1948 - לזכור ולשכוח

יומנים ומכתבים שנכתבו בזמן מלחמת העצמאות ערוכים על חומרי ארכיון נדירים, מפיחים חיים בתקופה ובדמויות שכתבו אותם - ערבים ויהודים. לצדם, פועלות דמויות בהווה להנצחת אתוס המלחמה או לחילופין לשבירתו.

בין מהפכות

זוג צעירות הנקלעות למערבולת היסטורית סוערת כשמהפכות מתחוללות בארצותיהן (באיראן ב-1979 וברומניה ב-1989) מדווחות זו לזו בעשרות מכתבים על חייהן, תקוותיהן ומאבקיהן. סרט המבוסס על צילומי ארכיון מרתקים ועל מכתבים שנתפסו על ידי המשטרה החשאית.

האקטיביסט. קרל מרקס

11 איש בלבד נכחו בהלווייתו של קרל מרקס בשנת 1883. בשנים שלאחר מכן, רעיונותיו ישנו את העולם. סיפורו של גדול האקטיביסטים, שחזה את הקפיטליזם, יצא נגד דיכוי הפועלים ויצר כלים להתנגדות. הסרט ה-18 של העברים.

הבלתי מזדהות: מראות מהארכיון

חשיפה ראשונה לסרטים שתיעדו את פסגת המדינות הבלתי מזדהות בבלגרד 1961, שמשרטטת תקופה של סערות פוליטיות, מאבקי עצמאות באפריקה ובאסיה, מפגשים בין טיטו, נאצר, נהרו ומנהיגי העולם השלישי, ותקוות לשוויון ושלום שמעולם לא הצליחו להתממש.

התזמורת

עם גזר דין מוות על ראשם – עולי ערב הקימו תחנת תעמולה פוליטית שהסעירה את העולם הערבי. עם קום המדינה ועליית היהודים מארצות ערב, הייתה תחנת הרדיו כר פעילות אקטיבית ללוחמה מודיעינית ופוליטית כנגד מדינות ערב.

וישניאק

סיפור חייו של רומן וישניאק, חוקר, צלם טבע מהולל ומי שתיעד את הקהילות היהודיות באירופה רגע לפני השואה, בלי לשער שהן עומדות להיעלם - מסופר מפי בתו ונכדיו, בסרט החושף שפע מצילומיו המרהיבים וחורצי הלב.

חילוניות - דת ומדינה

הציונות קמה כתנועת מרד בדת גם אם מעולם לא הצליחה באמת להתנתק ממנה. הזהות הישראלית העכשווית מתרחקת מהחילוניות של מייסדיה וההתנגשות בין הדת לבין המדינה הופכת מחזון אימים עתידני לאקטואליה.

מרגל החמלה

מדען האטום המבריק טד הול שמר בבטן פצצה מתקתקת: בזמן שעבד בפרויקט מנהטן האמריקאי, הוא מסר את סודותיו לברית המועצות. חמישים שנה לאחר מכן הוא, ורעייתו (שהייתה שותפה לסודו) מספרים את סיפורם הספוג אהבה, הקרבה ואידיאולוגיה.

סרט בסנטר

מבט בהיסטוריה ובהווה של דיזנגוף סנטר, מקום שעם השנים הפך להיות הרבה יותר מסמל תל אביבי, וסיפורו מאיר נקודות שונות ומרכזיות בישראליות.