Meet Me in the Bathroom

הטרגדיה הקשה ביותר בהיסטוריה האמריקאית הולידה בניו יורק עידן של יצירתיות חסרת תקדים. "הסטרוֹקס", "אל-סי-די סאונדסיסטם", "Yeah Yeah Yeahs", "אינטרפול" ולהקות אחרות שינו את פני העיר והדור כאחד וחוללו מהפכה מוזיקלית-תרבותית עולמית.

Nothing Compares

קול הבדולח והעיניים המהפנטות, שהפכו אותה לכוכבת, לא הועילו לשינייד אוקונור. כשהתעקשה לזעוק את מחאתה הפוליטית, היא תויגה כמעורערת ונדחקה לשוליים. קטעי ארכיון, מוזיקה וראיונות עם אוקונור מציירים דמות שונה, עמוקה, חריפה ומעניינת יותר מתמיד.

אהבה, כסף, מוות: מוזיקה טורקית בגרמניה

סצנת המוזיקה הטורקית בגרמניה, שנולדה מתוך הגעגועים והאכזבה של הפועלים הזרים בשנות ה-60, עברה לאורך השנים גלגלולים מוזיקליים, חברתיים ופוליטיים. הסרט מציג את כוכבי הז׳אנר לדורותיהם, את המוזיקה שיצרו ואת הקהילות שהתגבשו סביבה.

אולטרה-ויולט וחבורת יורקות הדם

הרומן הסוער והסודי שניהלה בנעוריה אֶמה, סבתו של הבמאי, נחשף מתוך מכתבי אהובתה, שהתגלו רק אחרי מותה. דמותה הפראית, המתגרה והמרדנית של האהובה, מרסל, נבנית מחדש מתוך קטעי ארכיון אמיתיים ובדויים ומוזיקה חושנית במיוחד.

אוספים ביצים, למרות הכל

חוקר הציפורים הגרמני מקס שונוֶטֶר אסף, מיין וצייר בדבקות כמעט 20 אלף ביצי ציפורים. באירופה המופגזת, האבודה, הוא ועמיתיו נאחזו באיסוף הזה כדי להימלט ממראות התופת, אל מקום שבו הכול שפוי כשהיה.

אור - המורשת של שטוקהאוזן

במהלך ההכנות למשימה הבלתי אפשרית - ביצוע האופרה "אור" מאת קרלהיינץ שטוקהאוזן - הפרויקט המוזיקלי השאפתני, המבריק והמגלומני שמעולם לא בוצע במלואו - נחשף עולמו האישי הצבעוני של המלחין הגאון, שהיה אקסצנטרי, יצרי ומבריק לא פחות מהאופרה שכתב.

אחרי הגשם

יותר מ-6,000 ילדים נהרגו ברעידת האדמה בסצ'ואן ב-2008. הסרט הרגיש, מלווה מקרוב מאוד למעלה מעשור שלוש משפחות המתמודדות עם הקשיים הפיזיים והרגשיים בגידול ילדים שילדו "במקום" אלה שאבדו להם.

אטלנטיס

בלגונה שבשולי ונציה האדרנלין שוצף, ומנועי סירות המירוץ רועמים. דניאֶלה הוא אאוטסיידר, אבל כמו הצעירים האחרים, גם הוא נחוש לשבור שיאי מהירות. סרט מרהיב, החוצה לעתים את הגבול בין מציאות ודמיון, מעל ומתחת לפני המים.

איך להציל חבר מת

הם גדלו בבתים הרוסים, אבל מרגע שמצאו זה את זו הם היו מאושרים, לפחות לזמן מה. עשר שנים של אהבה בין הבמאית לבן זוגה מתועדות בצילום מחוספס וקצבי על רקע מציאות חיים קשוחה ברוסיה המתפוררת.

איך מודדים שנה?

בכל שנה, מגיל שנתיים ועד 18, אבא שאל (וצילם) ואלה ענתה. תיעוד של התבגרות ואהבה.

איש הים מההרים

במסעו אל הכפר הקטן בהרי האטלס, באלג׳'ריה מולדתו של אביו הזר והרחוק, מלווים את הבמאי קארים איינוז סיפורי האהבה של אמו, שגידלה אותו לבדה בברזיל. במפגשיו עם אנשים ונופים הוא מברר בתוכו מחדש את זהותו.

אנו, סטודנטים!

