חברי השיפוט

פאבל לוז'ינסקי

פאבל לוז'ינסקי הוא במאי, צלם ומפיק סרטים דוקומנטריים פולני, בוגר לימודי בימוי בבית הספר לקולנוע של לודז'. לוז'ינסקי יצר יותר מ-20 סרטים דוקומנטריים זוכי פרסים. סרטיו טעונים ברגש רב ומשרטטים דיוקנאות אנושיים ואינטימיים.
סרטו הדוקומנטרי הראשון, "Birthplace" ‏(1992), קיבל הכרה בינלאומית. הסרטים הבאים שיצר – "Sisters"‏, "Chemo"‏, "Father and Son", "You Have No Idea How Much I Love You" ו"סרט מרפסת" – נחשבים ליצירות המרחיבות של ז'אנר הקולנוע הדוקומנטרי ונוגעות בסוגיות שטרם נחקרו בו.

אַנְגֵלִיקִי פֵטְרוּ

אַנְגֵלִיקִי פֵטְרוּ היא מתאמת התוכנית הבינלאומית של הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע דוקומנטרי בסלוניקי (TiDF) וחברה בכירה הן בצוות של TiDF והן בצוות של פסטיבל הקולנוע הבינלאומי בסלוניקי (TIFF). מאז הצטרפותה לשני הצוותים ב-2007 היא השתתפה בהפקה של יותר משלושים פסטיבלים. בעשור האחרון היא אמונה על התוכן של קטגוריית הנוער (NextGen) בשני הפסטיבלים, ומארגנת ערבי מחווה ואירועים מיוחדים במהלך TIFF ובשאר השנה. לאנגליקי תואר ראשון בלימודי קולנוע מאוניברסיטת מידלסקס בלונדון ותואר שני בתרבויות קולנועיות בנות ימינו מקינגס קולג' לונדון.

ענת קנדל

ענת קנדל היא מפיקה ובעלת "פנס בודד הפקות". בין הסרטים שהפיקה: "הפשע הקרוי אדם", "17 התחלות על טליה", "פלטשקעס", "תקראי לי כשאת מוכנה" והסדרות הדוקומנטריות "מקום בצמרת", "לרקוד עם דמעות בעיניים" ו"פשה". בוגרת החוג לקולנוע וטלוויזיה באוניברסיטת תל אביב.

פול סוּנג

פול סוּנג הוא יוצר קולנוע בריטי-סיני המתגורר באדינבורו. סרטיו, העוסקים באנשים המאתגרים את הסטטוס-קוו, שודרו והוקרנו ברחבי העולם. בין היתר ביים סוּנג את הסרטים "Dispossession" ו"Poly Styrene: I am A Cliché", שזכה בשני פרסי BIFA (פרסי הקולנוע הבריטי העצמאי) ב-2021: פרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר והפרס ליצירה חדשנית. סוּנג נבחר להשתתף במחזור 2022-23 של תוכנית BAFTA Breakthrough ליוצרים בתחילת דרכם.

אלון מרום

אלון מרום
יוצר דוקומנטרי ובמאי
עובד כרגע על שני פרויקטים תיעודיים:
– סרט שצולל אל פרשת רצח שהרעידה בעבר את ירושלים אך מעולם לא פוענחה. בהפקת הוט 8 וקרן רבינוביץ' לקולנוע.
– פרויקט מציאות מדומה בו הוא משתף פעולה עם היוצרת אירית דולב ומגולל סיפור של טרגדיה משפחתית בצל אלימות משטרתית. הפרויקט הוא קופרודוקציה ישראלית-קנדית בתמיכת הקרנות מקור, גשר, CMF ו-NFB.

בין עבודותיו נמנות הסדרות הדוקומנטריות "האזרח ק." (יס דוקו), "החשפן התנין ואשת השר" (הוט 8) ו"הנבחרת" (יס דוקו) והסרטים הדוקומנטריים, "17 שניות" (כאן 11) ו"קפאון עמוק" (חינוכית 23).

