אהבה, כסף, מוות: מוזיקה טורקית בגרמניה

סצנת המוזיקה הטורקית בגרמניה, שנולדה מתוך הגעגועים והאכזבה של הפועלים הזרים בשנות ה-60, עברה לאורך השנים גלגלולים מוזיקליים, חברתיים ופוליטיים. הסרט מציג את כוכבי הז׳אנר לדורותיהם, את המוזיקה שיצרו ואת הקהילות שהתגבשו סביבה.

איך להציל חבר מת

הם גדלו בבתים הרוסים, אבל מרגע שמצאו זה את זו הם היו מאושרים, לפחות לזמן מה. עשר שנים של אהבה בין הבמאית לבן זוגה מתועדות בצילום מחוספס וקצבי על רקע מציאות חיים קשוחה ברוסיה המתפוררת.

ג'ימנה

ולריה נאלצת לעזוב את הכפר שהוצף במים רעילים מן המכרות. לקראת פרידה היא נזכרת בחיים שחייתה כאן.

האינסוף על פי פלוריאן

היצירה האדריכלית הגדולה של פלוריאן יורייב, "הצלחת המעופפת" בלבה של קייב, עומדת בסכנה. יורייב - צייר, מוזיקאי, אדריכל, קולנוען ותיאורטיקן של האמנות, אינו נכנע. בגיל 90 הוא אינו מסוגל להפסיק ליצור, לחדש ולהתריס נגד המיינסטרים.

הזדמנות שנייה

ריצ'רד דייוויס ירה לעצמו בבטן 192 פעמים, כדי להוכיח עד כמה מוצלח אפוד המגן שהמציא. הוא הפך למולטי-מיליונר, דמות קאלט כריזמטית וכובשת. הסדקים בסיפוריו הצבעוניים והמשעשעים החלו להיבקע כששוטר לבוש אפוד מגן נורה למוות.

המדינה שהייתה לי

בתמורה להלוואות של מיליארדי דולרים, סין רכשה את הזכות לכרות אוצרות טבע ולנצל את אדמות אקוודור. הסרט, המצולם בנופיה הפראיים ורבי העוצמה של אקוודור, עוקב אחרי המתנגדים לשעבוד החדש: חושפי שחיתות ומנהיגים ילידיים בשטח.

המשכונאים

בחנות המשכונים הגדולה בפולין אין כמעט לקוחות, והמדפים עמוסים במוצרים שאבד עליהם הכלח. בין סיגריה לוויכוח צעקני, הצוות מארגן יום מכירות קרנבלי בניסיון להפיח חיים בחנות ובשכונה. סרט מרחיב לב, מלא חמלה ושופע הומור.

הסיפור של סימנדה

כשפרשו מהבמה, אחרי 3 אלבומים ותהילה קצרצרה בארה"ב, חברי "סימנדה" היו משוכנעים שהמוזיקה שלהם נשכחה. אלא שהלהקה השחורה, ששאפה להביא מסר של אחווה ושלום, שימשה השראה ליוצרים רבים, וחזרתה לבמה מוכיחה שהיא עדיין רלוונטית במיוחד.

טיקטוק, בום.

טיקטוק מציעה עולם צבעוני ומשעשע כמעט אינסופי, אבל מאחורי אחת הרשתות החברתיות הגדולות בתבל פועלים מנגנונים מורכבים של איסוף מידע שנאגר בסין וחורץ לא מעט קמטים של דאגה בקרב כלכלנים, חוקרי תרבות ואסטרטגים צבאיים במערב.

יהלומים (לא) לנצח

המצאת היהלומים המלאכותיים מאיימת להדיח ממעמדו את המקור הנוצץ. סרטו המשעשע והחכם של ג׳ייסון קון חוקר את התכסיסים שגרמו לנו לייחס משמעות ורגשות לאבנים הנוצצות ושואל האמנם יתכן שבקרוב הם יהיו לא יותר מחומר גלם?

