20 ימים במריופול

צוות העיתונאים היחיד שנותר במריופול בעת הפלישה הרוסית מציג את ההתרחשויות בעיר מתוך לבו של שדה הקרב. סרט שהוא אישי להדהים ובו בזמן מציג עבודה עיתונאית נחושה של מי שהיו מקור יחיד למידע עבור העולם.

אפולוניה, אפולוניה

אפולוניה נולדה להורים בוהמיינים וגדלה בתיאטרון פריזאי מחתרתי. ליאה גלוב עקבה אחרי האמנית הצעירה הכובשת את המסך בכריזמה חד פעמית, במשך 13 שנה, והחברות העמוקה שנוצרה ביניהן אפשרה לה לתעד את התבגרותה האמנותית והפוליטית. זוכה התחרות הבינלאומית בפסטיבל IDFA.

דבר מה שאינו במקומו

הבמאי עטור הפרסים ניקולאוס גיירהאלטר ("לחם יומנו", "הומו ספיאנס") עוקב אחר כמויות האשפה האינסופיות שאנו מייצרים ואחר הניסיונות הנואשים להתמודד איתן. הצילום המרהיב והסאונד המתוחכם יוצרים סרט מטריד במעטפת אסתטית מפתה ומהפנטת.

הזיכרון הנצחי

אוגוסטו גונגורה, מבכירי הכתבים הפוליטיים בצ'ילה, הקדיש את חייו לשימור זיכרון הזוועות של משטר פינושה. מחלת אלצהיימר מאיימת למחוק את זיכרונו ואישיותו, אך דווקא אז צומחת בינו לבין זוגתו קרבה חדשה, עדינה ויוצאת דופן.

הטירה

עם מותה של הגבירה, יוסטינה ירשה את הטירה שבה שימשה כמנקה מגיל חמש. אלא שהטירה מתפוררת, ולה אין די כסף לתיקונים. אט אט עולות בה מחשבות פרידה מן המקום העצום, המרהיב והמשונה, שהיה ביתה כל חייה.

נאם ג'ון פייק: הירח הוא הטלוויזיה העתיקה ביותר

נאם ג'ון פייק, אבי הווידאו-ארט, היה יותר מאמן: הוא היה נביא, שיצירותיו החתרניות וחזונו הטכנולוגי רלוונטיים יותר מתמיד. הסרט מציג את חייו ויצירתו של מי שלא חשש ללטף, להרדים ולשחוט פרות קדושות מכל סוג.

עתיד מבטיח

ג'יזל חולמת להיות מורה לאנגלית ולמצוא אהבה - מישהו שיבין את מצבה ויעזור לה. הצעירה המשותקת, אחותו של הבמאי, אינה מתכוונת לוותר גם כשסביבתה מהססת. סרט יפהפה, המצליח לראות את הרכוּת והשקט גם בתוך הקשיים.

פרדייז

כשהתחממות כדור הארץ מבעירה את היערות סביב הכפר הזעיר בטייגה הסיבירית והעצים עולים באש, רוסיה מסרבת לשלוח כבאים והמקומיים נותרים לבדם. בין הלהבות, המרהיבות והמאיימות, הם נחושים למגר את המפלצת הרושפת שכמו קמה לתחייה מהאגדות.

פרפרים מברזל

כשמטוס נוסעים מלזי התרסק ביולי 2014 במזרח אוקראינה, הראיות - ובכללן רסיסי ברזל דמוי פרפרים שנמצאו בגופות הטייסים - הצביעו על רוסיה, שמיהרה להכחיש. סרט שהוא בו זמנית תחקיר מעמיק ורב שכבתי, ויצירה קולנועית יוצאת דופן.

קוקומו סיטי

ארבע טרנסג'נדריות שחורות חולקות את חוויות חייהן כעובדות בתעשיית המין האמריקאית. סיפורי אימה, סכנת מוות ורגעי ניצחון אישיים משתלבים במבט מפוכח על המציאות לכדי אמירה חברתית נוקבת, בסרט וריטֶה פרפורמטיבי, מסוגנן מאוד ומלא הומור ואנושיות.

תיאטרון של אלימות

דומיניק אנגוון היה רק בן תשע כשנחטף על ידי ארגון הגרילה שביצע זוועות בצפון אוגנדה. בית המשפט הבינלאומי (המנומס והרהוט) בהאג נדרש להכריע האם הוא אחראי לפשעים שביצע והאם שטיפת המוח שעבר פוטרת אותו מאחריות.