במקביל לעשייה הקולנועית אלון מרצה על טלוויזיה באוניברסיטת רייכמן
ומלמד קולנוע.

פרסים

פרס פרנק לאוי לסרט הישראלי הטוב ביותר

באדיבות: פרנק לאוי
הפרס מוענק בתרומתו האדיבה של פרנק לאוי
מענק השכרת ציוד: גליקסון
מענק משמרות עריכה: אולפני אדיט
מענק שיווק: מטעם מועצת הפיס לתרבות ולאמנות יוענק לסרט הישראלי הטוב ביותר שיגיש את מועמדותו לאוסקר האמריקאי

פרס יוסי קאופמן לבימוי

באדיבות: קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה

פרס ראש העיר תל־אביב-יפו לסרט ביכורים

באדיבות: ראש עיריית תל־אביב-יפו

פרס חבר השופטים

באדיבות: קבוצת הראל ביטוח ופיננסים

פרס התחקיר

פרס הצילום

באדיבות: משרד התרבות והספורט - מועצת הקולנוע

פרס העריכה

באדיבות: משרד התרבות והספורט - מועצת הקולנוע

פרס עמותת פליציה בלומנטל ליצירת הפסקול

באדיבות: באדיבות עמותת פליציה בלומנטל למוזיקה


פרס קרן כדר

חברי השיפוט

אודי ניר

יליד 1990, מתגורר בחיפה. למד מחזאות בבית הספר לכתיבת דרמה ועבד בתיאטרון מספר שנים, לפני שהכיר את שותפו שגיא בורנשטיין והחל לעסוק בקולנוע תיעודי. סרטיו זכו במספר פרסים בינלאומיים ושודרו בעשרות מדינות. פילמוגרפיה: "חלומות ויראליים" (2021), "גולדה" (2019), "#מחנה_משותף" (2017).

אפרת שלום דנון

יוצרת דוקומנטרית העוסקת ביצירותיה בנושאים חברתיים ופמיניסטיים. הסדרה שיצרה וביימה "הנבחרות" (כאן 11, דוקאביב) עוררה הדים, זכתה בפרס גולדה מאיר והיתה מועמדת לשישה פרסי אקדמיה. סרטה "חיים רגילים" הוקרן בפסטיבל הקולנוע ירושלים ובפסטיבלים בינלאומיים רבים. סרטה "החולמות" (ערוץ 8, דוקאביב), הוקרן בפסטיבלים בעולם (בהם פיפא ביאריץ), זכה בפסטיבל הנשים ברחובות והיה מועמד לפרס הפורום הדוקומנטרי.

פרס קרן כדר למספר.ת הסיפור הישראלי - סרט תיעודי שבמרכזו עומדת החברה הישראלית‎‎

באדיבות: ''קרן כדר לתרבות, אמנות ומדע'' , מיסודו של ד''ר אברהם כדר

חברי השיפוט

מָרוּסיה סירוֹיֶצ'קוֹבְסקָיה

ביוגרפיה: מָרוּסיה סירוֹיֶצ'קוֹבְסקָיה, ילידת מוסקבה (1989), היא יוצרת קולנוע ואמנית חזותית עטורת פרסים. סרט הביכורים שלה, "איך להציל חבר מת", הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל ויזיוֹן דוּ-ריאֶל 2022 בשווייץ וזכה בציון לשבח בתחרות הבינלאומית. לאחר מכן הוקרן הסרט גם בפסטיבל קאן (במסגרת תוכנית ACID, המתמקדת בקולנוע עצמאי), ב-FIDOCS בצ'ילה, בפסטיבל נורדיסק פנורמה, בפסטיבלים של אתונה, בוסאן, גֶנט, סינגפור וקוֹרְק, בפסטיבל הקולנוע העצמאי במונטריאול (NFC), בפסטיבל דֵאי פופולי בפירנצה, ב-DOC NYC, ב-IDFA, בדוקאביב ובפסטיבלים רבים אחרים. הסרט נכנס לרשימה הקצרה (שורטליסט) של המועמדים הפוטנציאליים לאוסקר האירופי בקטגוריית הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר לשנת 2022.

