118

אנימציה דוקומנטרית המאפשר הצצה לעולמן של הנשים העובדות והמטופלות במקלט לנשים מוכות, בהתבסס על ראיונות המתארים את נקודת מבטן האישית על החיים במקלט.

1948 - לזכור ולשכוח

יומנים ומכתבים שנכתבו בזמן מלחמת העצמאות ערוכים על חומרי ארכיון נדירים, מפיחים חיים בתקופה ובדמויות שכתבו אותם - ערבים ויהודים. לצדם, פועלות דמויות בהווה להנצחת אתוס המלחמה או לחילופין לשבירתו.

Anhell69

סיפורה של הקהילה הקווירית במדיין נחשף בשפה קולנועית מכושפת. הבמאי, תיאו מונטויה, מביא דמויות וקולות שאבדו בגיל צעיר, ובמרכזם דמותו של קאמילו נז'אר (שכינויו Anhel69), שאמור היה לככב בסרט הזומבים שלו, אך מת ממנת יתר.

א.נשים שהם כמוני?

אלה גלנדינינג נולדה עם פגמים שמקשים עליה לעתים ללכת, אבל לא מונעים ממנה לרקוד. היא מעולם לא פגשה מישהי/ו שנראים כמוה, וכשהיא יוצאת לחיפוש היא מופתעת לגלות תפיסות שונות מאוד של גוף, נכות, תפקוד ושונוּת.

אואזיס

הקשר ההדוק בין התאומים רֶמי ורפאל עומד למבחן בגיל ההתבגרות, כשהשונות המוּלדת ביניהם הולכת ומתחדדת.

אוזניים גדולות שומעות עם הרגליים

הצמד בקה ולמואן יוצאים לסיור דחוס, מלא הפתעות ומסחרר חושים בחברת האדריכל התאילנדי המוערך בוּנסֶרם פרֶמתָדַה, היוצר מבנים שתפיסת המרחב בהם יוצאת דופן ומבוססת על הרגישות המיוחדת שפיתח דווקא בזכות החירשות הכמעט מוחלטת עמה נולד.

בת מועדפת

כשאמה וסבתה של הבמאית מסתגרות יחד בקורונה, העוקצנות מפנה מקומה לאינטימיות.

ג'יין קמפיון, אשת קולנוע

אחרי יותר מארבעים שנה של יצירה אישית מסוגננת, ג'יין קמפיון, הבמאית פורצת הדרך ועטורת הפרסים, מתמסרת למצלמה ומזמינה את הצופים למסע חווייתי ויזואלי מרהיב (ומלא הומור) בעולם הרעיונות והדמיונות שעיצב את שפתה הקולנועית הייחודית.

גורדה

ליאור (50) ופורטונה (70) הם הזוג הכי אחר בעיר. האם הם אמא ובן, חברים, או פשוט מהגרים בודדים שבחרו לחיות יחד בתא משפחתי משלהם?

דברים אחרונים

תגליות, ממצאים ארכיאולוגיים, ספקולציות, תאוריות פילוסופיות, מדע ובדיון מרכיבים את הנרטיביים החלופיים שמציעה הקולנוענית-האמנית דבורה סטרטמן לעבר ולעתיד של היקום. בכולם האדם אינו במרכז, וביקום מתרחשים דברים מופלאים.

דוב

כשבסרטיו של צלם טבע מתגלים חומרים מפתיעים, העורכת מזמינה אותו לדיון על משמעות החפצון.

דמויות

אנשים ש"כיכבו" בסדרות וסרטי תעודה מספרים מה קרה להם אחרי שמיליוני צופים בעולם נחשפו לרגעים האינטימיים בחייהם. שאלות של מוסר, יחסי כוחות, ניצול או גאולה מתערבבות עם חוויות אישיות עוצמתיות, חיוביות ושליליות.

האסירה X

בניסיון להבין את הטירוף שמאחורי מסכות ההיגיון וחותם הגאונות של אביה החורג, סוכן מוסד שסרח והטיל מורא על משפחתו, יוצאת בתו למסע מתועד אל נפשם של הפסיכופטים הידועים בעולם, ביניהם צ'ארלס מנסון, ריצ'ארד רמירז ואחרים.

האקדח

שעיה (30) נשוי למוריה ואבא למעיין, חי עם אקדח צמוד. בעקבות הצורך בחידוש רשיון האקדח שלו, הוא יוצא למסע בירור בנוגע לחרדותיו והשפעותיהן על משפחתו.

