The Klezmer Project

ארגנטינה / אוסטריה 2023, 115 דקות, אנגלית, גרמנית, רומנית, ספרדית, אוקראינית ויידיש, כתוביות בעברית ובאנגלית

"שפה ותרבות לעולם אינן מתות, אלא אם רוצחים אותן" – נאמר בסרט, על אודות היידיש ותרבות הכליזמר, המסורת המוזיקלית היהודית של מזרח אירופה. מי אשם ואיך זה קרה? בניסיון לענות על השאלות האלו יוצאים הבמאים למסע רומנטי מאוד ממולדתם ארגנטינה – לאוקראינה, רומניה ומולדובה, שם הכליזמרים הושפעו מתרבויות מקומיות והשפיעו עליהן. כמה מן המנגינות ניתן עדיין לשמוע שם, בכפרים שבהם נותרו שרידים ממה שהיו פעם קהילות יהודיות תוססות. סיפור המסגרת – שבו הבמאים עצמם מגלמים דמויות הנעות בין מציאות ימינו למעשייה יידית – מאפשר להם לחקור לא רק את המגוון המוזיקלי שהם מגלים אלא גם את המשמעויות הרגשיות והפוליטיות של שימור המסורת והחתירה ליצירת זהות משותפת חדשה.

פסטיבלים קודמים: Berlinale

Leandro Koch the Argentinian writer and director studied film at the Universidad del Cine in Buenos Aires. He has so far written and directed two short films. Since 2018, he has been working with Paloma Schachmann on Adentro mío estoy bailando.

Paloma Schachmann the Argentinian musician, filmmaker and researcher into Klezmer music has played in various bands. She co-directed Adentro mío estoy bailando with Leandro Koch.

הפקה: Andrew Sala, Lukas Rinner, Sebastián Muro, Yael Svoboda, Leandro Koch, Paloma Schachmann
חברת הפקה: Nabis Filmgroup, Nevada Cine
תסריט: Paloma Schachmann, Leandro Koch
עריכה: Leandro Koch, Javier Favot
צילום: Leandro Koch, Roman Kasseroller

גופים תומכים/משדרים: פורום תרבות אוסטרי תל אביב, קולנוע לב