אוזניים גדולות שומעות עם הרגליים

הצמד בקה ולמואן יוצאים לסיור דחוס, מלא הפתעות ומסחרר חושים בחברת האדריכל התאילנדי המוערך בוּנסֶרם פרֶמתָדַה, היוצר מבנים שתפיסת המרחב בהם יוצאת דופן ומבוססת על הרגישות המיוחדת שפיתח דווקא בזכות החירשות הכמעט מוחלטת עמה נולד.

אופנה: להתחיל מחדש

איימי פוני, הכוכבת העולה בשמי האופנה הלונדונית, נחושה להפוך את המותג היוקרתי Mother of Pearl שהופקד בידיה לבר קיימא ומתחשב בסביבה ובבני אדם. בעולם של אופנה מהירה, נצלנית והרסנית, המשימה שלה תובעת נחישות יוצאת דופן.

האקטיביסט. קרל מרקס

11 איש בלבד נכחו בהלווייתו של קרל מרקס בשנת 1883. בשנים שלאחר מכן, רעיונותיו ישנו את העולם. סיפורו של גדול האקטיביסטים, שחזה את הקפיטליזם, יצא נגד דיכוי הפועלים ויצר כלים להתנגדות. הסרט ה-18 של העברים.

וישניאק

סיפור חייו של רומן וישניאק, חוקר, צלם טבע מהולל ומי שתיעד את הקהילות היהודיות באירופה רגע לפני השואה, בלי לשער שהן עומדות להיעלם - מסופר מפי בתו ונכדיו, בסרט החושף שפע מצילומיו המרהיבים וחורצי הלב.

ורמיר מקרוב

כדי להקים את תערוכת יצירות ורמיר הגדולה אי פעם - זו שמיליוני תיירים יצבאו על פתחה - גרגור ווֶבר, אוצר הרייקסמוזיאום, וצוותו מלקטים את היצירות המופלאות מאוספים בעולם ומנסים לפענח את התעלומות בחייו ויצירתו של הצייר הגדול.

חבורת חובבנים

מעל מועדון הבמאים החובבים הוותיק באנגליה מרחפת סכנת סגירה. לחברים, רובם קשישים אקסצנטריים, אין כסף, אבל יש חלומות - לשחזר סצנות גדולות ממחזות זמר, להמשיך ליצור פנטזיות. האם אהבת הקולנוע (והאדם) ינצחו את המשבר הכלכלי?

לאן נעלמה שר הייט?

דו״ח הייט שראה אור ב-1976 היה מחקר פורץ דרך ששינה מהיסוד את השיח על מיניות נשית, עונג, אורגזמות וזכות האישה על גופה. הייט עצמה, דוקטורנטית צעירה, חריפה ופרובוקטיבית, הפכה לכוכבת תרבות. לאן (ולמה) נעלמה?

לרקוד את פינה

14 שנה לאחר מותה, יצירותיה פורצות הדרך של פינה באוש עדיין מלהיטות רקדנים צעירים ומגלות להם את גופם מחדש. בגרמניה וסנגל מבוצעות שתיים מיצירותיה הגדולות של הכוריאוגרפית בשילוב מטען תרבותי-אישי יוצא דופן.

נאם ג'ון פייק: הירח הוא הטלוויזיה העתיקה ביותר

נאם ג'ון פייק, אבי הווידאו-ארט, היה יותר מאמן: הוא היה נביא, שיצירותיו החתרניות וחזונו הטכנולוגי רלוונטיים יותר מתמיד. הסרט מציג את חייו ויצירתו של מי שלא חשש ללטף, להרדים ולשחוט פרות קדושות מכל סוג.

נורית אביב - אישה עם מצלמה

לראשונה, בעשור השמיני לחייה, מתיישבת הקולנוענית נורית אביב מול המצלמה. בסרט שצולם לאורך שבע שנים, נרקמת דמותה של צלמת הקולנוע הראשונה באירופה כאישה של ניגודים, וסיפור חייה הייחודי מתגלה כמפתח ליצירתה כבמאית.

סלבטורה: חלומות על נעליים

דרך מפותלת הובילה את סלבטורה פֶראגאמו מהכפר האיטלקי הזעיר אל אולפני הוליווד, שם הפך למעצב נעליים מבוקש על ידי במאים וכוכבות. לוקה גואדנינו ("קרא לי בשמך") מצייר דיוקן צבעוני ורב השראה של גדול מעצבי הנעליים האיטלקיות.

סרט בסנטר

מבט בהיסטוריה ובהווה של דיזנגוף סנטר, מקום שעם השנים הפך להיות הרבה יותר מסמל תל אביבי, וסיפורו מאיר נקודות שונות ומרכזיות בישראליות.

צבע הדיו

ג'ייסון לוגאן הוא סוג של אלכימאי, היוצר דיו מקליפות עצים, אבנים, עשבים וחומרים טבעיים שהוא מלקט בכל העולם. הסרט מלווה אותו ואת לקוחותיו - יוצרים משובחים ובררניים - ומציג את המסורות העתיקות שמהן הוא שואב את השראתו.

קארו וגוטליב: לקרוא כל עמוד

כבר כמעט חמישים שנה ששני ענקי הספרות האמריקאים עובדים ביחד: רוברט קארו - התחקירן הפוליטי זוכה הפוליצר, ובוב גוטליב - העורך המבריק. בסרט מלא הומור, חוכמה ותובנות אינטימיות, בתו של גוטליב מנסה לפענח את מערכת היחסים ביניהם.