7 מונולוגים על זנות

שבע נשים חולקות בפתיחות את חוויות החיים בזנות - מהפיתוי הראשוני, דרך הטראומה ועד המאבק לשרוד. הנשים מאתגרות באומץ את הציפייה מהן להתבייש ולהסתתר.

H2: מעבדת השליטה

סיפורו של רחוב אחד בחברון, המהווה מיקרוקוסמוס לסכסוך הישראלי-פלסטיני כולו. באמצעות סרטי ארכיון נדירים וראיונות עם מקבלי החלטות, נחשפים החיים בשכונת מגורים המהווה זירה למאבק פוליטי ודתי עולמי, הרקע להיווצרותם, ותפקידם בעיצוב ההוויה הישראלית.

Nothing Compares

קול הבדולח והעיניים המהפנטות, שהפכו אותה לכוכבת, לא הועילו לשינייד אוקונור. כשהתעקשה לזעוק את מחאתה הפוליטית, היא תויגה כמעורערת ונדחקה לשוליים. קטעי ארכיון, מוזיקה וראיונות עם אוקונור מציירים דמות שונה, עמוקה, חריפה ומעניינת יותר מתמיד.

אור - המורשת של שטוקהאוזן

במהלך ההכנות למשימה הבלתי אפשרית - ביצוע האופרה "אור" מאת קרלהיינץ שטוקהאוזן - הפרויקט המוזיקלי השאפתני, המבריק והמגלומני שמעולם לא בוצע במלואו - נחשף עולמו האישי הצבעוני של המלחין הגאון, שהיה אקסצנטרי, יצרי ומבריק לא פחות מהאופרה שכתב.

איך להציל חבר מת

הם גדלו בבתים הרוסים, אבל מרגע שמצאו זה את זו הם היו מאושרים, לפחות לזמן מה. עשר שנים של אהבה בין הבמאית לבן זוגה מתועדות בצילום מחוספס וקצבי על רקע מציאות חיים קשוחה ברוסיה המתפוררת.

אפלטון הצעיר

בבלפסט, שבה הדי האלימות הקשה עדיין לא נעלמו, מנהל בית ספר יסודי קתולי מלמד את הבנים חשיבה פילוסופית. השיעורים שלו מצחיקים, השאלות מאתגרות ומחייבות אמפתיה, ולכל אחד מהילדים יש משנה פילוסופית חדשנית משל עצמו.

ארי והזרע הקדוש

ארי נייגל, דתל"ש ופרופסור למתמטיקה מברוקלין הוא תורם הזרע הגדול בעולם ואב ליותר ממאה ילדים. מעשיו של ארי הופכים לדפוס התנהגותי המשתלט על חייו ומערער את היחסים עם משפחתו ובעיקר עם בנו הבכור, טיילור.

אש האהבה

קטיה ומוריס קראפט היו מאוהבים, אהבה אובססיבית, בהרי געש. מחקריהם הובילו אותם להרפתקאות מסוכנות בין ענני אפר ונהרות לבה. הצילומים המרהיבים שהותירו אחרי מותם בהתפרצות ההר אוּנזֶן ביפן מלווים את סיפורם במראות מעולמות אחרים.

אשמת הדירנדל

הדירנדל - הבגד המסורתי הצבעוני והפטריוטי - הוא חלק מהנוף האוסטרי האידילי, אך מאחוריו מסתתרת היסטוריה טעונה באשמה.

באהבה, אבא

מכתב-אנימציה מרהיב ומרגש, שבו מנסה הבמאית להבין את הבחירות שהובילו את אביה להיעדר מחייה.

בבה

בֶּבָּה היא הבמאית רבקה האנט, צעירה אפרו-לטינית, בתם של מהגרים, שגדלה בניו יורק, תוך התחככות מתמדת בסוגיות של גזע, מעמד ופצעים משפחתיים היסטוריים. ארבעת פרקי סרטה משרטטים דיוקן עצמי טעון, עוצמתי, מפוכח וסוחף.

