פרט מתוך: "גונדוואנה"

חמישי-שבת | 18-20.5 | סינמטק

תערוכת סרטי מציאות מדומה


תערוכת מציאות מדומה (VR) התכלול 10 חוויות דוקומנטריות אימרסיביות, אינטראקטיביות ומעוררות מחשבה שנוצרו על ידי יוצרים ישראליים ובינלאומיים אשר עוסקים בתמות של אקולוגיה, סביבה ויחסי אדם-טבע.
החוויות נוצרו מתוך רצון עז לספר את סיפורו של כדור הארץ בימים אלה ולהפיח בנו מחדש קשר לטבע – אשר הודחק לשוליי הקיום הטכנולוגי, הדיגיטלי וההיפר-אורבני שלנו.


שעות פעילות תערוכת VR בסינמטק תל אביב

*רכישת כרטיס מזכה בכניסה לכל סרטי התערוכה

יום ה' 18.5 | 14:00-21:00
יום ו' 19.5 | 10:00-18:00
שבת 20.5 | 10:00-20:00

400


 

נוף לימינלי

יאקוֹבּ קוּדְסְק סְטינְסן
צרפת, 2021
18 דקות


מסע בעקבות האנרגיות הבלתי-נראות בביצות המלוחות בדרום צרפת – מקום שבו השמש, המלח, הרוח, המים והבקטריות מתנגשים ומתלכדים לכדי מציאות היברידית. היוצר יאקוב קודסק סטינסן, שתיעד את הביצות במשך שנה שלמה ויצר חוויית סיור בנוף תלת-ממדי עשיר במראות וקולות מרתקים, חושף בפנינו את האקולוגיה העשירה של מקום שרבים מתעלמים מחשיבותו – הבִּיצה.


היה היה פה ים

עדי לביא
ישראל, 2020
25 דקות


חוויית דוקו-XR לירית המספרת את סיפורו הטראגי של ים המלח, ההולך ונעלם. שיטוט בנופיו, הנראים מאיימים וכמו לקוחים מעולם אחר, מוביל למפגשים אינטימיים עם דמויות מקומיות ומאפשר מבט מזווית אחרת ונדירה על אחד מפלאי תבל, שמתגלה גם כמקום מסוכן מאוד. האם נתעורר בזמן ונספיק להציל אותו?


פְלָנֶט סיטי

ליאם יאנג
ארה''ב, 2022
6 דקות


חוויית VR המתרחשת בעיר בדיונית שמתגוררים בה 10 מיליארד איש ואישה – כל אוכלוסיית העולם של ימינו. מה אם האנושות הייתה מחזירה לטבע הפראי את השטח שגזלה ממנו? סיפור הקמתה של העיר, המתרחש בעתיד, מעלה שאלות בוערות על האתגרים הסביבתיים של ההווה.


גוֹנְדְוואנה

בן ג'וזף אנדרוז, אמה רוברטס
אוסטרליה, 2022
24 שעות


אירוע VR הנפרש על פני 24 שעות החושף תרחישים אפשריים להתפתחות המערכת האקולוגית של יער הגשם דיינטרי שבצפון מזרח אוסטרליה.


מצב השלום העולמי

המחלקה הפוליטית של האו''ם (UN DPPA)
ארה''ב, 2022
18 דקות


חוויית VR ראשונה מסוגה המבוססת על דו''ח רשמי שהמזכיר הכללי של האו''ם הציג בפני האסיפה הכללית. הדו''ח חושף מגמות מדאיגות הנוגעות לשלום ולביטחון ברחבי עולם, בהן - החרפת הפערים החברתיים והכלכליים, התחמשות עולמית, הצטמצמות המגוון הביולוגי, וההשפעות ההרסניות של משבר האקלים.


אקוספרה

Phoria
ארה''ב, 2022
18 דקות


סדרת VR דוקומנטרית זוכת פרסים על המקומות האחרונים בעולם שהציוויליזציה המודרנית עדיין לא הספיקה לשנות, ועל היוזמות הקהילתיות של הילידים המקומיים ליצירת מרחבים של דו-קיום אמיתי בין האדם לטבע.


להיות פטריה

נטליה קברֵרָה
צ'ילה, 2020
17 דקות


חוויה רב-חושית המציגה את המאמצים להתמודד עם האסונות האקולוגיים שהמיט האדם על כדור הארץ – מנקודת מבטן של פטריות (מנבג ועד תפטיר). הצופים, ההופכים לפטריות בעצמם, יוצאים למסע מרתק בממלכת הפטריות ולומדים כיצד הן מהוות אמצעי חשוב בטיהור זוהמה ביולוגית.


אלכס הונולד: הסולואיסט

ג'ונת'ן גריפית
ארה''ב, 2022
22 דקות


הזדמנות חד-פעמית להצטרף לאלכס הונולד, כוכב הסרט עטור הפרסים ''סולו חופשי'', היוצא לכבוש את פסגות ההרים המרהיבות והמבודדות ביותר בעולם. הסרט צולם במצלמות 360° מיוחדות ומתקדמות.


סירת נוח

ג'ואל קצ'י בנסון, טל מיכאל הרינג
ניגריה, 2021
12 דקות


במקוֹקוֹ, שכונת עוני הממוקמת על המים בעיר לאגוס, לומדים הילדים מינקות לעזור להוריהם לבנות סירות, להכין רשתות ולדוג. המושג ''השכלה'' נתפש כזר ומרוחק. איש אחד, נוח שמו, מחליט להוביל לשינוי ולהקים בקהילה בית ספר ראשון מסוגו – בית ספר על המים.


נמואנקי

קֵווין מק
ארה''ב, 2022
15 דקות


מסע וירטואלי לעולם אחר: מקום מפלט שליו ומרהיב במעמקי האוקיינוס, מקום עתיק ומסתורי שחושף עתיד אקולוגי מרוחק. חוויה מפעימה המגרה את הדמיון.