נסטור, בנג'מין, אהרון ורפיקי הם סטודנטים לכלכלה ברפובליקה המרכז אפריקאית. מול חלומותיהם על עתיד משופר, להם ולארצם, ניצבים מנגנונים מסואבים, מרצים מושחתים ומסורות משפחתיות נוקשות. הארבעה מוצאים כוח, עצה והרבה הומור בחברות העמוקה ביניהם.

אפלטון הצעיר

בבלפסט, שבה הדי האלימות הקשה עדיין לא נעלמו, מנהל בית ספר יסודי קתולי מלמד את הבנים חשיבה פילוסופית. השיעורים שלו מצחיקים, השאלות מאתגרות ומחייבות אמפתיה, ולכל אחד מהילדים יש משנה פילוסופית חדשנית משל עצמו.

ארבעה מסעות

הוריו, שילדו אותו כבן שני בניגוד לחוק "הילד האחד" בסין, שילמו על כך מחיר כבד. אחרי שנים של אשמה ונתק, הבמאי לואיס הוטהוטהוט חוזר הביתה, ומנסה לפענח סוד כואב, שיוביל את המשפחה לראשונה בדרך להחלמה.

אש האהבה

קטיה ומוריס קראפט היו מאוהבים, אהבה אובססיבית, בהרי געש. מחקריהם הובילו אותם להרפתקאות מסוכנות בין ענני אפר ונהרות לבה. הצילומים המרהיבים שהותירו אחרי מותם בהתפרצות ההר אוּנזֶן ביפן מלווים את סיפורם במראות מעולמות אחרים.

אשמת הדירנדל

הדירנדל - הבגד המסורתי הצבעוני והפטריוטי - הוא חלק מהנוף האוסטרי האידילי, אך מאחוריו מסתתרת היסטוריה טעונה באשמה.

באהבה, אבא

מכתב-אנימציה מרהיב ומרגש, שבו מנסה הבמאית להבין את הבחירות שהובילו את אביה להיעדר מחייה.

בבה

בֶּבָּה היא הבמאית רבקה האנט, צעירה אפרו-לטינית, בתם של מהגרים, שגדלה בניו יורק, תוך התחככות מתמדת בסוגיות של גזע, מעמד ופצעים משפחתיים היסטוריים. ארבעת פרקי סרטה משרטטים דיוקן עצמי טעון, עוצמתי, מפוכח וסוחף.

בוקוליקה

אם ובתה חיות בבדידות כמעט מוחלטת בבית רעוע באזור כפרי בפולין. את קצב החיים מכתיבות עונות השנה, והחיבור העמוק שלהן לטבע מזמן גם חלומות וחזיונות. על אף הקשיים, השתיים מוצאות לא מעט סיפוק ואושר.

בית עשוי קוצים

אווה, סשה, קוליה וחבריהם מתנהלים על הגבול השברירי שבין משחקי הילדוּת, החלומות והפנטזיות, לבין החיים במזרח אוקראינה מוכת המלחמות. סרט כובש לב על בית אומנה, מקלט זמני לילדים שהמציאות סדקה ופוררה את משפחותיהם.

בשצף המילים

המתורגמנים בבית המשפט לפשעי מלחמה אמורים להסתיר את רגשותיהם, גם כשהעדויות דומות למה שחוו על בשרם.

ג'וליה

ג'וליה צ'יילד, הסלבריטי-שף הראשונה, פרצה למסך בגיל 51, כשהאמריקאים אכלו מתוך מגשיות מחוממות במיקרו. סיפור חייה יוצא הדופן, אופייה הכובש והתאהבותה הסוערת בבישול מוצגים בליווי קטעים משעשעים ומעוררי השראה מתוכניות הבישול המיתולוגיות שלה.

ג'ימנה

ולריה נאלצת לעזוב את הכפר שהוצף במים רעילים מן המכרות. לקראת פרידה היא נזכרת בחיים שחייתה כאן.

גבי גיפורדס לא מרימה ידיים

כשמתנקש ירה בראשה של חברת הקונגרס גבי גיפורדס, איש לא חשב שהיא תשתקם, אבל גיפורדס למדה (ועדיין לומדת) ללכת ולדבר וחזרה לפעילות ציבורית. ג'ולי כהן ובטסי ווסט (RBG) ליוו אותה ואת בעלה, האסטרונאוט מארק קלי, במסעם יוצא הדופן.