במעגל סגור

שני גברים בחליפות מזמינים שתייה וקינוחים, ורגעים לאחר מכן מתחילים לירות על קהל הסועדים. זהו סיפורו של הפיגוע הידוע לשמצה במתחם שרונה בתל אביב, ביוני 2016, החושף את המציאות בה אנו חיים וממנה מנסים להתחמק.

בשצף המילים

המתורגמנים בבית המשפט לפשעי מלחמה אמורים להסתיר את רגשותיהם, גם כשהעדויות דומות למה שחוו על בשרם.

בת האמן

היא מבקרת בתערוכה של צייר מפורסם במוזיאון תל אביב. האיש בפורטרטים הוא אבא שלה, אבל מעטים יודעים זאת. כשפניו המצוירות מביטות בה מכל פינות החדר, עולה בה תחושה חזקה של היעדר. איך מצלמים היעדר?

ג'וליה

ג'וליה צ'יילד, הסלבריטי-שף הראשונה, פרצה למסך בגיל 51, כשהאמריקאים אכלו מתוך מגשיות מחוממות במיקרו. סיפור חייה יוצא הדופן, אופייה הכובש והתאהבותה הסוערת בבישול מוצגים בליווי קטעים משעשעים ומעוררי השראה מתוכניות הבישול המיתולוגיות שלה.

גבי גיפורדס לא מרימה ידיים

כשמתנקש ירה בראשה של חברת הקונגרס גבי גיפורדס, איש לא חשב שהיא תשתקם, אבל גיפורדס למדה (ועדיין לומדת) ללכת ולדבר וחזרה לפעילות ציבורית. ג'ולי כהן ובטסי ווסט (RBG) ליוו אותה ואת בעלה, האסטרונאוט מארק קלי, במסעם יוצא הדופן.

גיאוגרפיות של בדידות

יותר מ-40 שנה שזואי לוקאס מתגוררת לבדה באי סייבל, מוקפת בעדרים של סוסי פרא וכלבי ים, ציפורים וחרקים. הבמאית ז'קלין מילס לומדת להכיר את האי הקטן מבעד לעיניה ומציירת דיוקן מרהיב של האי והחוקרת כאחד.

דוב מטרד

מסלול המכשולים שעוברים דובי הקוטב הנודדים, בניסיון לחמוק מתיירים ופקחי טבע, המוצג מנקודת המבט הדובית.

הגולים

ב-1989 החלה כריסטין צ'וי לצלם את מנהיגי מחאת הסטודנטים בכיכר טיין-אן-מן. 33 שנה אחרי, יוצאת הדוקומנטריסטית הצבעונית ויוצאת הדופן לחפש את הגולים שארצם מכנה "בוגדים" ולצפות איתם בחומרים שלא הוקרנו מעולם.

הזולואגס

בילדותו, חואן-קמילו לא ידע שהוריו לוחמי גרילה, שאביו הוא "הקומנדר" של צבא השחרור העממי ושאמו נחטפה ונרצחה. 25 שנה לאחר שמשפחתו גלתה מקולומביה, הוא חוזר, ומנסה לפענח בסרטי משפחה ויומנים את חייהם של הוריו.

המצלמה של אבא

יוצרת הסרט נאבקת להחזיר את אביה לתפקוד אחרי שעבר אירוע מוחי בעזרת אהבתו הישנה - המצלמה. אך בלי לדעת זאת, היא מתעדת את שנותיו האחרונות דרך עיניו.

המצלמה של דוקטור מוריס

כולם באילת מכירים את דוקטור מוריס והתנין קלרנס שגידל בביתו, בועה בריטית מפתיעה בלב המדבר. לאחר מותו, מתברר שהשאיר לאשתו פיי ולילדיהם יוני, אנדרו ודולי, מאות שעות של תיעוד אישי ב-8 מ"מ, שמעיר מחדש אגדה מרירה-מתוקה.

הנבחרות - פרק 1

מה נדרש מנשים כדי להיכנס למפלגה ולהיבחר לכנסת? עם מה הן מתמודדות ועל מה נאבקות? חברות כנסת בהווה ובעבר מספרות בפתיחות על חוויותיהן, על ההצלחות והכשלונות, ומציירות תמונה מורכבת על מעמד הנשים בכנסת ישראל ובכלל.

