ארי והזרע הקדוש

ארי נייגל, דתל"ש ופרופסור למתמטיקה מברוקלין הוא תורם הזרע הגדול בעולם ואב ליותר ממאה ילדים. מעשיו של ארי הופכים לדפוס התנהגותי המשתלט על חייו ומערער את היחסים עם משפחתו ובעיקר עם בנו הבכור, טיילור.

אש האהבה

קטיה ומוריס קראפט היו מאוהבים, אהבה אובססיבית, בהרי געש. מחקריהם הובילו אותם להרפתקאות מסוכנות בין ענני אפר ונהרות לבה. הצילומים המרהיבים שהותירו אחרי מותם בהתפרצות ההר אוּנזֶן ביפן מלווים את סיפורם במראות מעולמות אחרים.

במעגל סגור

שני גברים בחליפות מזמינים שתייה וקינוחים, ורגעים לאחר מכן מתחילים לירות על קהל הסועדים. זהו סיפורו של הפיגוע הידוע לשמצה במתחם שרונה בתל אביב, ביוני 2016, החושף את המציאות בה אנו חיים וממנה מנסים להתחמק.

בצל הים

הסרט מורכב כולו מסרטוני יוטיוב שמתעדים שני עולמות מנוגדים המתועדים ממגוון של נקודות מבט – חופי הים של תל אביב והגבעות והוואדיות של הגדה המערבית. הקבלות של צורה ותוכן חושפות מצב של אלימות ושליטה – אדם על בעלי חיים, אדם על אדמה ואדם על אדם.

בת האמן

היא מבקרת בתערוכה של צייר מפורסם במוזיאון תל אביב. האיש בפורטרטים הוא אבא שלה, אבל מעטים יודעים זאת. כשפניו המצוירות מביטות בה מכל פינות החדר, עולה בה תחושה חזקה של היעדר. איך מצלמים היעדר?

החבר הגאון שלי מהתיכון

התלמיד החדש בתיכון היוקרתי בגלאזגו נראה מוזר, אבל היה לו סיפור רקע מקסים ואט אט הוא כבש לבבות. הבמאי ג'ונו מקלאוד משחזר באנימציה וראיונות (אלן קמינג מגלם את התלמיד, המעדיף להסתתר) את הסיפור הלא ייאמן שהתרחש בכיתתו.

המצלמה של דוקטור מוריס

כולם באילת מכירים את דוקטור מוריס והתנין קלרנס שגידל בביתו, בועה בריטית מפתיעה בלב המדבר. לאחר מותו, מתברר שהשאיר לאשתו פיי ולילדיהם יוני, אנדרו ודולי, מאות שעות של תיעוד אישי ב-8 מ"מ, שמעיר מחדש אגדה מרירה-מתוקה.

טנטורה

הסרט עוסק בסיפורו של הכפר טנטורה אשר נכבש ב-1948 ובהשתקתן של עדויות שנחשפו בסוף שנות התשעים, המצביעות על טבח שאירע לכאורה בכפר. הסרט משרטט דיוקן של החברה הישראלית ושל חוסר היכולת שלה להתעמת עם המיתוסים שביסוד הקמתה.

יהלומים (לא) לנצח

המצאת היהלומים המלאכותיים מאיימת להדיח ממעמדו את המקור הנוצץ. סרטו המשעשע והחכם של ג׳ייסון קון חוקר את התכסיסים שגרמו לנו לייחס משמעות ורגשות לאבנים הנוצצות ושואל האמנם יתכן שבקרוב הם יהיו לא יותר מחומר גלם?

מבשלים ללא גבולות

בשיא הצלחתו החליט השף חוזה אנדרס לצאת ממטבחו היוקרתי אל אזורי האסון המסוכנים בעולם - מהאיטי ועד אוקראינה - כדי לבשל ולספק מזון לשורדים ונזקקים. הבמאי רון האוורד עוקב בשטח אחר פעילותו, שהובילה להקמת ארגון הומניטרי עצום.

מיילדות

הלה הבודהיסטית וניו ניו המוסלמית מפעילות מרפאה קטנה ודלה לנשים במיאנמר, באזור שבו אנשי המיעוט המוסלמי נרדפים באלימות קשה. במשך חמש שנים של טלטלות אישיות ופוליטיות, הקשר המיוחד בין שתי המיילדות עומד לא אחת למבחן.

