שבת 04.06 | ראשון 05.06

חג שבועות במוזיאון ת"א


כמיטב המסורת, דוקאביב מגיעים להתארח במוזיאון, הפעם באולם רקנאטי. מוזמנים ליהנות ממגוון של סרטים מעולים מהארץ ומהעולם, בין כותלי החלל היפהפה של מוזיאון ת"א.

מתנה מאתנו! ברכישת כרטיס להקרנות, כניסה חופשית לתערוכות המוזיאון במסגרת שעות הפעילות באותו יום.


יום שבת | 4.6 | מוזיאון ת"א, אולם רקנאטי

סוד מוחלט בהחלט

שבת 04.06 10:00 מוזיאון ת"א: אולם רקנאטי

יגאל מוסינזון, הסופר שחייו היו תעלומה מתמשכת, יצר את הבלתי אפשרי והמציא מחדש את המושג "המציאות עולה על כל דמיון". הסרט חושף את דמותו המרתקת ומגלה עבר שהיה עד עכשיו סוד מוחלט בהחלט.

אייכמן - ההקלטות האבודות

שבת 04.06 12:00 מוזיאון ת"א: אולם רקנאטי

במלאת שישים שנה למשפט אייכמן, נחשפים סלילי הקלטה מקוריים של ראיון שערך העיתונאי הנאצי סאסן עם אייכמן בארגנטינה, העומדים בניגוד לטענותיו במשפט כי רק מילא פקודות.

ג'וליה

שבת 04.06 14:45 מוזיאון ת"א: אולם רקנאטי

ג'וליה צ'יילד, הסלבריטי-שף הראשונה, פרצה למסך בגיל 51, כשהאמריקאים אכלו מתוך מגשיות מחוממות במיקרו. סיפור חייה יוצא הדופן, אופייה הכובש והתאהבותה הסוערת בבישול מוצגים בליווי קטעים משעשעים ומעוררי השראה מתוכניות הבישול המיתולוגיות שלה.

לאהוב את פטרישיה הייסמית

שבת 04.06 17:15 מוזיאון ת"א: אולם רקנאטי

רבי המכר המצמררים שכתבה עובדו ללהיטים קולנועיים ("זרים ברכבת", "הכישרון של מר ריפלי"), אך ביומניה האישיים, שלא פורסמו מעולם, מתגלה פטרישה הייסמית ככותבת רגישה שנאלצה לנהל את חיי האהבה שלה עם נשים הרחק מעיני משפחתה.

Nothing Compares

שבת 04.06 19:15 מוזיאון ת"א: אולם רקנאטי

קול הבדולח והעיניים המהפנטות, שהפכו אותה לכוכבת, לא הועילו לשינייד אוקונור. כשהתעקשה לזעוק את מחאתה הפוליטית, היא תויגה כמעורערת ונדחקה לשוליים. קטעי ארכיון, מוזיקה וראיונות עם אוקונור מציירים דמות שונה, עמוקה, חריפה ומעניינת יותר מתמיד.

נבלני

שבת 04.06 21:30 מוזיאון ת"א: אולם רקנאטי

אחרי שניצל מניסיון התנקשות, אלכסיי נבלני נחוש להוכיח שפוטין הוא שנתן את ההוראה. הסרט מלווה אותו ואת צוותו בתחקיר, מסחרר ואפל כל כך שלרגע נדמה שמדובר בסרט הוליוודי ולא במבט מעציב ביותר במציאות הרוסית.

 

יום ראשון | 5.6 | מוזיאון ת"א, אולם אסיא

שבע השנים של אבשלום

יום א' 05.06 10:15 מוזיאון ת"א: אולם רקנאטי

סיפורו של מאיר אשל, שהמציא עצמו מחדש כאמן בשם "אבשלום" - ופרץ כמטאור בסצנת האמנות הבינלאומית. שנים לאחר מותו הטרגי של אבשלום בגיל 28, מוטלת על אחיו הצעיר דני המשימה למכור את יצירתו האחרונה.

סזאריה אבורה

יום א' 05.06 12:15 מוזיאון ת"א: אולם רקנאטי

הקול האדיר של סזריה אבורה הוא שהביא אותה מילדוּת ענייה במושבת עבדים לשעבר לאולמות הנוצצים בעולם. הסרט, הגדוש קטעים המוקרנים לראשונה, מלווה את המורדות והעליות בחייה של הזמרת הנערצת, שמעולם לא הניחה לאיש לנהל את חייה.

רבקה מיכאלי: מה קורה לי בזמן האחרון?

יום א' 05.06 14:30 מוזיאון ת"א: אולם רקנאטי

רבקה מיכאלי, אגדת תרבות ישראלית, נוסעת לילדיה ונכדיה באמריקה. כשהיא בעשור התשיעי לחייה - על הקו בין משפחתה שהיכתה שורש בארץ ניכר לבין המדינה שהיא אוהבת וכואבת - רבקה מרגישה שמשהו קורה לה בזמן האחרון.

מלכת הקטיפה

יום א' 05.06 16:30 מוזיאון ת"א: אולם רקנאטי

ההתקדמות במצוקים הקירחים המושלגים ברמה הטיבטית היא קשה מאוד - אבל התשוקה לפגוש את נמר השלג הנדיר היא עצומה. צלם הטבע וינסנט מונייה והחוקר והסופר סילביאן טסון נטמעים בנוף הקשוח בתקווה לפגוש את חתול הפרא הענק והיפהפה.

בת האמן

יום א' 05.06 18:45 מוזיאון ת"א: אולם רקנאטי

היא מבקרת בתערוכה של צייר מפורסם במוזיאון תל אביב. האיש בפורטרטים הוא אבא שלה, אבל מעטים יודעים זאת. כשפניו המצוירות מביטות בה מכל פינות החדר, עולה בה תחושה חזקה של היעדר. איך מצלמים היעדר?

אש האהבה

יום א' 05.06 20:45 מוזיאון ת"א: אולם רקנאטי

קטיה ומוריס קראפט היו מאוהבים, אהבה אובססיבית, בהרי געש. מחקריהם הובילו אותם להרפתקאות מסוכנות בין ענני אפר ונהרות לבה. הצילומים המרהיבים שהותירו אחרי מותם בהתפרצות ההר אוּנזֶן ביפן מלווים את סיפורם במראות מעולמות אחרים.