העיר האחרת

סרט התבגרות אינטימי בו מתארת ליבי, סטודנטית לצילום, את ארבעת חבריה הטובים - קבוצת אמנים צעירים בעיר התחתית בחיפה. עם השנים, חוסר היציבות בחייהם מעלה שאלות על הצלחה, הרס עצמי ועל המחיר היקר של חלומות.

הפנה את גופך אל השמש

סנדָר, חייל סובייטי שנפל בשבי הנאצים, נשלח על ידי אמא רוסיה לסיביר כבוגד. בעזרת יומניו, מכתביו וסרטי ארכיון שנצבעו מחדש, בתו מנסה לשחזר את סיפורו שהושתק, כמו סיפוריהם של מיליוני צעירים בני דמותו.

התאספות

דבר לא מכין אותנו להפתעה שתתגלה לחוקר הבודד שמחכה בסבלנות בחוף האוקיינוס הארקטי.

חברו הטוב

יחסית למקום השמור למתים, בית הקברות לחיות שוקק חיים. מדי יום הוא מוצף במבקרים המגיעים כדי לפקוד את הקברים של מי שהיו חבריהם הנאמנים לחיים.

טיקטוק, בום.

טיקטוק מציעה עולם צבעוני ומשעשע כמעט אינסופי, אבל מאחורי אחת הרשתות החברתיות הגדולות בתבל פועלים מנגנונים מורכבים של איסוף מידע שנאגר בסין וחורץ לא מעט קמטים של דאגה בקרב כלכלנים, חוקרי תרבות ואסטרטגים צבאיים במערב.

טרה פאם

הטיילות של ראשית המאה ה-20 לא באו לכבוש אלא להכיר, ומבעד לעיניהן - ולסרטי החובבות שתיעדו את מסעותיהן - מתגלה עולם חדש, אחר. אסופה של יומני מסע ותיעוד נדירים מזמינה את הצופים למסע היסטורי-רגשי בעולמן.

ילדי הערפל

הלימודים בבית הספר פתחו לה חלון אל העולם הגדול, אבל בקהילה המסוגרת שבה היא חיה, בהרים המכוסים ערפל בצפון וייטנאם, עדיין מקובל לחטוף ולהשיא ילדות. די בת ה-12 נאלצת להתמודד עם הפער בין המסורת לחלומותיה.

יש משהו באוויר

התבוננות אינטימית בשתי עובדות בסופרמרקט בקריית שמונה, שירן וסמדר, בפרוץ מגפת הקורונה בישראל. כשהרצונות הפשוטים הופכים למורכבים, מתגלות נשים חזקות שבוחרות לנצח בכל רגע מחדש.

כוורת מס' 10

יונתן חוזר מהגן ומודיע שהוא רוצה לגדל דבורים. הבקשה מפתיעה את אמו ומעוררת זכרונות מכאיבים מילדותה ברוסיה. היא מחליטה להיענות לרצונו ולהתמודד עם טראומות העבר.

כלאדם ואני

האם ניתן להכיר באמת שחקן שמוחק את עצמו בכל פעם שהוא מגלם דמות? אגב מערכת יחסים סוערת, מסוחררת, מתקרבת ומתרחקת, מנסה הבמאית לפענח את הגבר שמולה. ניסיונותיה מתורגמים ליומן לירי אישי מהפנט בשחור-ולבן.

לאהוב את פטרישיה הייסמית

רבי המכר המצמררים שכתבה עובדו ללהיטים קולנועיים ("זרים ברכבת", "הכישרון של מר ריפלי"), אך ביומניה האישיים, שלא פורסמו מעולם, מתגלה פטרישה הייסמית ככותבת רגישה שנאלצה לנהל את חיי האהבה שלה עם נשים הרחק מעיני משפחתה.

לוס אנג'לס דרום - מחזמר דוקומנטרי

בקריית מלאכי, העיר התאומה של לוס אנג'לס, החלומות נשכחו מאחור. יוסף, השען של העיר, הילד הגאון של הקריה, כבר בן 60. עכשיו, כשהבחירות המקומיות בפתח, יוסף מחליט לצאת למאבק על העיר ועל חייו.

לילה של אי ודאות

מכתביה של L לאהוב שנטש אותה חושפים את הסדקים העמוקים בחברה ההודית, שמעליהם מנסים סטודנטים צעירים לדלג, בדרך לעתיד חופשי ומשוחרר יותר. שילוב טקסטים וקטעי קולנוע אותנטיים ומבוימים מעניק לסיפור גוון הזוי, חלומי ואפילו מכושף.

למקרה שאת עדיין בסביבה

לא לכולם יש זמן למות, אבל ליעל היה. את הזמן הזה יעל ניצלה לקפיצת ראש אל מעמקי הנפש ולהתבוננות צלולה בפחד המוות. הסרט נע בין העבר להווה - בו בן זוגה ובתה ממשיכים את החיים אחריה.

מוצנבאכר

כ-120 שנה לאחר שראה אור, גברים מכל הגילים מתמודדים - ביחד ולחוד - מול המצלמה עם טקסט אירוטי מפורסם, שנאסר להפצה במשך שנים. מה השתנה מאז נכתב? אילו פנטזיות, זכרונות או מבוכות הוא מעורר היום?

מחבואים

ארבע שנים סוערות ומבלבלות בחייו של אנתוני, ילד כובש וכריזמטי, המבלה את רוב זמנו ברחובות נאפולי. עיר הפשע הקשוחה והענייה מתגלה לעין המצלמה כיפהפייה מתעתעת, עיר שהאור בה מכושף וצליליה מפחידים ומפתים בו זמנית.

מי הרג את וינסנט צ'ין? (1987)

מה שנראה במבט ראשון כמו תיעוד מותח של חקירת רצח הוא למעשה קינה סוחפת ומכמירת לב על אי-צדק. בתחקיר מוקפד ומעמיק חושפות הבמאיות את המנגנונים שפעלו ברקע לרצח של מהנדס רכב סיני-אמריקאי בדטרויט ב-1982.

מיילדות

הלה הבודהיסטית וניו ניו המוסלמית מפעילות מרפאה קטנה ודלה לנשים במיאנמר, באזור שבו אנשי המיעוט המוסלמי נרדפים באלימות קשה. במשך חמש שנים של טלטלות אישיות ופוליטיות, הקשר המיוחד בין שתי המיילדות עומד לא אחת למבחן.

מילים שנשארות

שישה אנשים נזכרים בשפות שליוו את ילדותם: מגוון ניבים של ערבית-יהודית, ספרדית-יהודית, פרסית-יהודית. כיום השפות הללו הולכות ונעלמות אך הדי המילים, הניגונים, המקצבים והמבטאים, נחקקו בזכרונם של אלה ששמעו אותם בילדותם.

מלכת הקטיפה

ההתקדמות במצוקים הקירחים המושלגים ברמה הטיבטית היא קשה מאוד - אבל התשוקה לפגוש את נמר השלג הנדיר היא עצומה. צלם הטבע וינסנט מונייה והחוקר והסופר סילביאן טסון נטמעים בנוף הקשוח בתקווה לפגוש את חתול הפרא הענק והיפהפה.

מעגל קסמים

בבית ניו יורקי מוזנח חיים הוריה של הבמאית. האם חתונתה הפוליאמורית של אחותה תחזיר אותם להיות הזוג הצעיר, האוהב והאופטימי שמחייך בסרטי המשפחה הישנים? והאם די יהיה באהבה ובהומור כדי לאפשר למשפחה שהתפרקה למצוא קרבה מחודשת?

סזאריה אבורה

הקול האדיר של סזריה אבורה הוא שהביא אותה מילדוּת ענייה במושבת עבדים לשעבר לאולמות הנוצצים בעולם. הסרט, הגדוש קטעים המוקרנים לראשונה, מלווה את המורדות והעליות בחייה של הזמרת הנערצת, שמעולם לא הניחה לאיש לנהל את חייה.

סטריגוב

כשסבתא מתה, מתלווים למסע הפרידה הנוגע ללב ממנה מי שנותרו מהקהילה הסלובקית הקטנה ההולכת ונעלמת.

