פרט מתוך: "plastisapiens"

חמישי-שבת | 18-20.5 | סינמטק

תערוכת סרטי מציאות מדומה


בנוסף לעבודות שעוסקות בתמות של אקולוגיה, יוצגו בתערוכת VR בסינמטק ארבע חוויות של במאים/ות ישראלים וקנדיים אשר נוצרו במסגרת פרויקט קו-פרודוקציה בשם "זהויות חדשות" – זאת כחלק ממשימתו של פסטיבל דוקאביב לשמש בית לתצוגה של יצירות ישראליות קולנועיות העושות שימוש במדיות חדשות.
הפרויקט "זהויות חדשות", המתמקד בסרטים עם נושאים חברתיים, נעשה במימון קרן גשר לקולנוע רב-תרבותי, קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה, והמועצה הישראלית לקולנוע (הצד הישראלי) יחד עם הקרנות National Film Board ו Canada Media Fund (הצד הקנדי).


שעות פעילות תערוכת VR בסינמטק תל אביב

*רכישת כרטיס מזכה בכניסה לכל סרטי התערוכה

יום ה' 18.5 | 14:00-21:00
יום ו' 19.5 | 10:00-18:00
שבת 20.5 | 10:00-20:00


 

שחורה (עבודה בתהליך)

בימוי: Irit Dolev & Alon Marom
הפקה: Irit Dolev & Holy City VR
ישראל, קנדה. 2023
15 דקות


שחורה היא חווית מציאות מדומה שנעה בין הריאליסטי והממשי למדומיין והפנטסטי ומביאה סיפור של פצע מדמם על אובדן ושכול כתוצאה מאלימות משטרתית על רקע צבע עור.


נקודות של אור (עבודה בתהליך)

אדם ויינגרוד
הפקה: OccupiedVR
ישראל, קנדה. 2023
15 דקות


''נקודות של אור'' היא חוויית VR המתארת את המעבר מחושך לאור, מעיוורון לראיה, ממוות לחיים.


קרבת דם

אָנָלי ויינברגר, Dpt.
מפיקים ישראליים: דניאלה קופלר ואיתן שפר (Moofa Production House)

ישראל, קנדה. 2022
15 דקות


מה הופך אותנו למי שאנחנו? השאלה הזאת עומדת במרכזה של חוויית VR מתוחכמת על ילדה מאומצת המנסה לפענח את תעלומת המוצא שלה. יוצרת החוויה, שגם מקריינת אותה, מלווה את הצופים במסע אינטראקטיבי בעקבות הזהות שלה דרך תצלומים, מסמכים וחפצים מהעבר.


פלסטי-סאפיינס

מירי צ'חנוביץ, אֵדית ג'וריש
קנדה, ישראל. 2022
15 דקות


לשאוף עמוק. ולנשוף. לשאוף. ולנשוף. הרפו את הגוף ודמיינו עולם שבו פלסטיק הוא חלק מהותי ובלתי נפרד מהסביבה. ''פלסטי-סאפיינס'' היא חוויית VR מדיטטיבית החושפת כיצד יחסי הגומלין בין האנושות לסביבתה מעצבים את הזהות שלנו עד לרמת ה-‏DNA‏.


מקבץ סרטים זה נוצר במסגרת פרויקט "זהויות חדשות" – קו-פרודוקציה ישראלית-קנדית ליצירת סרטי VR בנושאים חברתיים. בתמיכת קרן גשר לקולנוע רב-תרבותי,קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה והמועצה הישראלית לקולנוע, ובתמיכת National Film Board ו Canada Media Fund .