Nothing Compares

קול הבדולח והעיניים המהפנטות, שהפכו אותה לכוכבת, לא הועילו לשינייד אוקונור. כשהתעקשה לזעוק את מחאתה הפוליטית, היא תויגה כמעורערת ונדחקה לשוליים. קטעי ארכיון, מוזיקה וראיונות עם אוקונור מציירים דמות שונה, עמוקה, חריפה ומעניינת יותר מתמיד.

אחרי הגשם

יותר מ-6,000 ילדים נהרגו ברעידת האדמה בסצ'ואן ב-2008. הסרט הרגיש, מלווה מקרוב מאוד למעלה מעשור שלוש משפחות המתמודדות עם הקשיים הפיזיים והרגשיים בגידול ילדים שילדו "במקום" אלה שאבדו להם.

איך מודדים שנה?

בכל שנה, מגיל שנתיים ועד 18, אבא שאל (וצילם) ואלה ענתה. תיעוד של התבגרות ואהבה.

אפלטון הצעיר

בבלפסט, שבה הדי האלימות הקשה עדיין לא נעלמו, מנהל בית ספר יסודי קתולי מלמד את הבנים חשיבה פילוסופית. השיעורים שלו מצחיקים, השאלות מאתגרות ומחייבות אמפתיה, ולכל אחד מהילדים יש משנה פילוסופית חדשנית משל עצמו.

ארבעה מסעות

הוריו, שילדו אותו כבן שני בניגוד לחוק "הילד האחד" בסין, שילמו על כך מחיר כבד. אחרי שנים של אשמה ונתק, הבמאי לואיס הוטהוטהוט חוזר הביתה, ומנסה לפענח סוד כואב, שיוביל את המשפחה לראשונה בדרך להחלמה.

אש האהבה

קטיה ומוריס קראפט היו מאוהבים, אהבה אובססיבית, בהרי געש. מחקריהם הובילו אותם להרפתקאות מסוכנות בין ענני אפר ונהרות לבה. הצילומים המרהיבים שהותירו אחרי מותם בהתפרצות ההר אוּנזֶן ביפן מלווים את סיפורם במראות מעולמות אחרים.

באהבה, אבא

מכתב-אנימציה מרהיב ומרגש, שבו מנסה הבמאית להבין את הבחירות שהובילו את אביה להיעדר מחייה.

בית עשוי קוצים

אווה, סשה, קוליה וחבריהם מתנהלים על הגבול השברירי שבין משחקי הילדוּת, החלומות והפנטזיות, לבין החיים במזרח אוקראינה מוכת המלחמות. סרט כובש לב על בית אומנה, מקלט זמני לילדים שהמציאות סדקה ופוררה את משפחותיהם.

ג'וליה

ג'וליה צ'יילד, הסלבריטי-שף הראשונה, פרצה למסך בגיל 51, כשהאמריקאים אכלו מתוך מגשיות מחוממות במיקרו. סיפור חייה יוצא הדופן, אופייה הכובש והתאהבותה הסוערת בבישול מוצגים בליווי קטעים משעשעים ומעוררי השראה מתוכניות הבישול המיתולוגיות שלה.

גבי גיפורדס לא מרימה ידיים

כשמתנקש ירה בראשה של חברת הקונגרס גבי גיפורדס, איש לא חשב שהיא תשתקם, אבל גיפורדס למדה (ועדיין לומדת) ללכת ולדבר וחזרה לפעילות ציבורית. ג'ולי כהן ובטסי ווסט (RBG) ליוו אותה ואת בעלה, האסטרונאוט מארק קלי, במסעם יוצא הדופן.

המצלמה של אבא

יוצרת הסרט נאבקת להחזיר את אביה לתפקוד אחרי שעבר אירוע מוחי בעזרת אהבתו הישנה - המצלמה. אך בלי לדעת זאת, היא מתעדת את שנותיו האחרונות דרך עיניו.

המצלמה של דוקטור מוריס

כולם באילת מכירים את דוקטור מוריס והתנין קלרנס שגידל בביתו, בועה בריטית מפתיעה בלב המדבר. לאחר מותו, מתברר שהשאיר לאשתו פיי ולילדיהם יוני, אנדרו ודולי, מאות שעות של תיעוד אישי ב-8 מ"מ, שמעיר מחדש אגדה מרירה-מתוקה.

הסיפור של סימנדה

כשפרשו מהבמה, אחרי 3 אלבומים ותהילה קצרצרה בארה"ב, חברי "סימנדה" היו משוכנעים שהמוזיקה שלהם נשכחה. אלא שהלהקה השחורה, ששאפה להביא מסר של אחווה ושלום, שימשה השראה ליוצרים רבים, וחזרתה לבמה מוכיחה שהיא עדיין רלוונטית במיוחד.

חברו הטוב

יחסית למקום השמור למתים, בית הקברות לחיות שוקק חיים. מדי יום הוא מוצף במבקרים המגיעים כדי לפקוד את הקברים של מי שהיו חבריהם הנאמנים לחיים.

חיים

טהרן בסגר, אך אמו הקשישה של הבמאי מגיעה לביקור. איך תסתגל לנוכחות איגואנת המחמד הענקית?

ילדי הערפל

הלימודים בבית הספר פתחו לה חלון אל העולם הגדול, אבל בקהילה המסוגרת שבה היא חיה, בהרים המכוסים ערפל בצפון וייטנאם, עדיין מקובל לחטוף ולהשיא ילדות. די בת ה-12 נאלצת להתמודד עם הפער בין המסורת לחלומותיה.