פנלופ, אהובתי

כשבתה פנלופ אובחנה כאוטיסטית, קלייר דויון יצאה למלחמה. היא קיוותה להציל (או לפחות לתקן) את בתה. חמושה במצלמה, היא תיעדה 18 שנים מהדרך הסבוכה והפתלתלה שהובילה אותה לקבלה והשלמה עם בתה, ועם מי שהיא עצמה לצדה.

צפרדע שצריך לבלוע

קתרין, חולת ALS המתקשרת רק באמצעות לוח אותיות המופעל במצמוצים ומשמיע קול מכני, מתכוננת לחתונת בתה. הסרט, שצולם מזווית המבט שלה, מציג דיוקן משפחתי מורכב, מפוכח וכובש בכנותו, שיש בו כאב אבל גם אהבה והומור.

קירות חולמים: בתוך מלון צ'לסי

מן העבר הבוהמייני, המרהיב, הסוער והשערורייתי של מלון צ'לסי נותרו בעיקר זכרונות, והדיירים הוותיקים שמסרבים להתפנות מן הבניין המשתפץ נאחזים בהם בעוצמה. אי זעיר של יצירתיות אקסצנטרית המסרב לגווע בין פיגומים ואבק בלב ניו יורק.

רבקה מיכאלי: מה קורה לי בזמן האחרון?

רבקה מיכאלי, אגדת תרבות ישראלית, נוסעת לילדיה ונכדיה באמריקה. כשהיא בעשור התשיעי לחייה - על הקו בין משפחתה שהיכתה שורש בארץ ניכר לבין המדינה שהיא אוהבת וכואבת - רבקה מרגישה שמשהו קורה לה בזמן האחרון.

רוצה לחצות את הים?

נורלדין, מבקש מקלט מדארפור, יוצא למסע פרידה מישראל שהייתה לו לבית, מהאנשים ומהקהילה שהנהיג. בעיירה קנדית נידחת, משפחה חדשה נולדת לנגד עינינו, אבל משהו חסר.

שאבו

״אני ילד קטן מפפרקליפ״ שר שאבו בן ה-14, החי באחת השכונות הקשוחות של רוטרדם. בין אמא, סבתא והחברה, שאבו לומד הכול על אהבה, שברון לב, אחריות והתבגרות, ועדיין חולם להיות כוכב-על.

שום דבר לא כל הזמן

מערכת יחסים סבוכה בין אם חד הורית לבתה היחידה מתגלה בחדר קטן במלון תל אביבי, בו הן מעבירות סוף שבוע לאחר משבר.

שטיפת מוח: סקס-מצלמה-כוח

המצלמות של הוליווד מעדיפות נשים שותקות, מחולקות לאברים מגרים ומתגרות מאלימות. הבמאית נינה מנקס מציגה עשרות קטעי סרטים מוכרים, וחושפת את השפה הקולנועית שבאמצעותה מתעצבת התודעה המפלה נשים, ובעקבותיה תעשיית הקולנוע כולה.

שלוש דקות

שלוש דקות של צלולואיד, סרטון נדיר שצולם ב-1938, זהו הזיכרון היחיד שנותר מהעיירה היהודית נאשיילסק שבפולין. איזה סיפור עולה מן הצפייה? ומה ניתן, אם בכלל, להציל משכחה? הלנה בונהם-קרטר מספקת את הקריינות לסרט.

שמי הוא פולי מארי

פולי מארי הייתה שם (כמעט) לפני כולן: משוררת, עורכת דין, אקטיביסטית, א-בינארית, חוקרת ואשת כמורה שחורה, שסללה את הדרך למהפכות הגדולות בתחום זכויות האזרח והשוויון לנשים בארה"ב. ג׳ולי כהן ובטסי ווסט מציירות את דמותה החד-פעמית.

שמיים בלתי נראים

טרבור פייגלן נחוש להראות את מה שאינו גלוי לעין - מערכות מתוחכמות של "מעקב המונים", שפורטות אותנו לפרוטות של מידע. במהלך ניסיונותיו לשגר לחלל יצירת אמנות לוויינית, נחשפות דרכי העבודה הייחודיות והאידיאולוגיה של האמן-האקטיביסט המוערך.