האקטיביסט. קרל מרקס

11 איש בלבד נכחו בהלווייתו של קרל מרקס בשנת 1883. בשנים שלאחר מכן, רעיונותיו ישנו את העולם. סיפורו של גדול האקטיביסטים, שחזה את הקפיטליזם, יצא נגד דיכוי הפועלים ויצר כלים להתנגדות. הסרט ה-18 של העברים.

הבשורה על פי אלן

אלן עזב את המשפחה וחזר הביתה אחרי עשור. בניסיון להתקרב לסבא שלא היה לה, היוצרת מחזירה את מבטו אל מי שנשארה מאחור.

ההמתנה

לאן נעלם זן מרהיב של צפרדעים מיערות קוסטה ריקה? סרט אנימציה יפהפה מפענח את התעלומה.

המדרשיה

זהו סיפור עלייתה ונפילתה של המדרשיה, ספינת הדגל של הציונות הדתית בישראל, "אם הישיבות התיכוניות", סיפור לא יאמן על מוסד חינוכי אליטיסטי ומפואר - שהפך בשנותיו האחרונות לבית ספר משוגע, שהכאוס והאלימות משמשים בו בערבוביה.

המלכה של טיימס סקוור

צ'לי וילסון הייתה יהודיה שחגגה את חג המולד, לסבית שנישאה לגברים ופמיניסטית שהקימה אימפריית בתי קולנוע לפורנו בניו יורק. דמותה הסוערת, שופעת ההומור, החוכמה והסתירות, קמה לתחייה מתוך זיכרונות בני משפחתה והקלטותיה שלה, המלוות באנימציה כובשת.

המקום בו השמש תמיד זורחת

מי הים הגואים מאיימים לבלוע את עיירת הנופש הבריטית, אבל תושביה מעדיפים נוסטלגיה, הומור והדחקה.

המרד של עמוס

לוחם חופש או ראש ארגון פשע מסוכן? איך הפך עמוס דב סילבר מילד חרדי בצפת, למנהיג תנועת הלגליזציה בישראל ומייסד קהילת הסחר בסמים טלגראס, שעשתה מהפכה בשוק הסמים בישראל. תיעוד נדיר וקרוב של סילבר, משפחתו, ושותפיו הבכירים.

השחף האחרון

בגיל 58, אחרי שנים כ"שחף" - גברבר המספק שירותי ליווי בתשלום לתיירות עשירות - איוואן חולם על בית ואהבה יציבה. ניסיונותיו המגושמים למצוא אישה מתערבבים במאמציו להתפייס עם בנו, שזה עתה הפך לאב, אך מתגורר באוקראינה המופגזת.

וישניאק

סיפור חייו של רומן וישניאק, חוקר, צלם טבע מהולל ומי שתיעד את הקהילות היהודיות באירופה רגע לפני השואה, בלי לשער שהן עומדות להיעלם - מסופר מפי בתו ונכדיו, בסרט החושף שפע מצילומיו המרהיבים וחורצי הלב.

חבלי לידה

לאחר שנחלצה מבן זוגה האלים, מגלה לירון (24) שהיא בהריון עם שלישייה. כיום, היא מגדלת את שלוש בנותיה לבד, כשהיא נאבקת ברצון לחזור לבן זוגה.

חיים ומוות בלוד

בעיר המעורבת לוד, הדו-קיום מגיע לרתיחה שמביאה למותם של מוסא ויגאל. מתוך האדמה החרוכה והפצע המדמם של שתי משפחות מגיעה נחמה - רנדה, פלסטינית ממזרח ירושלים שמקבלת הזדמנות לחיים חדשים בעקבות תרומת איבריו של יגאל.

חילוניות - דת ומדינה

הציונות קמה כתנועת מרד בדת גם אם מעולם לא הצליחה באמת להתנתק ממנה. הזהות הישראלית העכשווית מתרחקת מהחילוניות של מייסדיה וההתנגשות בין הדת לבין המדינה הופכת מחזון אימים עתידני לאקטואליה.

יומן תצפית

מסע בעקבות יומני התצפית של נער, עמית גפן, שהיה צפר. דרך סיפורו של עמית, הסרט חוקר את הדרך בה אנחנו מתבוננים בעולם והצורך שלנו לתעד אותו.