סיני אבט

סיני אבט שימש בשורה של תפקידים בתחום הדוקומנטרי בישראל. בין השנים 2001-2009 שימש כמנהל ערוץ 8, היה המנהל האמנותי של פסטיבל דוקאביב בשנים 2019-2011 ושימש כמנהל מחלקת התעודה בכאן 11 במהלך 2016-2018. פרק מהסדרה תיעודית "חילוניות", שהיה שותף ליצירתה, מוצג בפסטיבל דוקאביב.

מיטל צביאלי

מיטל צביאלי היא יוצרת קולנוע דוקומנטרי, בוגרת בהצטיינות של מסלול תסריטאות בבית הספר סם שפיגל לקולנוע ולטלוויזיה בירושלים. בין עבודותיה הבולטות: בימוי, הפקה, תסריט ועריכה, יחד עם איתמר אלקלעי, של הסרט הדוקומנטרי "המצלמה של דוקטור מוריס", זוכה פרס הסרט הישראלי הטוב ביותר בפסטיבל דוקאביב. מיטל ערכה את התחקיר לסרט הדוקומנטרי "וואלס עם באשיר" מאת ארי פולמן, זוכה פרס גלובוס הזהב והסזאר הצרפתי לסרט הזר, ומועמד לפרס האוסקר האמריקאי לסרט הזר. ערכה את התוכן והתסריט בסדרות הדוקומנטריות "ליגה ג'", המביאה את סיפורם של יהודים וערבים המתחרים בליגה האחרונה בכדורגל; "מעצבים מדינה", הסוקרת את ההיסטוריה של 70 שנות עיצוב ישראלי; "הים הדרומי", המרחיקה לאילת, העיר הכי מבודדת בישראל; ו"אדרנלין", המתעדת את התמודדותם של ישראלים עם השתלטות הטכנולוגיה על חיי היומיום.

פרסים

פרס הסרט הבינלאומי הטוב ביותר

באדיבות: משרד התרבות והספורט - מועצת הקולנוע

חברי השיפוט

אניקה מאייר

אניקה מאייר היא יוצרת קולנוע המתגוררת בברלין. ב-2019 הקימה עם שותף את חברת Majmun Films, המתמחה בעריכה ובהפקה של סרטים דוקומנטריים. סרטיה השתתפו בתחרויות והוקרנו בפסטיבלים רבים, ובהם פסטיבל הקולנוע של רוטרדם (IFFR), פסטיבל הסרטים של גואנחואטו, ויזיו דו-ריאל, דוק לייפציג ודוקאביב.

נועה אהרוני

בוגרת לימודי טלוויזיה וקולנוע בספיר. זוכה בפרס עליזה שגריר עבור סרט הסטודנטים שלה "סרט ברוטו". בשנת 2000 החלה את דרכה כבמאית, ומאז עוסקת בבימוי ותסריטאות של סרטים, סדרות, ותוכניות טלוויזיה. בנוסף מלמדת בביתי הספר לקולנוע, מעלה, סמינר הקיבוצים ומנשר. סרטה העלילתי "עד סוף הקיץ" זכה בפרסים בפסטיבל חיפה ובפסטיבל רחובות. סרטה הדוקומנטרי "ילדי הצללים" זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפורום היוצרים הדוקומנטריים, השתתף בתחרות הרשמית של דוקאביב ובפסטיבל IDFA היוקרתי. סרטה הקצר "סתמי" זכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר, בפסטיבל "Shorts Short” ביפן, בפסטיבל "טופז" בדאלאס, טקסס, והיה מועמד לפרס אופיר. הסדרה שלה "ד"ר רודי: האמת העירומה" הייתה מועמדת לסדרה הטובה ביותר בפורום היוצרים הדוקומנטריים. סרטה החדש "סבוטאז'"' בז'אנר הדוקו-אנימציה' זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפורום היוצרים הדוקומנטריים.

אלון לוי

אלון לוי הוא יוצר ובמאי תיעודי, מנהל קריאטיב, ולעתים במאי אנימציה. הוא בוגר בית הספר הגבוה לקולנוע סם שפיגל בירושלים ובעל תואר שני בVisual Media- Anthropology מ-Freie Universität Berlin. הוא יליד טבריה, נשוי, אב לשניים, ומאמין בכוחה של יצירה תיעודית לשנות את העולם (או לפחות את מי שיצר אותה).

פרס מעבר למסך
על שם אילנה צור מייסדת הפסטיבל

באדיבות: משפחת צור

חברי השיפוט

מריה סילביה אֶסְטֵווה

מריה סילביה אֶסְטֵווה למדה אמנות ומוזיקה מגיל צעיר וביימה סרטים שהוקרנו בהקרנות בכורה בפסטיבל קאן, זכו בפסטיבל לוקרנו ונבחרו להקרנה בפסטיבל סרטי הביכורים במוזיאון לאמנות מודרנית בניו יורק (ND/NF MoMA), בפסטיבל הקולנוע של הונג קונג, באידפא, בדוקאביב, בסיטג'ס וביותר ממאה פסטיבלים אחרים.

ד''ר אוהד לנדסמן

ד"ר אוהד לנדסמן הוא מרצה וחוקר קולנוע בסגל הבכיר של ביה"ס לקולנוע וטלוויזיה ע"ש סטיב טיש באוניברסיטת תל אביב. את הדוקטורט שלו הוא השלים במחלקה ללימודי קולנוע באוניברסיטת ניו יורק ב-2013. לאחרונה הוא היה עורך שותף של האסופה "אמת או חובה: מבחר מאמרים על קולנוע תיעודי" (סדרת טיש בהוצאת עם עובד, 2021), וכעת הוא כותב ספר על ביקורים תיעודיים בישראל, אשר עומד לצאת לאור בהוצאת SUNY Press. כתביו האקדמיים על קולנוע דיגיטלי, דוקומנטרי ואנימציה הופיעו במספר אסופות וכתבי עת שונים בעולם, וכתיבתו הביקורתית התפרסמה ב-Reverse Shot, Film Comment, תקריב, ובבלוג doctalk.

מורן איפרגן

במאית ועורכת. נולדה וגדלה בבאר שבע. סרטיה עוסקים בתהליכים חברתיים, פוליטיים, נשיים ותיאולוגים בחברה הישראלית, מנקודת מבט אישית. בין סרטיה: ״אחותי ריקי״, ״שחורים KMS”, “חופשת לידה״, ״פלסטינים – קודם אנחנו״. סרט הבכורה שלה "הקיר" (2017), הוקרן בבכורה בינלאומית בפסטיבל CINEMA DU REEL במרכז פומפידו פריז, בפסטיבל דוק לייפציג, גרמניה, ובמרכז הברביקן, לונדון. הסרט גם זכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל דוקאביב 2017. סרטה השני ״ז׳ה טם רונית אלקבץ״ (2022) הוקרן בפסטיבל הקולנוע בירושלים בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי של רוטרדם, הולנד.

פרסים

פרס החזון האמנותי

באדיבות: משרד התרבות והספורט - מועצת הקולנוע

חברי השיפוט

פטריסיה פֵּרֶז

לפטריסיה פֵּרֶז ניסיון עשיר בהפצת סרטים ובניהול תוכנִי ותפעולי של פסטיבלים. בין היתר עבדה פרז עם מפיצות מובילות של סרטים עצמאיים כדוגמת StudioCanal ו-Curzon Artificial Eye. פרז היא גם אוצרת קולנוע מנוסה, ובעבר הייתה מנהלת התוכן של פסטיבל הקולנוע הספרדי בלונדון במשך יותר מעשור. בתפקידה הנוכחי, בתור מנהלת תחום ההפצה הגלובלית ב-MUBI, פרז קובעת את האסטרטגיה של החברה בכל הנוגע לעבודה עם פסטיבלים ברחבי העולם ומלווה את הצוותים המקומיים המיישמים את אסטרטגיית ההפצה הבינלאומית בשטח.