מיני די וי

צפייה מחודשת בקלטות וידאו שצילמו בילדותם חושפת את סיפורי התבגרותם של ארבעה להט"בים: שאולי חקר את מיניותו עם המצלמה, טום התייצב מולה באומץ, בתי תיעדה את חברותיה ורומיה גילתה את ניצני הדראג שלה.

מלכת הקטיפה

ההתקדמות במצוקים הקירחים המושלגים ברמה הטיבטית היא קשה מאוד - אבל התשוקה לפגוש את נמר השלג הנדיר היא עצומה. צלם הטבע וינסנט מונייה והחוקר והסופר סילביאן טסון נטמעים בנוף הקשוח בתקווה לפגוש את חתול הפרא הענק והיפהפה.

נפגשנו במציאות מדומה

המגפה כפתה עליהם סגר, אבל בעולם הווירטואלי אפשר היה להמשיך להיפגש ואפילו להתאהב. הסרט, שצולם כולו בסגנון הווריטֶה, בעולם וירטואלי מצויר, מלווה זוגות שגילו שדווקא מאחורי דמויות בדויות אפשר לייצר אינטימיות נדירה.

צפרדע שצריך לבלוע

קתרין, חולת ALS המתקשרת רק באמצעות לוח אותיות המופעל במצמוצים ומשמיע קול מכני, מתכוננת לחתונת בתה. הסרט, שצולם מזווית המבט שלה, מציג דיוקן משפחתי מורכב, מפוכח וכובש בכנותו, שיש בו כאב אבל גם אהבה והומור.

קורט וונגוט: משוחרר מהזמן

כשרוברט וויידי החל לצלם את הסרט על קורט וונגוט, הוא היה מעריץ צעיר. במהלך 40 שנות עבודה משותפת נוצרה בין השניים חברות עמוקה, הצובעת את הביוגרפיה הסוערת של הסופר הגדול בצבעים חדשים, אישיים ומרתקים.

קירות חולמים: בתוך מלון צ'לסי

מן העבר הבוהמייני, המרהיב, הסוער והשערורייתי של מלון צ'לסי נותרו בעיקר זכרונות, והדיירים הוותיקים שמסרבים להתפנות מן הבניין המשתפץ נאחזים בהם בעוצמה. אי זעיר של יצירתיות אקסצנטרית המסרב לגווע בין פיגומים ואבק בלב ניו יורק.

רבקה מיכאלי: מה קורה לי בזמן האחרון?

רבקה מיכאלי, אגדת תרבות ישראלית, נוסעת לילדיה ונכדיה באמריקה. כשהיא בעשור התשיעי לחייה - על הקו בין משפחתה שהיכתה שורש בארץ ניכר לבין המדינה שהיא אוהבת וכואבת - רבקה מרגישה שמשהו קורה לה בזמן האחרון.

שבע השנים של אבשלום

סיפורו של מאיר אשל, שהמציא עצמו מחדש כאמן בשם "אבשלום" - ופרץ כמטאור בסצנת האמנות הבינלאומית. שנים לאחר מותו הטרגי של אבשלום בגיל 28, מוטלת על אחיו הצעיר דני המשימה למכור את יצירתו האחרונה.

שוחות

שקט לא היה בדונבאס שבאוקראינה גם כשעדיין הייתה, לכאורה, הפסקת אש. המצלמה מלווה את החיילים (והחיילת האחת) מקרוב מאוד וללא כל מחיצות. בשוחות, בין הפגזות, השיחות גלויות ואינטימיות ואת המתח והדריכות אפשר כמעט למשש.

שירים לדרלה (1990)

מופע הפרידה האינטימי והמרגש של לו ריד וג׳ון קייל מאנדי וורהול המנוח, שהיה מנהלה של "הוולווט אנדרגראונד". השחזור הדיגיטלי המשובח מאפשר ליהנות מהיצירה הנודעת (בצילום יוצא דופן של אד לכמן) שנותרה רלוונטית גם אחרי 33 שנה.

שמיים בלתי נראים

טרבור פייגלן נחוש להראות את מה שאינו גלוי לעין - מערכות מתוחכמות של "מעקב המונים", שפורטות אותנו לפרוטות של מידע. במהלך ניסיונותיו לשגר לחלל יצירת אמנות לוויינית, נחשפות דרכי העבודה הייחודיות והאידיאולוגיה של האמן-האקטיביסט המוערך.