יוסי שריד

50 שבועות וחמישה ימים נלחם שר החינוך יוסי שריד בדרישה שיכסה את חובות תנועת החינוך של ש"ס, מאבק בו טמון סיפור חיי האופוזיציונר הנצחי שסירב להתפשר ותמיד "בעט בדלי".

ילדה (עם הפ)רעה

"ילדה (עם הפ)רעה" הוא פרויקט מסע העוסק בהתמודדות עם הפרעת קשב. זהו ניסיון להפוך הפרעה שקופה, שאין לה ביטוי ויזואלי, לדוקו שממחיש את הקשיים והסימפטומים.

ימי תום

"ימי תום" מתאר את סיפורם של צעירים וצעירות שהתגייסו לצבא למרות הזרות שחשו אל העולם הצבאי ובניגוד לצו מצפונם. הסרט מסופר בקריינות המבוססת על כתבים שנמצאו לאחר מותם במהלך השירות הצבאי.

כדורים

בטורניר בין נבחרות הצבא של מדינות יוגוסלביה לשעבר, הכדורגל, שהיה מקור לשנאה, הופך לכלי לשלום.

כתם עיוור

זוג צעיר עובר מירושלים ליפו כדי להתקרב לתל אביב. הם לומדים להדחיק את המציאות שמחוץ לחלונם לטובת חיים נוחים ושקטים, עד לרגע שהחומות סביבם קורסות.

לגבור על הנמר

כשבתו בת ה-13 נאנסה, רנג'יט, איכר הודי חסר השכלה, יצא למאבק חסר תקדים ברשויות, במוסכמות ובאנשי קהילתו, בתביעה שצדק ייעשה. הסרט פותח צוהר נדיר ואינטימי לעולמו של גבר שאהבתו לבתו הפכה אותו לגיבור מפתיע.

לחיים

כשקיט וינסנט מתבשר שהוא חולה סופני, הוא מפנה את המצלמה אל הוריו. האיפוק האנגלי שלהם הולך ונסדק, ותחתיו מתגלה שכבה של רגשות והומור. יחסיו עם אביו, המחליט להתגייר ולגדל קנאביס, זוכים לפתע לעדנה מחודשת.

ליל כלולות

סרט אינטימי שלוקח אותנו למסע הלוכד בתוכו את התקופה שבה בני זוג חרדים שחיו בהפרדה מוחלטת עד לנישואין - מתחברים, מתחתנים והופכים לבעל ואישה.

למות בגדול

כשהבמאי סיימון צ'יימברס הוזעק לטפל בדודו הגוסס, לא היה לו מושג שהטיפול הזה יארך ארבע שנים - שנים פרועות, מצחיקות, מלאות בדרמות, ריקודים בעירום, שייקספיר והפתעות. זהו סיפור על הזדקנות יוצאת דופן של נפש חופשייה באמת.

לרקוד את פינה

14 שנה לאחר מותה, יצירותיה פורצות הדרך של פינה באוש עדיין מלהיטות רקדנים צעירים ומגלות להם את גופם מחדש. בגרמניה וסנגל מבוצעות שתיים מיצירותיה הגדולות של הכוריאוגרפית בשילוב מטען תרבותי-אישי יוצא דופן.

מוּדי

מוּדי חי עם אמו על אי בודד. המוזיקה והריקוד מאפשרים לו גישה למישור רוחני מסתורי.

מניפסטו

קולאז' של סרטונים שבני נוער רוסיים העלו לרשתות חברתיות מצייר תמונה מטרידה של התבגרות בתוך מציאות שבה התעמרות, אכזריות ואדישות הן שגרה שיש להפנים ולתרגל כדי לשרוד. זוכה פרס Envision בפסטיבל IDFA.

נורה

נורה הקימה בית במושב שקט ופסטורלי - לעצמה ול-500 עטלפי פירות. הרחק מבני אדם, היא עומלת עבור החיות שלצידה יום וליל, אך היא מגלה שאין בעולם מקום מוגן מכאב, אובדן ואהבה.

נורית אביב - אישה עם מצלמה

לראשונה, בעשור השמיני לחייה, מתיישבת הקולנוענית נורית אביב מול המצלמה. בסרט שצולם לאורך שבע שנים, נרקמת דמותה של צלמת הקולנוע הראשונה באירופה כאישה של ניגודים, וסיפור חייה הייחודי מתגלה כמפתח ליצירתה כבמאית.

