אחרי הגשם

יותר מ-6,000 ילדים נהרגו ברעידת האדמה בסצ'ואן ב-2008. הסרט הרגיש, מלווה מקרוב מאוד למעלה מעשור שלוש משפחות המתמודדות עם הקשיים הפיזיים והרגשיים בגידול ילדים שילדו "במקום" אלה שאבדו להם.

אטלנטיס

בלגונה שבשולי ונציה האדרנלין שוצף, ומנועי סירות המירוץ רועמים. דניאֶלה הוא אאוטסיידר, אבל כמו הצעירים האחרים, גם הוא נחוש לשבור שיאי מהירות. סרט מרהיב, החוצה לעתים את הגבול בין מציאות ודמיון, מעל ומתחת לפני המים.

איש הים מההרים

במסעו אל הכפר הקטן בהרי האטלס, באלג׳'ריה מולדתו של אביו הזר והרחוק, מלווים את הבמאי קארים איינוז סיפורי האהבה של אמו, שגידלה אותו לבדה בברזיל. במפגשיו עם אנשים ונופים הוא מברר בתוכו מחדש את זהותו.

אנו, סטודנטים!

נסטור, בנג'מין, אהרון ורפיקי הם סטודנטים לכלכלה ברפובליקה המרכז אפריקאית. מול חלומותיהם על עתיד משופר, להם ולארצם, ניצבים מנגנונים מסואבים, מרצים מושחתים ומסורות משפחתיות נוקשות. הארבעה מוצאים כוח, עצה והרבה הומור בחברות העמוקה ביניהם.

ארבעה מסעות

הוריו, שילדו אותו כבן שני בניגוד לחוק "הילד האחד" בסין, שילמו על כך מחיר כבד. אחרי שנים של אשמה ונתק, הבמאי לואיס הוטהוטהוט חוזר הביתה, ומנסה לפענח סוד כואב, שיוביל את המשפחה לראשונה בדרך להחלמה.

אש האהבה

קטיה ומוריס קראפט היו מאוהבים, אהבה אובססיבית, בהרי געש. מחקריהם הובילו אותם להרפתקאות מסוכנות בין ענני אפר ונהרות לבה. הצילומים המרהיבים שהותירו אחרי מותם בהתפרצות ההר אוּנזֶן ביפן מלווים את סיפורם במראות מעולמות אחרים.

אשמת הדירנדל

הדירנדל - הבגד המסורתי הצבעוני והפטריוטי - הוא חלק מהנוף האוסטרי האידילי, אך מאחוריו מסתתרת היסטוריה טעונה באשמה.

בוקוליקה

אם ובתה חיות בבדידות כמעט מוחלטת בבית רעוע באזור כפרי בפולין. את קצב החיים מכתיבות עונות השנה, והחיבור העמוק שלהן לטבע מזמן גם חלומות וחזיונות. על אף הקשיים, השתיים מוצאות לא מעט סיפוק ואושר.

ג'ימנה

ולריה נאלצת לעזוב את הכפר שהוצף במים רעילים מן המכרות. לקראת פרידה היא נזכרת בחיים שחייתה כאן.

גיאוגרפיות של בדידות

יותר מ-40 שנה שזואי לוקאס מתגוררת לבדה באי סייבל, מוקפת בעדרים של סוסי פרא וכלבי ים, ציפורים וחרקים. הבמאית ז'קלין מילס לומדת להכיר את האי הקטן מבעד לעיניה ומציירת דיוקן מרהיב של האי והחוקרת כאחד.

דוב מטרד

מסלול המכשולים שעוברים דובי הקוטב הנודדים, בניסיון לחמוק מתיירים ופקחי טבע, המוצג מנקודת המבט הדובית.

האלים של מקסיקו

במישורי המלח ובמכרות המתכת, על צוקים תלולים ובבורות במדבר - פועלים מקסיקנים עושים את מלאכתם ביד, בכלים פשוטים, בקצב ובמאמץ הרחוקים להדהים מחיינו המודרניים. הסרט, המלווה בפסקול קולות העבודה בלבד, מזמין לחוויה חושית אסתטית כמעט פולחנית.

הזולואגס

בילדותו, חואן-קמילו לא ידע שהוריו לוחמי גרילה, שאביו הוא "הקומנדר" של צבא השחרור העממי ושאמו נחטפה ונרצחה. 25 שנה לאחר שמשפחתו גלתה מקולומביה, הוא חוזר, ומנסה לפענח בסרטי משפחה ויומנים את חייהם של הוריו.

הלילה

הבמאי המוערך טסאי מינג-ליאנג מתבונן בהונג קונג, שממשיכה לנוע גם בלילה וגם ברחובות ריקים.

המדינה שהייתה לי

בתמורה להלוואות של מיליארדי דולרים, סין רכשה את הזכות לכרות אוצרות טבע ולנצל את אדמות אקוודור. הסרט, המצולם בנופיה הפראיים ורבי העוצמה של אקוודור, עוקב אחרי המתנגדים לשעבוד החדש: חושפי שחיתות ומנהיגים ילידיים בשטח.

התאספות

דבר לא מכין אותנו להפתעה שתתגלה לחוקר הבודד שמחכה בסבלנות בחוף האוקיינוס הארקטי.

