אוספים ביצים, למרות הכל

חוקר הציפורים הגרמני מקס שונוֶטֶר אסף, מיין וצייר בדבקות כמעט 20 אלף ביצי ציפורים. באירופה המופגזת, האבודה, הוא ועמיתיו נאחזו באיסוף הזה כדי להימלט ממראות התופת, אל מקום שבו הכול שפוי כשהיה.

אש האהבה

קטיה ומוריס קראפט היו מאוהבים, אהבה אובססיבית, בהרי געש. מחקריהם הובילו אותם להרפתקאות מסוכנות בין ענני אפר ונהרות לבה. הצילומים המרהיבים שהותירו אחרי מותם בהתפרצות ההר אוּנזֶן ביפן מלווים את סיפורם במראות מעולמות אחרים.

בוקוליקה

אם ובתה חיות בבדידות כמעט מוחלטת בבית רעוע באזור כפרי בפולין. את קצב החיים מכתיבות עונות השנה, והחיבור העמוק שלהן לטבע מזמן גם חלומות וחזיונות. על אף הקשיים, השתיים מוצאות לא מעט סיפוק ואושר.

ג'ימנה

ולריה נאלצת לעזוב את הכפר שהוצף במים רעילים מן המכרות. לקראת פרידה היא נזכרת בחיים שחייתה כאן.

גיאוגרפיות של בדידות

יותר מ-40 שנה שזואי לוקאס מתגוררת לבדה באי סייבל, מוקפת בעדרים של סוסי פרא וכלבי ים, ציפורים וחרקים. הבמאית ז'קלין מילס לומדת להכיר את האי הקטן מבעד לעיניה ומציירת דיוקן מרהיב של האי והחוקרת כאחד.

דוב מטרד

מסלול המכשולים שעוברים דובי הקוטב הנודדים, בניסיון לחמוק מתיירים ופקחי טבע, המוצג מנקודת המבט הדובית.

המדינה שהייתה לי

בתמורה להלוואות של מיליארדי דולרים, סין רכשה את הזכות לכרות אוצרות טבע ולנצל את אדמות אקוודור. הסרט, המצולם בנופיה הפראיים ורבי העוצמה של אקוודור, עוקב אחרי המתנגדים לשעבוד החדש: חושפי שחיתות ומנהיגים ילידיים בשטח.

התאספות

דבר לא מכין אותנו להפתעה שתתגלה לחוקר הבודד שמחכה בסבלנות בחוף האוקיינוס הארקטי.

חברו הטוב

יחסית למקום השמור למתים, בית הקברות לחיות שוקק חיים. מדי יום הוא מוצף במבקרים המגיעים כדי לפקוד את הקברים של מי שהיו חבריהם הנאמנים לחיים.

חיים

טהרן בסגר, אך אמו הקשישה של הבמאי מגיעה לביקור. איך תסתגל לנוכחות איגואנת המחמד הענקית?

טעם של לווייתן

"הגרינד", ציד הלווייתנים המסורתי באיי פארו, מעורר את זעמם של אקטיביסטים. התושבים, שמעדני הלווייתן הם חלק חשוב בזהותם, משוכנעים שהתביעה להפסיק את הצייד היא צבועה - לשני הצדדים יש, מתברר, טיעונים מעוררי מחשבה.

כוורת מס' 10

יונתן חוזר מהגן ומודיע שהוא רוצה לגדל דבורים. הבקשה מפתיעה את אמו ומעוררת זכרונות מכאיבים מילדותה ברוסיה. היא מחליטה להיענות לרצונו ולהתמודד עם טראומות העבר.

כל מה שנושם

זיהום האוויר בניו דלהי חמור כל כך שציפורים צונחות, מותשות, מן השמיים. האחים סעוּד ונאדים מצילים במרפאה הווטרינרית המאולתרת שבמרתף בביתם עופות דורסים, בעיקר דיות שחורות. הסרט האופטימי להפתיע זכה בפרס הראשון בפסטיבל סאנדנס.

לב האלון

מעטים יודעים שעץ האלון הוא הרשת החברתית התוססת ביותר באירופה. בעיני דייריו, העץ הוא מקלט, מקור הגנה ומעוז של תקווה. הסרט – אופרת טבע תיעודית מפעימה – שואב אותנו פנימה אל לב לבו של מקור החיים המיתולוגי.

מותו של לוויתן

בלילה חורפי סוער נשטפה אל חוף ניצנים גופת לוויתן. על רקע תיעוד המאורע הנדיר, קולות הנוכחים במקום מנסים לבטא את עוצמת המפגש עם הטבע.

מלכת הקטיפה

ההתקדמות במצוקים הקירחים המושלגים ברמה הטיבטית היא קשה מאוד - אבל התשוקה לפגוש את נמר השלג הנדיר היא עצומה. צלם הטבע וינסנט מונייה והחוקר והסופר סילביאן טסון נטמעים בנוף הקשוח בתקווה לפגוש את חתול הפרא הענק והיפהפה.

קרבי בראון מול המפלצות

ככל שהגלים עצומים, גבוהים ובלתי צפויים יותר, כך בוער יותר בקרבי בראון הדחף להכניע אותם. אישיותו יוצאת הדופן של הגולש האוסטרלי נחשפת בסרט שכולו מראות עוצרי נשימה, המלווה אותו בין גלים שאיש לא העז לכבוש לפניו.

שיש: יומן מסע

סיפור מסעם המפתיע של גושי שַיש יוקרתיים הנחצבים ביוון, מסותתים בסין לפסלים כאילו-עתיקים ונשלחים בחזרה לאירופה המתגעגעת ליופי ההיסטורי (אבל בזול). זהו גם סיפור המטוטלת ההיסטורית-כלכלית הנעה כעת ממערב למזרח.

שמיים בלתי נראים

טרבור פייגלן נחוש להראות את מה שאינו גלוי לעין - מערכות מתוחכמות של "מעקב המונים", שפורטות אותנו לפרוטות של מידע. במהלך ניסיונותיו לשגר לחלל יצירת אמנות לוויינית, נחשפות דרכי העבודה הייחודיות והאידיאולוגיה של האמן-האקטיביסט המוערך.