יום ה' | 18.5 | 13:00-9:00 | סינמטק 2 | אירוע תעשייה למוזמנים

אירוע הפיצ'ינג של חממת הנשים התיעודית של הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה NFCT


תשע יוצרות יציגו את הפרויקטים שפותחו בתוכנית, בליווי טריילרים, בפני פאנל של נציגי גופי שידור ואנשי מקצוע אחרים, כולל המנהל האמנותי של NFCT רון גולדמן והמנהלת האמנותית של דוקאביב קרין ריבקינד סגל.

צוות:
מנהלת: אירית שמרת
מפיקה: אסתר גולדברג
מנטוריות: וידי בילו, נואית גבע, יסמין קיני

שותפי התכנית: קרן פרידריך אברט, קרן עזריאלי, קרן לורי טיש, קרן פידליו, הגברת ענת כרם-אנג'ל, הגברת אורה סטיבה (אנאתה), מכון EMID וקרן מתנאל


הפרויקטים המשתתפים

מעשה בחמור

מיכל בן טובים

עדר פראים חי חיי חופש בנגב ומנוטר על ידי קבוצת מדענים, רועה צאן רכוב על חמורו וחוות חופש שתשלח את החמור עד צרפת בשביל לדאוג לרווחתו. זהו סרט על מערכת היחסים המורכבת בין האדם לחמור.

רדיקל חופשי - דב אור נר

נגה חביון

ניצול שואה בן 85, מחופש להיטלר, מסתובב ברחובות תל אביב. חייו של האמן דב אור-נר, שאת יצירותיו הוא שורף או קובר, הם סימפוניה של יצירה והשמדה. מסע בלשי ואינטימי יקים לתחייה את עבודותיו החתרניות.

האגם

הלן יאנובסקי

סביב הכנרת ובתוכה מתרחשים תהליכים ושינויים נראים ובלתי נראים לעין. הסרט יקיף את האגם ויעקוב אחר דמויות מגוונות שחייהן קשורים אליו. כומר קתולי, מדענית, היסטוריון, אקטיביסטית סביבתית ודייג - הם חלק מהפסיפס האנושי המרכיב את הסרט. זהו דיוקן של מקום בו הווה, עבר ועתיד נמצאים בחיכוך תמידי.
*תמונה: הלן יאנובסקי

100 גברים

הדס נוימן

במאית מסתובבת ברחובות השמשיים של שכונת ילדותה, פוגשת גברים ותוהה: האם אחרי 99 מהם יהיה לה האומץ לפגוש באבא שלה – הגבר ה-100, אותו היא לא מכירה ונאסר עליה לפגוש.

האישה שלא ידעה לאהוב

רותם דימנד

אישה בלונדינית וחייכנית בשמלה מעשנת סיגריה - אמא שלי קוראת לה 'המכשפה שלא ידעה לאהוב'. היא לא יודעת שבסוף ימיה, סבתא שלי שתתה קוניאק בלילות ושפכה את סודותיה לרשמקול. הקלטות חושפות אישה אחרת ממה שאמא מספרת.

RECORD-PAUSE-STOP

תמר פלד

בשנה האחרונה לחייה, תרין (22) פוגשת לראשונה את אביה, ושש אחיותיה. אחרי מותה חברתה הטובה יוצאת להשלים את הפערים ביומן המצולם שתרין החלה, יחד עם בני המשפחה המפורקת, שמתמודדים עם אשמה והחמצה.

הוסטל ז'בוטינסקי

עדי יפה כהן

בהוסטל ז'בוטינסקי שבלב תל אביב מתגוררים 23 דיירים בוגרים על הרצף האוטיסטי. דרך המצלמה נפתח לנו חלון לפחדים, לתקוות, לאהבות ולאנושיות שלהם, ושלנו.

זה מה יש

גל רוזנבלוט

כמה שנים לפני שנפטרה גיליתי את הסוד של סבתא שלי, קטי - היא לא תמיד הייתה יהודייה. סבתא הייתה אחת מתוך 3,000 זוגות של יהודים ופולניות לא-יהודיות שעלו בשנות החמישים וזרעו מתח ברחוב הישראלי. דרך הסיפור האישי, הסרט יצא ויחקור מה המחיר של אהבה כזאת בארץ היהודים. סיפור על פרידה משורשים, חיפוש בית, אאוטסיידריות ואהבה.

אני יצאתי בשש

ליבי קסל

ידיעה חדשותית חריגה מחזירה את ליבי 20 שנה אחורה, לפרשה מימי נעוריה בעיירה המנומנמת בה גדלה. היא חוזרת לאנשים שהקיפו אותה בזמנו, לשמוע מה הם זוכרים על מה שקרה לה.


150150