דמויות

אנשים ש"כיכבו" בסדרות וסרטי תעודה מספרים מה קרה להם אחרי שמיליוני צופים בעולם נחשפו לרגעים האינטימיים בחייהם. שאלות של מוסר, יחסי כוחות, ניצול או גאולה מתערבבות עם חוויות אישיות עוצמתיות, חיוביות ושליליות.

הכת שבקצה העולם

איך קרה שלמרות כל הסימנים המוקדמים, צמחה ביפן כת שמאמיניה צברו נשק וגז לקראת יום הדין והיו מוכנים לרצוח המונים כדי לרצות את מנהיגם? התחקיר הגדוש עדויות אישיות מתאר את העבר (וההווה) של אוֹם שִׁינרִיקיוֹ.

המלכה של טיימס סקוור

צ'לי וילסון הייתה יהודיה שחגגה את חג המולד, לסבית שנישאה לגברים ופמיניסטית שהקימה אימפריית בתי קולנוע לפורנו בניו יורק. דמותה הסוערת, שופעת ההומור, החוכמה והסתירות, קמה לתחייה מתוך זיכרונות בני משפחתה והקלטותיה שלה, המלוות באנימציה כובשת.

הרוכב האחרון

גרג למונד, האמריקאי הראשון שניצח בטור-דה-פראנס אך נפצע בתאונה קשה, חזר לחיים במירוץ של 1989, בעזרת משפחתו החמה ונחישות אינסופית. הדרמה, התככים והבגידות בענף הספורט האלגנטי נחשפים בסרט מותח וגדוש צילומי רכיבה מרהיבים.

השחף האחרון

בגיל 58, אחרי שנים כ"שחף" - גברבר המספק שירותי ליווי בתשלום לתיירות עשירות - איוואן חולם על בית ואהבה יציבה. ניסיונותיו המגושמים למצוא אישה מתערבבים במאמציו להתפייס עם בנו, שזה עתה הפך לאב, אך מתגורר באוקראינה המופגזת.

חיים ומוות בלוד

בעיר המעורבת לוד, הדו-קיום מגיע לרתיחה שמביאה למותם של מוסא ויגאל. מתוך האדמה החרוכה והפצע המדמם של שתי משפחות מגיעה נחמה - רנדה, פלסטינית ממזרח ירושלים שמקבלת הזדמנות לחיים חדשים בעקבות תרומת איבריו של יגאל.

חילוניות - דת ומדינה

הציונות קמה כתנועת מרד בדת גם אם מעולם לא הצליחה באמת להתנתק ממנה. הזהות הישראלית העכשווית מתרחקת מהחילוניות של מייסדיה וההתנגשות בין הדת לבין המדינה הופכת מחזון אימים עתידני לאקטואליה.

יוסי שריד

50 שבועות וחמישה ימים נלחם שר החינוך יוסי שריד בדרישה שיכסה את חובות תנועת החינוך של ש"ס, מאבק בו טמון סיפור חיי האופוזיציונר הנצחי שסירב להתפשר ותמיד "בעט בדלי".

לחיים

כשקיט וינסנט מתבשר שהוא חולה סופני, הוא מפנה את המצלמה אל הוריו. האיפוק האנגלי שלהם הולך ונסדק, ותחתיו מתגלה שכבה של רגשות והומור. יחסיו עם אביו, המחליט להתגייר ולגדל קנאביס, זוכים לפתע לעדנה מחודשת.

למות בגדול

כשהבמאי סיימון צ'יימברס הוזעק לטפל בדודו הגוסס, לא היה לו מושג שהטיפול הזה יארך ארבע שנים - שנים פרועות, מצחיקות, מלאות בדרמות, ריקודים בעירום, שייקספיר והפתעות. זהו סיפור על הזדקנות יוצאת דופן של נפש חופשייה באמת.

לנשום עמוק

המפגש בין אלֶסיה זקיני לסטיבן קינאן היה מפגש גורלי: היא חלמה לשבור את שיאי הצלילה החופשית והוא ליווה צוללנים כדי להבטיח שיצאו בשלום. בסרט שכולו צילומים מרהיבים, הם יוצאים יחד לכבוש את החור הכחול בדהב.

נתניזם

שבעים שנה אחרי שנשלח, כחייל אמריקאי, לשמור על בכירי הנאצים במשפטי נירנברג, נתן הילו אינו מסוגל להפסיק לצייר את זיכרונותיו. האמנות שלו מטלטלת, אך האם היא אותנטית? היתכן שהאירועים הדרמטיים ביותר בחייו מקבלים חיים משלהם?

סוף עונת האהבה

בגיל 75 הודיעה גאולה לבעלה אריק בן ה-77 שהיא נפרדת ממנו. קבלן שיפוצים הוזעק לבנות קיר וחילק את ביתם לשניים. מכאן מתחיל מסע משפחתי מצחיק, כואב ומפתיע, בניסיון להבין למה לקח להם 55 שנה להיפרד.

פטריק והלוויתנית

כשהוא צולל לצדם הוא נראה יותר כמו חרק זעיר, אבל פטריק דיקסטרה, צלם ימי, מצליח ליצור מערכות יחסים אינטימיות עם הלווייתנים שהוא מתעד. סרט נדיר ביופיו על תקשורת יוצאת דופן בין אדם לבין היונקים הגדולים בעולם.

פרויקט הכליזמרים

צלם חתונות ונגנית קלרינט מתאהבים בחתונה יהודית בארגנטינה ויוצאים לחפש את שרידי היידיש ותרבות הכליזמרים שנותרו במזרח אירופה. סרט רומנטי, שנון ושופע מוזיקה ,החוקר את מקומן ההיסטורי-חברתי-פוליטי של השפה, התרבות והמוזיקה.

קריסטוס, הילד האחרון

באי יווני זעיר חיים אלף עזים ושלושים בני אדם, ובהם ילד אחד - כריסטוס, התלמיד הבודד בבית הספר המקומי. כדי להמשיך את לימודיו, כריסטוס יאלץ לעזוב את האי, והפרידה הצפויה קורצת אך מחוללת טלטלה רגשית עזה.

שיחה נכנסת

עארף, מרסלה, זיו ולידיה עונים לשיחות הפונים במוקדי הסיוע האנונימיים של ער"ן. כולם עברו הכשרה ממושכת לסייע במצוקות הנפש השונות וניהלו אינספור שיחות, אולם לכל אחד ואחת מהן יש את "השיחה שלעולם לא ישכחו".