כולם מכירים את ג'ק

אור, סטודנט לקולנוע המוגדר כאוטיסט, מתעד באינטימיות את הקשר בין ג'רי ובנו החורג ג'ק, נער החולה במחלה ניוונית. הסרט מעורר שאלות על אהבה והזכות לחיים.

לב האלון

מעטים יודעים שעץ האלון הוא הרשת החברתית התוססת ביותר באירופה. בעיני דייריו, העץ הוא מקלט, מקור הגנה ומעוז של תקווה. הסרט – אופרת טבע תיעודית מפעימה – שואב אותנו פנימה אל לב לבו של מקור החיים המיתולוגי.

לוס אנג'לס דרום - מחזמר דוקומנטרי

בקריית מלאכי, העיר התאומה של לוס אנג'לס, החלומות נשכחו מאחור. יוסף, השען של העיר, הילד הגאון של הקריה, כבר בן 60. עכשיו, כשהבחירות המקומיות בפתח, יוסף מחליט לצאת למאבק על העיר ועל חייו.

למקרה שאת עדיין בסביבה

לא לכולם יש זמן למות, אבל ליעל היה. את הזמן הזה יעל ניצלה לקפיצת ראש אל מעמקי הנפש ולהתבוננות צלולה בפחד המוות. הסרט נע בין העבר להווה - בו בן זוגה ובתה ממשיכים את החיים אחריה.

מבשלים ללא גבולות

בשיא הצלחתו החליט השף חוזה אנדרס לצאת ממטבחו היוקרתי אל אזורי האסון המסוכנים בעולם - מהאיטי ועד אוקראינה - כדי לבשל ולספק מזון לשורדים ונזקקים. הבמאי רון האוורד עוקב בשטח אחר פעילותו, שהובילה להקמת ארגון הומניטרי עצום.

מיילדות

הלה הבודהיסטית וניו ניו המוסלמית מפעילות מרפאה קטנה ודלה לנשים במיאנמר, באזור שבו אנשי המיעוט המוסלמי נרדפים באלימות קשה. במשך חמש שנים של טלטלות אישיות ופוליטיות, הקשר המיוחד בין שתי המיילדות עומד לא אחת למבחן.

מיני די וי

צפייה מחודשת בקלטות וידאו שצילמו בילדותם חושפת את סיפורי התבגרותם של ארבעה להט"בים: שאולי חקר את מיניותו עם המצלמה, טום התייצב מולה באומץ, בתי תיעדה את חברותיה ורומיה גילתה את ניצני הדראג שלה.

נבלני

אחרי שניצל מניסיון התנקשות, אלכסיי נבלני נחוש להוכיח שפוטין הוא שנתן את ההוראה. הסרט מלווה אותו ואת צוותו בתחקיר, מסחרר ואפל כל כך שלרגע נדמה שמדובר בסרט הוליוודי ולא במבט מעציב ביותר במציאות הרוסית.

סבתא

מרים בת ה-93 מקנאה בחבריה שהצליחו למות. היא מסרבת לעבור לבית אבות, ולהיעזר בעובדת זרה. בגיל 13 החל נכדה חנן לצלם אותה. בין צחוק לעצב, מעניק הסרט מבט יחודי על הזיקנה, דרך עיניים של ילד.

סוד מוחלט בהחלט

יגאל מוסינזון, הסופר שחייו היו תעלומה מתמשכת, יצר את הבלתי אפשרי והמציא מחדש את המושג "המציאות עולה על כל דמיון". הסרט חושף את דמותו המרתקת ומגלה עבר שהיה עד עכשיו סוד מוחלט בהחלט.

סזאריה אבורה

הקול האדיר של סזריה אבורה הוא שהביא אותה מילדוּת ענייה במושבת עבדים לשעבר לאולמות הנוצצים בעולם. הסרט, הגדוש קטעים המוקרנים לראשונה, מלווה את המורדות והעליות בחייה של הזמרת הנערצת, שמעולם לא הניחה לאיש לנהל את חייה.

פנלופ, אהובתי

כשבתה פנלופ אובחנה כאוטיסטית, קלייר דויון יצאה למלחמה. היא קיוותה להציל (או לפחות לתקן) את בתה. חמושה במצלמה, היא תיעדה 18 שנים מהדרך הסבוכה והפתלתלה שהובילה אותה לקבלה והשלמה עם בתה, ועם מי שהיא עצמה לצדה.

צפרדע שצריך לבלוע

קתרין, חולת ALS המתקשרת רק באמצעות לוח אותיות המופעל במצמוצים ומשמיע קול מכני, מתכוננת לחתונת בתה. הסרט, שצולם מזווית המבט שלה, מציג דיוקן משפחתי מורכב, מפוכח וכובש בכנותו, שיש בו כאב אבל גם אהבה והומור.

רבקה מיכאלי: מה קורה לי בזמן האחרון?

רבקה מיכאלי, אגדת תרבות ישראלית, נוסעת לילדיה ונכדיה באמריקה. כשהיא בעשור התשיעי לחייה - על הקו בין משפחתה שהיכתה שורש בארץ ניכר לבין המדינה שהיא אוהבת וכואבת - רבקה מרגישה שמשהו קורה לה בזמן האחרון.

שאבו

״אני ילד קטן מפפרקליפ״ שר שאבו בן ה-14, החי באחת השכונות הקשוחות של רוטרדם. בין אמא, סבתא והחברה, שאבו לומד הכול על אהבה, שברון לב, אחריות והתבגרות, ועדיין חולם להיות כוכב-על.