא הוקרנו מעולם.

הזולואגס

בילדותו, חואן-קמילו לא ידע שהוריו לוחמי גרילה, שאביו הוא "הקומנדר" של צבא השחרור העממי ושאמו נחטפה ונרצחה. 25 שנה לאחר שמשפחתו גלתה מקולומביה, הוא חוזר, ומנסה לפענח בסרטי משפחה ויומנים את חייהם של הוריו.

המצלמה של דוקטור מוריס

כולם באילת מכירים את דוקטור מוריס והתנין קלרנס שגידל בביתו, בועה בריטית מפתיעה בלב המדבר. לאחר מותו, מתברר שהשאיר לאשתו פיי ולילדיהם יוני, אנדרו ודולי, מאות שעות של תיעוד אישי ב-8 מ"מ, שמעיר מחדש אגדה מרירה-מתוקה.

הסיפור של סימנדה

כשפרשו מהבמה, אחרי 3 אלבומים ותהילה קצרצרה בארה"ב, חברי "סימנדה" היו משוכנעים שהמוזיקה שלהם נשכחה. אלא שהלהקה השחורה, ששאפה להביא מסר של אחווה ושלום, שימשה השראה ליוצרים רבים, וחזרתה לבמה מוכיחה שהיא עדיין רלוונטית במיוחד.

מה שנשאר בדרך

ליליאן וארבעת ילדיה נמלטים מגווטאמלה ועושים את דרכם אל גבול מקסיקו-ארה"ב, בשיירה של אלפי בני אדם. הדרך קשה, אבל מולידה קשרים אנושיים מפתיעים ומרחיבי לב, ובסופה מגיעה השעה לראות את החיים מנקודת מבט חדשה.

מכתב מאוספיה

המגפה בפתח, והבמאי, החוקר את העיר התת-קרקעית אוספיה בבריסל, משוחח עם אביו הרופא באקוודור.

עורבים לבנים

הבמאי אחסן נאדים חי חיים כפולים. את הפתרון הוא מחפש במנזר יפני מבודד, בפסגת הר מרהיב, אצל כת עתיקה וחשאית של נזירים בודהיסטים, העוסקים באתגרים גופניים קיצוניים. האם התשובה מחכה לו שם או בתוכו?

פעמונים סגולים

דני, בן לעולים ממוסקבה, התבייש במשך כל ילדותו במשפחתו. כעת, במלאת 30 שנים לעלייתם, מחליט דני לשמוע את סיפור משפחתו וללמוד על חוויית העלייה ועל מוצאו.

רבקה מיכאלי: מה קורה לי בזמן האחרון?

רבקה מיכאלי, אגדת תרבות ישראלית, נוסעת לילדיה ונכדיה באמריקה. כשהיא בעשור התשיעי לחייה - על הקו בין משפחתה שהיכתה שורש בארץ ניכר לבין המדינה שהיא אוהבת וכואבת - רבקה מרגישה שמשהו קורה לה בזמן האחרון.

רוצה לחצות את הים?

נורלדין, מבקש מקלט מדארפור, יוצא למסע פרידה מישראל שהייתה לו לבית, מהאנשים ומהקהילה שהנהיג. בעיירה קנדית נידחת, משפחה חדשה נולדת לנגד עינינו, אבל משהו חסר.

שאבו

״אני ילד קטן מפפרקליפ״ שר שאבו בן ה-14, החי באחת השכונות הקשוחות של רוטרדם. בין אמא, סבתא והחברה, שאבו לומד הכול על אהבה, שברון לב, אחריות והתבגרות, ועדיין חולם להיות כוכב-על.