איציק ג'ולי

איציק ג'ולי הוא יוצר רב-תחומי, דרמטורג, מחזאי ושחקן. יוצר שותף בלהקת המחול יסמין גודר. מנהל אמנותי של פסטיבל ישראל 2021-2014. מנהל אמנותי של אירועי "הרמת מסך" למחול 2016-2014.

איתמר אלקלעי

איתמר אלקלעי הוא יוצר עצמאי הנע בקו בין קולנוע תיעודי לעלילתי. בין יצירותיו: "סטפן בראון" ו"הים הדרומי". סרטיו הוקרנו באינספור פסטיבלים מובילים ברחבי העולם, זכו בפרסים ושודרו בערוץ Sundance. מרצה באקדמיה לאמנות בצלאל. סרטו האחרון, "המצלמה של דוקטור מוריס" (אותו יצר עם מיטל צביאלי), זכה בפרס הגדול בפסטיבל דוקאביב 2022 ויוקרן הקיץ בערוץ ARTE.

פרסים

פרס הסרט הקצר הטוב ביותר

באדיבות: משרד התרבות והספורט - מועצת הקולנוע

חברי השיפוט

מיכל וייץ

מיכל ויץ היא במאית ומפיקה, מנהלת את המחלקה הדוקומנטרית בסלוצקי אפיקי תקשורת. בוגרת "סם שפיגל" ולשעבר מפיקה ראשית בערוץ 8 של הוט. בין הפקותיה: "הקיר" – זוכה המקום הראשון בדוקאביב 2017, הפצת הסרט "שומרי הסף" ועוד. בשנת 2021 יצא סרטה הראשון כבמאית, "קופסה כחולה". הסרט זכה בפרס התחקיר בדוקאביב ובפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בוונקובר.

יבגני גוּסיאטינסקי

יבגני גוּסיאטינסקי (יליד 1983, מתגורר בתל אביב) הוא חבר בוועדת הלקטורה של פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ברוטרדם. בעבודתו הוא מתמקד בסרטים ממזרח אירופה, מחבר המדינות, מישראל ומיוון. בין 2018 ל-2022 היה אחד האוצרים במוזיאון גראז' ("המוסך") לאמנות מודרנית במוסקבה. גוּסיאטינסקי תרם לכמה וכמה ספרים בינלאומיים על קולנוע עכשווי, ומאמריו על סרטים פורסמו במגוון רחב של כתבי עת בינלאומיים.

אנה סומרשף

יוצרת דוקומנטרית ומפיקה. סרטה "אשת חיל" הוקרן בפסטיבלים בינלאומיים רבים והיה מועמד לפרסי אופיר. אנה ביימה סדרה דוקומנטרית ("ג'יהאד עכשיו") ואת הסרט "הולילנד" והפיקה פרויקטים דוקומנטריים בינלאומיים וזוכי פרסים. בנוסף, היא מלמדת קולנוע במכללת בית ברל.

פרסים

ע"ש ולזכרה של רותי גוטסמן ידידה אהובה ומסורה של דוקאביב

הפרסים מוענקים בתרומתו האדיבה של יואב גוטסמן

פרס ראשון

מענק השכרת ציוד

באדיבות: גליקסון

מענק משמרת עריכה

באדיבות: אולפני אדיט

פרס שני

פרס שלישי

מלגת הצטיינות לסטודנטים על משה לב ז''ל בתחומים צילום ועריכה


פרס יד ושם

פרס יד ושם למצוינות קולנועית בסרט דוקומנטרי על השואה

באדיבות: יד ושם


פיצ'ינג סרטי גמר סטודנטים

מענקים

מענק קרן גשר לקולנוע רב תרבותי

מענק חדר אונליין – אופוס הפקות

מענק כאן 11 לסרט בתהליך מתקדם

מענק עריכת פסקול –אולפני ג'אנגל סאונד

*המענקים בהתאם להנחיות רגולטוריות של מועצת הקולנוע

דילוג לתוכן