יש משהו באוויר

התבוננות אינטימית בשתי עובדות בסופרמרקט בקריית שמונה, שירן וסמדר, בפרוץ מגפת הקורונה בישראל. כשהרצונות הפשוטים הופכים למורכבים, מתגלות נשים חזקות שבוחרות לנצח בכל רגע מחדש.

כל מה שנושם

זיהום האוויר בניו דלהי חמור כל כך שציפורים צונחות, מותשות, מן השמיים. האחים סעוּד ונאדים מצילים במרפאה הווטרינרית המאולתרת שבמרתף בביתם עופות דורסים, בעיקר דיות שחורות. הסרט האופטימי להפתיע זכה בפרס הראשון בפסטיבל סאנדנס.

לוס אנג'לס דרום - מחזמר דוקומנטרי

בקריית מלאכי, העיר התאומה של לוס אנג'לס, החלומות נשכחו מאחור. יוסף, השען של העיר, הילד הגאון של הקריה, כבר בן 60. עכשיו, כשהבחירות המקומיות בפתח, יוסף מחליט לצאת למאבק על העיר ועל חייו.

מבשלים ללא גבולות

בשיא הצלחתו החליט השף חוזה אנדרס לצאת ממטבחו היוקרתי אל אזורי האסון המסוכנים בעולם - מהאיטי ועד אוקראינה - כדי לבשל ולספק מזון לשורדים ונזקקים. הבמאי רון האוורד עוקב בשטח אחר פעילותו, שהובילה להקמת ארגון הומניטרי עצום.

מה שנשאר בדרך

ליליאן וארבעת ילדיה נמלטים מגווטאמלה ועושים את דרכם אל גבול מקסיקו-ארה"ב, בשיירה של אלפי בני אדם. הדרך קשה, אבל מולידה קשרים אנושיים מפתיעים ומרחיבי לב, ובסופה מגיעה השעה לראות את החיים מנקודת מבט חדשה.

משפט הבנקאים

באוגוסט 2014 יצא עו"ד ברק כהן למאבק בראשי המערכת הבנקאית. הרעש הציבורי שעורר הקמפיין הוביל את ראשי הבנקים, הפרקליטות והמשטרה לנסות לעצור את ברק וחבריו בכל מחיר. ברק וחבריו הפכו את האישומים נגדם לאישום חריף כנגד הבנקאים.

סזאריה אבורה

הקול האדיר של סזריה אבורה הוא שהביא אותה מילדוּת ענייה במושבת עבדים לשעבר לאולמות הנוצצים בעולם. הסרט, הגדוש קטעים המוקרנים לראשונה, מלווה את המורדות והעליות בחייה של הזמרת הנערצת, שמעולם לא הניחה לאיש לנהל את חייה.

קירות חולמים: בתוך מלון צ'לסי

מן העבר הבוהמייני, המרהיב, הסוער והשערורייתי של מלון צ'לסי נותרו בעיקר זכרונות, והדיירים הוותיקים שמסרבים להתפנות מן הבניין המשתפץ נאחזים בהם בעוצמה. אי זעיר של יצירתיות אקסצנטרית המסרב לגווע בין פיגומים ואבק בלב ניו יורק.

שיבה לריימס

בעיבוד קולנועי יוצא דופן לרב המכר של הסוציולוג דידיה אריבון "שיבה לריימס", חומרי ארכיון וקטעי סרטים שלובים בסיפורים אישיים מציירים את המאבקים של מעמד הפועלים הצרפתי, שבהם הפוליטי הוא תמיד אישי ואפילו אינטימי.

שיש: יומן מסע

סיפור מסעם המפתיע של גושי שַיש יוקרתיים הנחצבים ביוון, מסותתים בסין לפסלים כאילו-עתיקים ונשלחים בחזרה לאירופה המתגעגעת ליופי ההיסטורי (אבל בזול). זהו גם סיפור המטוטלת ההיסטורית-כלכלית הנעה כעת ממערב למזרח.

תלויים באוויר

אחרי שבנו חיים, זיכרונות וקהילה - תושבי שכונת דיור ציבורי מתבקשים לפנות את השטח לטובת נדל"ן יוקרתי.