40 צעדים

בדרום תל אביב מוקם בית ספר חילוני על מחצית משטחו של בית ספר דתי ותיק. החצר, המשותפת לילדי הישראלים והזרים חסרי המעמד, כופה דו קיום ומעמידה למבחן את הזהות של שכונת שפירא כולה.

H2: מעבדת השליטה

סיפורו של רחוב אחד בחברון, המהווה מיקרוקוסמוס לסכסוך הישראלי-פלסטיני כולו. באמצעות סרטי ארכיון נדירים וראיונות עם מקבלי החלטות, נחשפים החיים בשכונת מגורים המהווה זירה למאבק פוליטי ודתי עולמי, הרקע להיווצרותם, ותפקידם בעיצוב ההוויה הישראלית.

Nothing Compares

קול הבדולח והעיניים המהפנטות, שהפכו אותה לכוכבת, לא הועילו לשינייד אוקונור. כשהתעקשה לזעוק את מחאתה הפוליטית, היא תויגה כמעורערת ונדחקה לשוליים. קטעי ארכיון, מוזיקה וראיונות עם אוקונור מציירים דמות שונה, עמוקה, חריפה ומעניינת יותר מתמיד.

אשמת הדירנדל

הדירנדל - הבגד המסורתי הצבעוני והפטריוטי - הוא חלק מהנוף האוסטרי האידילי, אך מאחוריו מסתתרת היסטוריה טעונה באשמה.

בוקוליקה

אם ובתה חיות בבדידות כמעט מוחלטת בבית רעוע באזור כפרי בפולין. את קצב החיים מכתיבות עונות השנה, והחיבור העמוק שלהן לטבע מזמן גם חלומות וחזיונות. על אף הקשיים, השתיים מוצאות לא מעט סיפוק ואושר.

טעם של לווייתן

"הגרינד", ציד הלווייתנים המסורתי באיי פארו, מעורר את זעמם של אקטיביסטים. התושבים, שמעדני הלווייתן הם חלק חשוב בזהותם, משוכנעים שהתביעה להפסיק את הצייד היא צבועה - לשני הצדדים יש, מתברר, טיעונים מעוררי מחשבה.

ילדי הערפל

הלימודים בבית הספר פתחו לה חלון אל העולם הגדול, אבל בקהילה המסוגרת שבה היא חיה, בהרים המכוסים ערפל בצפון וייטנאם, עדיין מקובל לחטוף ולהשיא ילדות. די בת ה-12 נאלצת להתמודד עם הפער בין המסורת לחלומותיה.

יער הארגמן

20 אלף נזירות יוצאות מדי חורף למסע בערבות השלג של טיבט. הסרט האינטימי והמהפנט מלווה אותן לאורך מאה ימים של קור והתחבטויות, תלאות גופניות ונפשיות, התמזגות עם הנוף הפלאי וחשבון נפש.

לוס אנג'לס דרום - מחזמר דוקומנטרי

בקריית מלאכי, העיר התאומה של לוס אנג'לס, החלומות נשכחו מאחור. יוסף, השען של העיר, הילד הגאון של הקריה, כבר בן 60. עכשיו, כשהבחירות המקומיות בפתח, יוסף מחליט לצאת למאבק על העיר ועל חייו.

לילה של אי ודאות

מכתביה של L לאהוב שנטש אותה חושפים את הסדקים העמוקים בחברה ההודית, שמעליהם מנסים סטודנטים צעירים לדלג, בדרך לעתיד חופשי ומשוחרר יותר. שילוב טקסטים וקטעי קולנוע אותנטיים ומבוימים מעניק לסיפור גוון הזוי, חלומי ואפילו מכושף.

מיילדות

הלה הבודהיסטית וניו ניו המוסלמית מפעילות מרפאה קטנה ודלה לנשים במיאנמר, באזור שבו אנשי המיעוט המוסלמי נרדפים באלימות קשה. במשך חמש שנים של טלטלות אישיות ופוליטיות, הקשר המיוחד בין שתי המיילדות עומד לא אחת למבחן.

מילים שנשארות

שישה אנשים נזכרים בשפות שליוו את ילדותם: מגוון ניבים של ערבית-יהודית, ספרדית-יהודית, פרסית-יהודית. כיום השפות הללו הולכות ונעלמות אך הדי המילים, הניגונים, המקצבים והמבטאים, נחקקו בזכרונם של אלה ששמעו אותם בילדותם.

מעגל קסמים

בבית ניו יורקי מוזנח חיים הוריה של הבמאית. האם חתונתה הפוליאמורית של אחותה תחזיר אותם להיות הזוג הצעיר, האוהב והאופטימי שמחייך בסרטי המשפחה הישנים? והאם די יהיה באהבה ובהומור כדי לאפשר למשפחה שהתפרקה למצוא קרבה מחודשת?

סטריגוב

כשסבתא מתה, מתלווים למסע הפרידה הנוגע ללב ממנה מי שנותרו מהקהילה הסלובקית הקטנה ההולכת ונעלמת.

עורבים לבנים

הבמאי אחסן נאדים חי חיים כפולים. את הפתרון הוא מחפש במנזר יפני מבודד, בפסגת הר מרהיב, אצל כת עתיקה וחשאית של נזירים בודהיסטים, העוסקים באתגרים גופניים קיצוניים. האם התשובה מחכה לו שם או בתוכו?

שמי הוא פולי מארי

פולי מארי הייתה שם (כמעט) לפני כולן: משוררת, עורכת דין, אקטיביסטית, א-בינארית, חוקרת ואשת כמורה שחורה, שסללה את הדרך למהפכות הגדולות בתחום זכויות האזרח והשוויון לנשים בארה"ב. ג׳ולי כהן ובטסי ווסט מציירות את דמותה החד-פעמית.