גיאוגרפיות של בדידות

יותר מ-40 שנה שזואי לוקאס מתגוררת לבדה באי סייבל, מוקפת בעדרים של סוסי פרא וכלבי ים, ציפורים וחרקים. הבמאית ז'קלין מילס לומדת להכיר את האי הקטן מבעד לעיניה ומציירת דיוקן מרהיב של האי והחוקרת כאחד.

דה וינצ'י

כשהרובוט הרפואי המתוחכם מצולם בפעולה, בתוך חלל הבטן, הגוף האנושי הופך לחלל פועם, מסתורי ומסקרן.

דוב מטרד

מסלול המכשולים שעוברים דובי הקוטב הנודדים, בניסיון לחמוק מתיירים ופקחי טבע, המוצג מנקודת המבט הדובית.

האינסוף על פי פלוריאן

היצירה האדריכלית הגדולה של פלוריאן יורייב, "הצלחת המעופפת" בלבה של קייב, עומדת בסכנה. יורייב - צייר, מוזיקאי, אדריכל, קולנוען ותיאורטיקן של האמנות, אינו נכנע. בגיל 90 הוא אינו מסוגל להפסיק ליצור, לחדש ולהתריס נגד המיינסטרים.

האלים של מקסיקו

במישורי המלח ובמכרות המתכת, על צוקים תלולים ובבורות במדבר - פועלים מקסיקנים עושים את מלאכתם ביד, בכלים פשוטים, בקצב ובמאמץ הרחוקים להדהים מחיינו המודרניים. הסרט, המלווה בפסקול קולות העבודה בלבד, מזמין לחוויה חושית אסתטית כמעט פולחנית.

הגולים

ב-1989 החלה כריסטין צ'וי לצלם את מנהיגי מחאת הסטודנטים בכיכר טיין-אן-מן. 33 שנה אחרי, יוצאת הדוקומנטריסטית הצבעונית ויוצאת הדופן לחפש את הגולים שארצם מכנה "בוגדים" ולצפות איתם בחומרים שלא הוקרנו מעולם.

הזדמנות שנייה

ריצ'רד דייוויס ירה לעצמו בבטן 192 פעמים, כדי להוכיח עד כמה מוצלח אפוד המגן שהמציא. הוא הפך למולטי-מיליונר, דמות קאלט כריזמטית וכובשת. הסדקים בסיפוריו הצבעוניים והמשעשעים החלו להיבקע כששוטר לבוש אפוד מגן נורה למוות.

הזולואגס

בילדותו, חואן-קמילו לא ידע שהוריו לוחמי גרילה, שאביו הוא "הקומנדר" של צבא השחרור העממי ושאמו נחטפה ונרצחה. 25 שנה לאחר שמשפחתו גלתה מקולומביה, הוא חוזר, ומנסה לפענח בסרטי משפחה ויומנים את חייהם של הוריו.

החבר הגאון שלי מהתיכון

התלמיד החדש בתיכון היוקרתי בגלאזגו נראה מוזר, אבל היה לו סיפור רקע מקסים ואט אט הוא כבש לבבות. הבמאי ג'ונו מקלאוד משחזר באנימציה וראיונות (אלן קמינג מגלם את התלמיד, המעדיף להסתתר) את הסיפור הלא ייאמן שהתרחש בכיתתו.

הלילה

הבמאי המוערך טסאי מינג-ליאנג מתבונן בהונג קונג, שממשיכה לנוע גם בלילה וגם ברחובות ריקים.

המדינה שהייתה לי

בתמורה להלוואות של מיליארדי דולרים, סין רכשה את הזכות לכרות אוצרות טבע ולנצל את אדמות אקוודור. הסרט, המצולם בנופיה הפראיים ורבי העוצמה של אקוודור, עוקב אחרי המתנגדים לשעבוד החדש: חושפי שחיתות ומנהיגים ילידיים בשטח.

המשכונאים

בחנות המשכונים הגדולה בפולין אין כמעט לקוחות, והמדפים עמוסים במוצרים שאבד עליהם הכלח. בין סיגריה לוויכוח צעקני, הצוות מארגן יום מכירות קרנבלי בניסיון להפיח חיים בחנות ובשכונה. סרט מרחיב לב, מלא חמלה ושופע הומור.

