1341 פריימים מהמצלמה של מיכה בר-עם

במשך שנה וחצי איפשר בר-עם לבמאי רן טל ("ילדי השמש", "גן עדן", "המוזיאון"), כניסה חופשית לארכיון הצילומים העצום שלו שנמצא במרתף ביתו. טל בחר 1341 פריימים, מהם הרכיב את הסרט.

40 צעדים

בדרום תל אביב מוקם בית ספר חילוני על מחצית משטחו של בית ספר דתי ותיק. החצר, המשותפת לילדי הישראלים והזרים חסרי המעמד, כופה דו קיום ומעמידה למבחן את הזהות של שכונת שפירא כולה.

7 מונולוגים על זנות

שבע נשים חולקות בפתיחות את חוויות החיים בזנות - מהפיתוי הראשוני, דרך הטראומה ועד המאבק לשרוד. הנשים מאתגרות באומץ את הציפייה מהן להתבייש ולהסתתר.

H2: מעבדת השליטה

סיפורו של רחוב אחד בחברון, המהווה מיקרוקוסמוס לסכסוך הישראלי-פלסטיני כולו. באמצעות סרטי ארכיון נדירים וראיונות עם מקבלי החלטות, נחשפים החיים בשכונת מגורים המהווה זירה למאבק פוליטי ודתי עולמי, הרקע להיווצרותם, ותפקידם בעיצוב ההוויה הישראלית.

אייכמן - ההקלטות האבודות

במלאת שישים שנה למשפט אייכמן, נחשפים סלילי הקלטה מקוריים של ראיון שערך העיתונאי הנאצי סאסן עם אייכמן בארגנטינה, העומדים בניגוד לטענותיו במשפט כי רק מילא פקודות.

ארי והזרע הקדוש

ארי נייגל, דתל"ש ופרופסור למתמטיקה מברוקלין הוא תורם הזרע הגדול בעולם ואב ליותר ממאה ילדים. מעשיו של ארי הופכים לדפוס התנהגותי המשתלט על חייו ומערער את היחסים עם משפחתו ובעיקר עם בנו הבכור, טיילור.

במעגל סגור

שני גברים בחליפות מזמינים שתייה וקינוחים, ורגעים לאחר מכן מתחילים לירות על קהל הסועדים. זהו סיפורו של הפיגוע הידוע לשמצה במתחם שרונה בתל אביב, ביוני 2016, החושף את המציאות בה אנו חיים וממנה מנסים להתחמק.

בצל הים

הסרט מורכב כולו מסרטוני יוטיוב שמתעדים שני עולמות מנוגדים המתועדים ממגוון של נקודות מבט – חופי הים של תל אביב והגבעות והוואדיות של הגדה המערבית. הקבלות של צורה ותוכן חושפות מצב של אלימות ושליטה – אדם על בעלי חיים, אדם על אדמה ואדם על אדם.

בת האמן

היא מבקרת בתערוכה של צייר מפורסם במוזיאון תל אביב. האיש בפורטרטים הוא אבא שלה, אבל מעטים יודעים זאת. כשפניו המצוירות מביטות בה מכל פינות החדר, עולה בה תחושה חזקה של היעדר. איך מצלמים היעדר?

המצלמה של אבא

יוצרת הסרט נאבקת להחזיר את אביה לתפקוד אחרי שעבר אירוע מוחי בעזרת אהבתו הישנה - המצלמה. אך בלי לדעת זאת, היא מתעדת את שנותיו האחרונות דרך עיניו.

המצלמה של דוקטור מוריס

כולם באילת מכירים את דוקטור מוריס והתנין קלרנס שגידל בביתו, בועה בריטית מפתיעה בלב המדבר. לאחר מותו, מתברר שהשאיר לאשתו פיי ולילדיהם יוני, אנדרו ודולי, מאות שעות של תיעוד אישי ב-8 מ"מ, שמעיר מחדש אגדה מרירה-מתוקה.

הנבחרות - פרק 1

מה נדרש מנשים כדי להיכנס למפלגה ולהיבחר לכנסת? עם מה הן מתמודדות ועל מה נאבקות? חברות כנסת בהווה ובעבר מספרות בפתיחות על חוויותיהן, על ההצלחות והכשלונות, ומציירות תמונה מורכבת על מעמד הנשים בכנסת ישראל ובכלל.

העיר האחרת

סרט התבגרות אינטימי בו מתארת ליבי, סטודנטית לצילום, את ארבעת חבריה הטובים - קבוצת אמנים צעירים בעיר התחתית בחיפה. עם השנים, חוסר היציבות בחייהם מעלה שאלות על הצלחה, הרס עצמי ועל המחיר היקר של חלומות.

חברו הטוב

יחסית למקום השמור למתים, בית הקברות לחיות שוקק חיים. מדי יום הוא מוצף במבקרים המגיעים כדי לפקוד את הקברים של מי שהיו חבריהם הנאמנים לחיים.

טנטורה

הסרט עוסק בסיפורו של הכפר טנטורה אשר נכבש ב-1948 ובהשתקתן של עדויות שנחשפו בסוף שנות התשעים, המצביעות על טבח שאירע לכאורה בכפר. הסרט משרטט דיוקן של החברה הישראלית ושל חוסר היכולת שלה להתעמת עם המיתוסים שביסוד הקמתה.

ילדי השלום

מסע החזרה של מעיין, במאי הסרט, למקום בו גדל ואותו הוא עזב – נווה שלום, היישוב היחידי בעולם בו חיים מבחירה ישראלים ופלסטינים. בין החלום ושברו, בין תקווה וייאוש, עולה השאלה: האם בכלל יש סיכוי לחיים משותפים?