טעם של לווייתן

"הגרינד", ציד הלווייתנים המסורתי באיי פארו, מעורר את זעמם של אקטיביסטים. התושבים, שמעדני הלווייתן הם חלק חשוב בזהותם, משוכנעים שהתביעה להפסיק את הצייד היא צבועה - לשני הצדדים יש, מתברר, טיעונים מעוררי מחשבה.

טרה פאם

הטיילות של ראשית המאה ה-20 לא באו לכבוש אלא להכיר, ומבעד לעיניהן - ולסרטי החובבות שתיעדו את מסעותיהן - מתגלה עולם חדש, אחר. אסופה של יומני מסע ותיעוד נדירים מזמינה את הצופים למסע היסטורי-רגשי בעולמן.

ילדי הערפל

הלימודים בבית הספר פתחו לה חלון אל העולם הגדול, אבל בקהילה המסוגרת שבה היא חיה, בהרים המכוסים ערפל בצפון וייטנאם, עדיין מקובל לחטוף ולהשיא ילדות. די בת ה-12 נאלצת להתמודד עם הפער בין המסורת לחלומותיה.

יער הארגמן

20 אלף נזירות יוצאות מדי חורף למסע בערבות השלג של טיבט. הסרט האינטימי והמהפנט מלווה אותן לאורך מאה ימים של קור והתחבטויות, תלאות גופניות ונפשיות, התמזגות עם הנוף הפלאי וחשבון נפש.

כל מה שנושם

זיהום האוויר בניו דלהי חמור כל כך שציפורים צונחות, מותשות, מן השמיים. האחים סעוּד ונאדים מצילים במרפאה הווטרינרית המאולתרת שבמרתף בביתם עופות דורסים, בעיקר דיות שחורות. הסרט האופטימי להפתיע זכה בפרס הראשון בפסטיבל סאנדנס.

לאן פנינו מועדות

בתחנות הרכבת התחתית של מוסקבה, הפאר (שיש וקריסטלים וזהב) שרד מתקופה אחרת, ולפעמים נדמה שכך גם הנוסעים. המצלמה מתוודעת לדמויות מפתיעות ושוקעת אל תוך העולמות שלהן, בלי לשאול מאין באו ולאן הן הולכות.

מבשלים ללא גבולות

בשיא הצלחתו החליט השף חוזה אנדרס לצאת ממטבחו היוקרתי אל אזורי האסון המסוכנים בעולם - מהאיטי ועד אוקראינה - כדי לבשל ולספק מזון לשורדים ונזקקים. הבמאי רון האוורד עוקב בשטח אחר פעילותו, שהובילה להקמת ארגון הומניטרי עצום.

מה שנשאר בדרך

ליליאן וארבעת ילדיה נמלטים מגווטאמלה ועושים את דרכם אל גבול מקסיקו-ארה"ב, בשיירה של אלפי בני אדם. הדרך קשה, אבל מולידה קשרים אנושיים מפתיעים ומרחיבי לב, ובסופה מגיעה השעה לראות את החיים מנקודת מבט חדשה.

מיילדות

הלה הבודהיסטית וניו ניו המוסלמית מפעילות מרפאה קטנה ודלה לנשים במיאנמר, באזור שבו אנשי המיעוט המוסלמי נרדפים באלימות קשה. במשך חמש שנים של טלטלות אישיות ופוליטיות, הקשר המיוחד בין שתי המיילדות עומד לא אחת למבחן.

מלכת הקטיפה

ההתקדמות במצוקים הקירחים המושלגים ברמה הטיבטית היא קשה מאוד - אבל התשוקה לפגוש את נמר השלג הנדיר היא עצומה. צלם הטבע וינסנט מונייה והחוקר והסופר סילביאן טסון נטמעים בנוף הקשוח בתקווה לפגוש את חתול הפרא הענק והיפהפה.

סזאריה אבורה

הקול האדיר של סזריה אבורה הוא שהביא אותה מילדוּת ענייה במושבת עבדים לשעבר לאולמות הנוצצים בעולם. הסרט, הגדוש קטעים המוקרנים לראשונה, מלווה את המורדות והעליות בחייה של הזמרת הנערצת, שמעולם לא הניחה לאיש לנהל את חייה.

עורבים לבנים

הבמאי אחסן נאדים חי חיים כפולים. את הפתרון הוא מחפש במנזר יפני מבודד, בפסגת הר מרהיב, אצל כת עתיקה וחשאית של נזירים בודהיסטים, העוסקים באתגרים גופניים קיצוניים. האם התשובה מחכה לו שם או בתוכו?

פוסטר

לקראת חג האל גַנֶש, עובדי מכבסה בפאתי מומבאי מעצבים כרזה שתביא להם רגע של תהילה.

קרבי בראון מול המפלצות

ככל שהגלים עצומים, גבוהים ובלתי צפויים יותר, כך בוער יותר בקרבי בראון הדחף להכניע אותם. אישיותו יוצאת הדופן של הגולש האוסטרלי נחשפת בסרט שכולו מראות עוצרי נשימה, המלווה אותו בין גלים שאיש לא העז לכבוש לפניו.

שיש: יומן מסע

סיפור מסעם המפתיע של גושי שַיש יוקרתיים הנחצבים ביוון, מסותתים בסין לפסלים כאילו-עתיקים ונשלחים בחזרה לאירופה המתגעגעת ליופי ההיסטורי (אבל בזול). זהו גם סיפור המטוטלת ההיסטורית-כלכלית הנעה כעת ממערב למזרח.