אפלטון הצעיר

בבלפסט, שבה הדי האלימות הקשה עדיין לא נעלמו, מנהל בית ספר יסודי קתולי מלמד את הבנים חשיבה פילוסופית. השיעורים שלו מצחיקים, השאלות מאתגרות ומחייבות אמפתיה, ולכל אחד מהילדים יש משנה פילוסופית חדשנית משל עצמו.

גיאוגרפיות של בדידות

יותר מ-40 שנה שזואי לוקאס מתגוררת לבדה באי סייבל, מוקפת בעדרים של סוסי פרא וכלבי ים, ציפורים וחרקים. הבמאית ז'קלין מילס לומדת להכיר את האי הקטן מבעד לעיניה ומציירת דיוקן מרהיב של האי והחוקרת כאחד.

החבר הגאון שלי מהתיכון

התלמיד החדש בתיכון היוקרתי בגלאזגו נראה מוזר, אבל היה לו סיפור רקע מקסים ואט אט הוא כבש לבבות. הבמאי ג'ונו מקלאוד משחזר באנימציה וראיונות (אלן קמינג מגלם את התלמיד, המעדיף להסתתר) את הסיפור הלא ייאמן שהתרחש בכיתתו.

ילדי הערפל

הלימודים בבית הספר פתחו לה חלון אל העולם הגדול, אבל בקהילה המסוגרת שבה היא חיה, בהרים המכוסים ערפל בצפון וייטנאם, עדיין מקובל לחטוף ולהשיא ילדות. די בת ה-12 נאלצת להתמודד עם הפער בין המסורת לחלומותיה.

כל מה שנושם

זיהום האוויר בניו דלהי חמור כל כך שציפורים צונחות, מותשות, מן השמיים. האחים סעוּד ונאדים מצילים במרפאה הווטרינרית המאולתרת שבמרתף בביתם עופות דורסים, בעיקר דיות שחורות. הסרט האופטימי להפתיע זכה בפרס הראשון בפסטיבל סאנדנס.

מלכת הקטיפה

ההתקדמות במצוקים הקירחים המושלגים ברמה הטיבטית היא קשה מאוד - אבל התשוקה לפגוש את נמר השלג הנדיר היא עצומה. צלם הטבע וינסנט מונייה והחוקר והסופר סילביאן טסון נטמעים בנוף הקשוח בתקווה לפגוש את חתול הפרא הענק והיפהפה.

סזאריה אבורה

הקול האדיר של סזריה אבורה הוא שהביא אותה מילדוּת ענייה במושבת עבדים לשעבר לאולמות הנוצצים בעולם. הסרט, הגדוש קטעים המוקרנים לראשונה, מלווה את המורדות והעליות בחייה של הזמרת הנערצת, שמעולם לא הניחה לאיש לנהל את חייה.

סרט מרפסת

במשך שנתיים עמד הבמאי פאבל לוז'ינסקי על המרפסת בוורשה והושיט את המיקרופון לעוברים ושבים בשביל שמתחת לביתו. כולם - צעירים, זקנים, מדוכדכים ומאושרים, חשדנים ופטפטנים, סיפרו לו את הסיפורים הכי אישיים, כמוסים, מפתיעים או מטרידים בחייהם.

קורט וונגוט: משוחרר מהזמן

כשרוברט וויידי החל לצלם את הסרט על קורט וונגוט, הוא היה מעריץ צעיר. במהלך 40 שנות עבודה משותפת נוצרה בין השניים חברות עמוקה, הצובעת את הביוגרפיה הסוערת של הסופר הגדול בצבעים חדשים, אישיים ומרתקים.

שלוש דקות

שלוש דקות של צלולואיד, סרטון נדיר שצולם ב-1938, זהו הזיכרון היחיד שנותר מהעיירה היהודית נאשיילסק שבפולין. איזה סיפור עולה מן הצפייה? ומה ניתן, אם בכלל, להציל משכחה? הלנה בונהם-קרטר מספקת את הקריינות לסרט.