יש משהו באוויר

התבוננות אינטימית בשתי עובדות בסופרמרקט בקריית שמונה, שירן וסמדר, בפרוץ מגפת הקורונה בישראל. כשהרצונות הפשוטים הופכים למורכבים, מתגלות נשים חזקות שבוחרות לנצח בכל רגע מחדש.

כוורת מס' 10

יונתן חוזר מהגן ומודיע שהוא רוצה לגדל דבורים. הבקשה מפתיעה את אמו ומעוררת זכרונות מכאיבים מילדותה ברוסיה. היא מחליטה להיענות לרצונו ולהתמודד עם טראומות העבר.

כולם מכירים את ג'ק

אור, סטודנט לקולנוע המוגדר כאוטיסט, מתעד באינטימיות את הקשר בין ג'רי ובנו החורג ג'ק, נער החולה במחלה ניוונית. הסרט מעורר שאלות על אהבה והזכות לחיים.

לוס אנג'לס דרום - מחזמר דוקומנטרי

בקריית מלאכי, העיר התאומה של לוס אנג'לס, החלומות נשכחו מאחור. יוסף, השען של העיר, הילד הגאון של הקריה, כבר בן 60. עכשיו, כשהבחירות המקומיות בפתח, יוסף מחליט לצאת למאבק על העיר ועל חייו.

למקרה שאת עדיין בסביבה

לא לכולם יש זמן למות, אבל ליעל היה. את הזמן הזה יעל ניצלה לקפיצת ראש אל מעמקי הנפש ולהתבוננות צלולה בפחד המוות. הסרט נע בין העבר להווה - בו בן זוגה ובתה ממשיכים את החיים אחריה.

מותו של לוויתן

בלילה חורפי סוער נשטפה אל חוף ניצנים גופת לוויתן. על רקע תיעוד המאורע הנדיר, קולות הנוכחים במקום מנסים לבטא את עוצמת המפגש עם הטבע.

מילים שנשארות

שישה אנשים נזכרים בשפות שליוו את ילדותם: מגוון ניבים של ערבית-יהודית, ספרדית-יהודית, פרסית-יהודית. כיום השפות הללו הולכות ונעלמות אך הדי המילים, הניגונים, המקצבים והמבטאים, נחקקו בזכרונם של אלה ששמעו אותם בילדותם.

מיני די וי

צפייה מחודשת בקלטות וידאו שצילמו בילדותם חושפת את סיפורי התבגרותם של ארבעה להט"בים: שאולי חקר את מיניותו עם המצלמה, טום התייצב מולה באומץ, בתי תיעדה את חברותיה ורומיה גילתה את ניצני הדראג שלה.

משפט הבנקאים

באוגוסט 2014 יצא עו"ד ברק כהן למאבק בראשי המערכת הבנקאית. הרעש הציבורי שעורר הקמפיין הוביל את ראשי הבנקים, הפרקליטות והמשטרה לנסות לעצור את ברק וחבריו בכל מחיר. ברק וחבריו הפכו את האישומים נגדם לאישום חריף כנגד הבנקאים.

סבתא

מרים בת ה-93 מקנאה בחבריה שהצליחו למות. היא מסרבת לעבור לבית אבות, ולהיעזר בעובדת זרה. בגיל 13 החל נכדה חנן לצלם אותה. בין צחוק לעצב, מעניק הסרט מבט יחודי על הזיקנה, דרך עיניים של ילד.

סוד מוחלט בהחלט

יגאל מוסינזון, הסופר שחייו היו תעלומה מתמשכת, יצר את הבלתי אפשרי והמציא מחדש את המושג "המציאות עולה על כל דמיון". הסרט חושף את דמותו המרתקת ומגלה עבר שהיה עד עכשיו סוד מוחלט בהחלט.

פעמונים סגולים

דני, בן לעולים ממוסקבה, התבייש במשך כל ילדותו במשפחתו. כעת, במלאת 30 שנים לעלייתם, מחליט דני לשמוע את סיפור משפחתו וללמוד על חוויית העלייה ועל מוצאו.

רבקה מיכאלי: מה קורה לי בזמן האחרון?

רבקה מיכאלי, אגדת תרבות ישראלית, נוסעת לילדיה ונכדיה באמריקה. כשהיא בעשור התשיעי לחייה - על הקו בין משפחתה שהיכתה שורש בארץ ניכר לבין המדינה שהיא אוהבת וכואבת - רבקה מרגישה שמשהו קורה לה בזמן האחרון.

רוצה לחצות את הים?

נורלדין, מבקש מקלט מדארפור, יוצא למסע פרידה מישראל שהייתה לו לבית, מהאנשים ומהקהילה שהנהיג. בעיירה קנדית נידחת, משפחה חדשה נולדת לנגד עינינו, אבל משהו חסר.

שבע השנים של אבשלום

סיפורו של מאיר אשל, שהמציא עצמו מחדש כאמן בשם "אבשלום" - ופרץ כמטאור בסצנת האמנות הבינלאומית. שנים לאחר מותו הטרגי של אבשלום בגיל 28, מוטלת על אחיו הצעיר דני המשימה למכור את יצירתו האחרונה.

שום דבר לא כל הזמן

מערכת יחסים סבוכה בין אם חד הורית לבתה היחידה מתגלה בחדר קטן במלון תל אביבי, בו הן מעבירות סוף שבוע לאחר משבר.