נתניזם

שבעים שנה אחרי שנשלח, כחייל אמריקאי, לשמור על בכירי הנאצים במשפטי נירנברג, נתן הילו אינו מסוגל להפסיק לצייר את זיכרונותיו. האמנות שלו מטלטלת, אך האם היא אותנטית? היתכן שהאירועים הדרמטיים ביותר בחייו מקבלים חיים משלהם?

סוף עונת האהבה

בגיל 75 הודיעה גאולה לבעלה אריק בן ה-77 שהיא נפרדת ממנו. קבלן שיפוצים הוזעק לבנות קיר וחילק את ביתם לשניים. מכאן מתחיל מסע משפחתי מצחיק, כואב ומפתיע, בניסיון להבין למה לקח להם 55 שנה להיפרד.

עתיד מבטיח

ג'יזל חולמת להיות מורה לאנגלית ולמצוא אהבה - מישהו שיבין את מצבה ויעזור לה. הצעירה המשותקת, אחותו של הבמאי, אינה מתכוונת לוותר גם כשסביבתה מהססת. סרט יפהפה, המצליח לראות את הרכוּת והשקט גם בתוך הקשיים.

פטריק והלוויתנית

כשהוא צולל לצדם הוא נראה יותר כמו חרק זעיר, אבל פטריק דיקסטרה, צלם ימי, מצליח ליצור מערכות יחסים אינטימיות עם הלווייתנים שהוא מתעד. סרט נדיר ביופיו על תקשורת יוצאת דופן בין אדם לבין היונקים הגדולים בעולם.

פרדייז

כשהתחממות כדור הארץ מבעירה את היערות סביב הכפר הזעיר בטייגה הסיבירית והעצים עולים באש, רוסיה מסרבת לשלוח כבאים והמקומיים נותרים לבדם. בין הלהבות, המרהיבות והמאיימות, הם נחושים למגר את המפלצת הרושפת שכמו קמה לתחייה מהאגדות.

פרפרים מברזל

כשמטוס נוסעים מלזי התרסק ביולי 2014 במזרח אוקראינה, הראיות - ובכללן רסיסי ברזל דמוי פרפרים שנמצאו בגופות הטייסים - הצביעו על רוסיה, שמיהרה להכחיש. סרט שהוא בו זמנית תחקיר מעמיק ורב שכבתי, ויצירה קולנועית יוצאת דופן.

צבע הדיו

ג'ייסון לוגאן הוא סוג של אלכימאי, היוצר דיו מקליפות עצים, אבנים, עשבים וחומרים טבעיים שהוא מלקט בכל העולם. הסרט מלווה אותו ואת לקוחותיו - יוצרים משובחים ובררניים - ומציג את המסורות העתיקות שמהן הוא שואב את השראתו.

צהלה

צהלה בת ה-19 נכנסת להריון בלתי רצוי, מה שמביא אותה לבחון מחדש את הקשר התלותי בינה לבין אימה בלה.

רגעים לפני השינה

מיכל בת ה-47 חולה במחלה סופנית זה שלוש שנים. בניסיון עיקש לחיות את חודשיה האחרונים במלואם, היא ובנה נוה נאחזים בכל דקה שעוברת.

רד-ידיא

ארוחת הסדר המסורתית - סביב השולחן או בזום - היא מראה שדרכה משתקפות הדינמיקות המשפחתיות המרתקות.

רוזמרי אחרי לכתי

מכתב אהבה מצויר מאב לתינוקת שנולדה ושינתה את עולמו ופחדיו.

שיחה נכנסת

עארף, מרסלה, זיו ולידיה עונים לשיחות הפונים במוקדי הסיוע האנונימיים של ער"ן. כולם עברו הכשרה ממושכת לסייע במצוקות הנפש השונות וניהלו אינספור שיחות, אולם לכל אחד ואחת מהן יש את "השיחה שלעולם לא ישכחו".

שעתיים ביום

מחלה מסתורית שולחת את מיה לאשפוז במהלך היריון. הבדיקות הרפואיות, שיחות טלפון מבן-זוגה והרהורים סלולריים נשזרים בהזיות דיגיטליות.

שקרים שסיפרתי לעצמי

תוך ניסיון ממושך לרפא את מערכת היחסים המתפרקת של הוריו, חושף היוצר סוד משפחתי ופצע עמוק הטבוע בו ובזוגיות עם ארוסתו. מסע קולנועי אחר האמת - על אהבה, שקרים, בגידות וכל מה שביניהם.