שבת | 28.5 | 19:15 | סינמטק 1

הקרנת הסרט "אטלנטיס" ושיחה עם היוצר בהנחיית ד"ר אוהד לנדסמן


ראשון | 29.5 | 20:00 | סינמטק 2

כיתת אמן עם יורי אנקראני בהנחיית ד"ר אוהד לנדסמן – יוקרנו הסרטים הקצרים סן סירו | סן ויטורה | דה וינצ'י


הקולנוען ואמן הווידאו האיטלקי יורי אנקראני חושף את הנסתר מאחורי המציאות היומיומית ומציע דרכים מקוריות עבור הקולנוע התיעודי להתבונן במה שבדרך כלל נשאר סמוי מן העין האנושית. סרטיו של אנקראני מרחיבים את גבולות העיצוב של הקולנוע התיעודי. תוך הקפדה על שפה ויזואלית מדויקת אשר מייצרת מיזנסצנה עשירה להפליא ומעניקה הוד והדר לכל מה שנמצא בתוכה, ותוך שימוש בסאונד מפעים ורב-ערוצי, סרטיו מספקים התבוננות ממושכת והיפר-אסתטית באנטומיה של התנהגות אנושית ומכנית.

במסגרת הפסטיבל יוקרנו ארבעה מסרטיו, אשר מטשטשים את הגבול בין קולנוע תיעודי לאמנות עכשווית וחושפים יופי ספקטקולרי בתפר שבין הגוף האנושי למכני. סרטו החדש "אטלנטיס" רוקד על התפר הדק שבין העלילתי לתיעודי וחוקר את סצנת סירות המרוץ החתרנית אשר מונהגת על ידי צעירים מלאי תשוקה בלגונה הוונציאנית.

בסרטיו הקצרים, אשר יוקרנו במסגרת כיתת האמן עימו, מתבונן אנקראני בפרוצדורות מוסדיות במסגרות הרפואה, הספורט והמשטרה, ובוחן כיצד האוטומציה של הפעולה האנושית מתאפשרת על ידי טכנולוגיה וכיצד האנושי מרחיב ומדייק התקנים ללא מגע אדם. אנקרני מאתגר את הצופה לפענח בהדרגתיות את מה שהוא רואה, תוך שהוא חושף בפניו פיסה אחר פיסה מתוך הפאזל האודיו-ויזואלי.

מנחה : ד"ר אוהד לנדסמן

האירועים בשיתוף המכון האיטלקי לתרבות


יורי אנקראני

פילמוגרפיה:
Atlantide. 2021, The Roots of Violence. Series, San Siro. 2014, San Vittore. 2018, San Giorgio. work in progress, Whipping Zombie. 2017, The Challenge. 2016, Séance. 2014, The Malady of Iron. Series, Il Capo. 2010, Piattaforma Luna. 2011, Da Vinci. 2012, Bora. 2010
Memories for Moderns. Series.

ד''ר אוהד לנדסמן

ד"ר אוהד לנדסמן הוא מרצה וחוקר קולנוע בסגל הבכיר של ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב. הוא עורך וכותב את הבלוג doctalk, המתמקד בקולנוע תיעודי בארץ ובעולם.

 


פרטים על הסרטים

אטלנטיס

בלגונה שבשולי ונציה האדרנלין שוצף, ומנועי סירות המירוץ רועמים. דניאֶלה הוא אאוטסיידר, אבל כמו הצעירים האחרים, גם הוא נחוש לשבור שיאי מהירות. סרט מרהיב, החוצה לעתים את הגבול בין מציאות ודמיון, מעל ומתחת לפני המים.

סן ויטורה

הילדים המגיעים לבקר את הוריהם בכלא סאן ויטורֶה מגלים במהרה שזו אינה טירה קסומה מהאגדות.

סן סירו

לקראת משחק, האצטדיון העצום מתעורר לחיים וחלקיו המכניים והאנושיים נעים בתיאום כמעט מיסטי.

דה וינצ'י

כשהרובוט הרפואי המתוחכם מצולם בפעולה, בתוך חלל הבטן, הגוף האנושי הופך לחלל פועם, מסתורי ומסקרן.