1948 - לזכור ולשכוח

יומנים ומכתבים שנכתבו בזמן מלחמת העצמאות ערוכים על חומרי ארכיון נדירים, מפיחים חיים בתקופה ובדמויות שכתבו אותם - ערבים ויהודים. לצדם, פועלות דמויות בהווה להנצחת אתוס המלחמה או לחילופין לשבירתו.

בזמן שצפינו

גם בהודו מרחפת עננה קודרת מעל חופש העיתונות. ראוויש קומאר, מבכירי העיתונאים במדינה, לא מוותר. בסרט שעקב אחריו במשך שנתיים, נפרש מאבקו הבלתי פוסק נגד פייק ניוז, רייטינג, הסתה ותעמולה ולמען עיתונות אמיצה, אמינה וחופשית.

בין מהפכות

זוג צעירות הנקלעות למערבולת היסטורית סוערת כשמהפכות מתחוללות בארצותיהן (באיראן ב-1979 וברומניה ב-1989) מדווחות זו לזו בעשרות מכתבים על חייהן, תקוותיהן ומאבקיהן. סרט המבוסס על צילומי ארכיון מרתקים ועל מכתבים שנתפסו על ידי המשטרה החשאית.

חילוניות - דת ומדינה

הציונות קמה כתנועת מרד בדת גם אם מעולם לא הצליחה באמת להתנתק ממנה. הזהות הישראלית העכשווית מתרחקת מהחילוניות של מייסדיה וההתנגשות בין הדת לבין המדינה הופכת מחזון אימים עתידני לאקטואליה.

יוסי שריד

50 שבועות וחמישה ימים נלחם שר החינוך יוסי שריד בדרישה שיכסה את חובות תנועת החינוך של ש"ס, מאבק בו טמון סיפור חיי האופוזיציונר הנצחי שסירב להתפשר ותמיד "בעט בדלי".

נורית אביב - אישה עם מצלמה

לראשונה, בעשור השמיני לחייה, מתיישבת הקולנוענית נורית אביב מול המצלמה. בסרט שצולם לאורך שבע שנים, נרקמת דמותה של צלמת הקולנוע הראשונה באירופה כאישה של ניגודים, וסיפור חייה הייחודי מתגלה כמפתח ליצירתה כבמאית.

תיאטרון של אלימות

דומיניק אנגוון היה רק בן תשע כשנחטף על ידי ארגון הגרילה שביצע זוועות בצפון אוגנדה. בית המשפט הבינלאומי (המנומס והרהוט) בהאג נדרש להכריע האם הוא אחראי לפשעים שביצע והאם שטיפת המוח שעבר פוטרת אותו מאחריות.