Non-Aligned: Scenes from the Labudović Reels

סרביה / צרפת / קרואטיה / מונטנגרו / קטאר 2022, 100 דקות, ערבית, אנגלית, צרפתית וסרבית, כתוביות בעברית ובאנגלית

בשנת 1961 התקיימה בבלגרד ועידת הפסגה הראשונה של המדינות הבלתי מזדהות, מי שסירבו להזדהות עם המערב (ארה"ב) או המזרח (ברה"מ) ושאפו לכונן ברית של שוויון ודו-קיום בשלום. את הפסגה תיעד הצלם הרשמי של המרשל טיטו, סטפן לבודוביץ', שהוסיף ללוות במצלמתו את השנים הסוערות שבהן התחוללו המאבקים לעצמאות של מדינות אפריקה ואסיה, ועל הבמה הפוליטית כיכבו מנהיגים כמו נהרו (הודו), נאצר (מצרים), נקרומה (גאנה), וסוקרנו (אינדונזיה). הסרטים, שכמעט נשכחו בארכיון מאובק בבירה הסרבית, נחשפים כאן לראשונה, לצד זיכרונותיו של הצלם, ומספרים את סיפורה של תקופה שבה היה לדימוי המצולם, ולקריינות שנבחרה ללוות אותו בדיעבד, השפעה עצומה במשחק הפוליטי.

פסטיבלים קודמים: IDFA, Festival autorskog filma, FESTIVAL INTERNATIONAL DU CINÉMA D'ALGER, Trieste Film Festival, CPH:DOX

Mila Turajlić (director/producer) is an award-winning director born in Belgrade, Yugoslavia. Her films have screened at numerous festivals and been released theatrically in Europe and North America. Her film THE OTHER SIDE OF EVERYTHING (2017) won 32 awards including the IDFA Award for Best Documentary Film.

הפקה: Carine Chichkowsky, Mila Turajlić
חברת הפקה: POPPY PICTURES, SURVIVANCE
תסריט וצילום: Mila Turajlić
עריכה: Sylvie Gadmer, Mila Turajlić, Céline Ducreux
עיצוב פסקול: Aleksandar Protić
מוזיקה: Jonathan Morali

מקור: