Anhell69

סיפורה של הקהילה הקווירית במדיין נחשף בשפה קולנועית מכושפת. הבמאי, תיאו מונטויה, מביא דמויות וקולות שאבדו בגיל צעיר, ובמרכזם דמותו של קאמילו נז'אר (שכינויו Anhel69), שאמור היה לככב בסרט הזומבים שלו, אך מת ממנת יתר.

ג'יין קמפיון, אשת קולנוע

אחרי יותר מארבעים שנה של יצירה אישית מסוגננת, ג'יין קמפיון, הבמאית פורצת הדרך ועטורת הפרסים, מתמסרת למצלמה ומזמינה את הצופים למסע חווייתי ויזואלי מרהיב (ומלא הומור) בעולם הרעיונות והדמיונות שעיצב את שפתה הקולנועית הייחודית.

דמויות

אנשים ש"כיכבו" בסדרות וסרטי תעודה מספרים מה קרה להם אחרי שמיליוני צופים בעולם נחשפו לרגעים האינטימיים בחייהם. שאלות של מוסר, יחסי כוחות, ניצול או גאולה מתערבבות עם חוויות אישיות עוצמתיות, חיוביות ושליליות.

חבורת חובבנים

מעל מועדון הבמאים החובבים הוותיק באנגליה מרחפת סכנת סגירה. לחברים, רובם קשישים אקסצנטריים, אין כסף, אבל יש חלומות - לשחזר סצנות גדולות ממחזות זמר, להמשיך ליצור פנטזיות. האם אהבת הקולנוע (והאדם) ינצחו את המשבר הכלכלי?

נורית אביב - אישה עם מצלמה

לראשונה, בעשור השמיני לחייה, מתיישבת הקולנוענית נורית אביב מול המצלמה. בסרט שצולם לאורך שבע שנים, נרקמת דמותה של צלמת הקולנוע הראשונה באירופה כאישה של ניגודים, וסיפור חייה הייחודי מתגלה כמפתח ליצירתה כבמאית.

סלבטורה: חלומות על נעליים

דרך מפותלת הובילה את סלבטורה פֶראגאמו מהכפר האיטלקי הזעיר אל אולפני הוליווד, שם הפך למעצב נעליים מבוקש על ידי במאים וכוכבות. לוקה גואדנינו ("קרא לי בשמך") מצייר דיוקן צבעוני ורב השראה של גדול מעצבי הנעליים האיטלקיות.

קוראים לי אלפרד היצ'קוק

אלפרד היצ'קוק הקפיד על הופעות "קמע" בסרטיו, וכאן הוא עושה זאת בקולו - בסיור אינטימי מודרך בין סצנות מסרטיו הגדולים. מארק קזינס מחיה את היצ'קוק כדי לחשוף את הסודות המקצועיים שהפכו אותו לבמאי המשפיע בתולדות הקולנוע.