צילום: אלעד שריג

יום ב' | 15.5 | 19:45 | סינמטק 2

ערב מחווה לנאם ג'ון פייק


האמן נאם ג'ון פייק מתואר לעיתים קרובות כנביא העידן הדיגיטלי, ועבודותיו נועדו לעורר התנגדות להיותה של תקשורת ההמונים ערוץ חד־כיווני. הוא רצה שאנחנו, כקהל וכאזרחים שחיים בעידן האלקטרוני, נגיב ונשנה את מאזן היחסים הזה. עמדה זו באה לידי ביטוי בין השאר דרך פסלי וידאו שיצר; בודהה שמתייחס לעצמו במוניטור, טוטמים רובוטיים שהורכבו מתריסר מסכי טלוויזיה שנערמו זה על גבי זה ועוד. בערב המחווה שיוקדש ליצירתו, יעלו על במה אחת אמנים ואמניות משדה האמנות העכשווי בישראל. דרך הרצאות קצרצרות המציגות את יצירותיהם מזווית אישית וחדשה הם יראו כיצד פיסול וידאו מהווה עד היום פרקטיקה פרוגרסיבית ומעוררת בצומת היחסים הסואן השורר בין המסך, הצפייה בו והתגובה אליו.

בהשתתפות: שרון בלבן, גליה בר אור (על מיכאל דרוקס), החזית האנלוגית, תמר הרפז, נטע מוזס, מירי סגל, רות פתיר

אוצרת: רינת אדלשטיין

אורך: כ-50 דקות

*לאחר האירוע תתקיים הקרנה של הסרט "נאם ג'ון פייק: הירח הוא הטלוויזיה העתיקה ביותר" , יום ב' | 15.5 | 21:30 | סינמטק 1


ZEN.MOV

יוצרת: שרון בלבן

בין קפיטליזם לזן בודיהיזם. ריבוי מסכים כמנגנון של הפשטה

מנהיג האופוזיציה

יוצר: מיכאל דרוקס, מציגה: גליה בר אור

עבודות הווידאו של מיכאל דרוקס מראשית שנות ה–70 הפכו כבר באמצע העשור לנקודת ציון בשדה האמנות הבינלאומי. עבודתו תיסקר בזיקה לפעולת נאם ג'ון פייק אך בדגש על ההשלכות הפוליטיות והתרבותיות של טכנולוגיות התקשורת המגיעה לכל בית וחירות המחשבה.

נאם ג'ון פייק כבר עשה את זה

יוצרים: החזית האנלוגית (אריק פוטרמן ואריאל סנפירי)

החזית האנלוגית הם צמד אמנים שיוצרים בטכנולוגיה אנלוגית בסביבה דיגיטלית תוך שימוש בציוד שאיבד את זכות הקיום שלו בעולם המתקדם טכנולוגית ללא הפסקה.
האמנים יציגו את עבודות החזית בתקופה האחרונה, הפרזנטציה תבוצע באלמנטים אנלוגיים.

Chat-Face

יוצרת: תמר הרפז

במקום ללמוד לשרוק או להקיש באצבעות, הבן שלי חזר מבית הספר כשהוא יודע לעשות משהו שהוא קורא לו פרצוף טיקטוק או צ'אט פייס. זה מהיר כמו מצמוץ ונראה מפחיד, ברגע אחד הפנים שלו משתנות והוא הופך מילד למנותח עם שתלים בשפתיים ובלחיים.

Strange Loops

יוצרת: נטע מוזס

נבחן את כוחו של הדימוי הנע בתווך בין המסך הקטן שבכיס, המסך הגדול באולם והגוף שנמצא בין לבין. נראה שימושים פיסוליים במסכים בני זמננו, ונייצר יחד מיצב וידאו מרובה מסכים ומשתתפים.

גוף הצופה כזירת התרחשות

יוצרת: מירי סגל

במהלך 25 השנים האחרונות, מירי סגל פיתחה גישה ייחודית באמצעות הקרנת דימוי כדי לפלוש לגופם של הצופים בדרכים בלתי צפויות. עבודותיה יוצרות מודעות עצמית מוגברת אצל הצופה ו'כופה' עליה להיכנס למשחק. בכך הופכת חוויית הצפיה לפוליטית. תוצג סקירה כרונולוגית תמציתית של כמה מיצירותיה.

חווית משתמש

יוצרת: רות פתיר

האמנית רות פתיר המשלבת טכנולוגיות חדשות בעבודתה, תדבר על העוזרת הדיגיטלית הנשית ועל יחסי שליטה, כוח וממשקים אינטראקטיביים.