הסיפור של סימנדה

כשפרשו מהבמה, אחרי 3 אלבומים ותהילה קצרצרה בארה"ב, חברי "סימנדה" היו משוכנעים שהמוזיקה שלהם נשכחה. אלא שהלהקה השחורה, ששאפה להביא מסר של אחווה ושלום, שימשה השראה ליוצרים רבים, וחזרתה לבמה מוכיחה שהיא עדיין רלוונטית במיוחד.

הפנה את גופך אל השמש

סנדָר, חייל סובייטי שנפל בשבי הנאצים, נשלח על ידי אמא רוסיה לסיביר כבוגד. בעזרת יומניו, מכתביו וסרטי ארכיון שנצבעו מחדש, בתו מנסה לשחזר את סיפורו שהושתק, כמו סיפוריהם של מיליוני צעירים בני דמותו.

התאספות

דבר לא מכין אותנו להפתעה שתתגלה לחוקר הבודד שמחכה בסבלנות בחוף האוקיינוס הארקטי.

זיכרון חמקמק

בעוד זיכרונו של הסב, לאוניד בורלקה - שהיה צלם קולנוע נודע באודסה - הולך ומתפוגג, מנסה נכדו, הבמאי איגור איבנקו, לפענח סרטי צילום ישנים שמצא, ובאמצעותם להכיר מקרוב את סבו ואת היצירה הקולנועית האוקראינית בתקופה הסובייטית.

חיים

טהרן בסגר, אך אמו הקשישה של הבמאי מגיעה לביקור. איך תסתגל לנוכחות איגואנת המחמד הענקית?

טיקטוק, בום.

טיקטוק מציעה עולם צבעוני ומשעשע כמעט אינסופי, אבל מאחורי אחת הרשתות החברתיות הגדולות בתבל פועלים מנגנונים מורכבים של איסוף מידע שנאגר בסין וחורץ לא מעט קמטים של דאגה בקרב כלכלנים, חוקרי תרבות ואסטרטגים צבאיים במערב.

טעם של לווייתן

"הגרינד", ציד הלווייתנים המסורתי באיי פארו, מעורר את זעמם של אקטיביסטים. התושבים, שמעדני הלווייתן הם חלק חשוב בזהותם, משוכנעים שהתביעה להפסיק את הצייד היא צבועה - לשני הצדדים יש, מתברר, טיעונים מעוררי מחשבה.

טרה פאם

הטיילות של ראשית המאה ה-20 לא באו לכבוש אלא להכיר, ומבעד לעיניהן - ולסרטי החובבות שתיעדו את מסעותיהן - מתגלה עולם חדש, אחר. אסופה של יומני מסע ותיעוד נדירים מזמינה את הצופים למסע היסטורי-רגשי בעולמן.

יהלומים (לא) לנצח

המצאת היהלומים המלאכותיים מאיימת להדיח ממעמדו את המקור הנוצץ. סרטו המשעשע והחכם של ג׳ייסון קון חוקר את התכסיסים שגרמו לנו לייחס משמעות ורגשות לאבנים הנוצצות ושואל האמנם יתכן שבקרוב הם יהיו לא יותר מחומר גלם?

ילדי הערפל

הלימודים בבית הספר פתחו לה חלון אל העולם הגדול, אבל בקהילה המסוגרת שבה היא חיה, בהרים המכוסים ערפל בצפון וייטנאם, עדיין מקובל לחטוף ולהשיא ילדות. די בת ה-12 נאלצת להתמודד עם הפער בין המסורת לחלומותיה.

יער הארגמן

20 אלף נזירות יוצאות מדי חורף למסע בערבות השלג של טיבט. הסרט האינטימי והמהפנט מלווה אותן לאורך מאה ימים של קור והתחבטויות, תלאות גופניות ונפשיות, התמזגות עם הנוף הפלאי וחשבון נפש.

כל מה שנושם

זיהום האוויר בניו דלהי חמור כל כך שציפורים צונחות, מותשות, מן השמיים. האחים סעוּד ונאדים מצילים במרפאה הווטרינרית המאולתרת שבמרתף בביתם עופות דורסים, בעיקר דיות שחורות. הסרט האופטימי להפתיע זכה בפרס הראשון בפסטיבל סאנדנס.

כלאדם ואני

האם ניתן להכיר באמת שחקן שמוחק את עצמו בכל פעם שהוא מגלם דמות? אגב מערכת יחסים סוערת, מסוחררת, מתקרבת ומתרחקת, מנסה הבמאית לפענח את הגבר שמולה. ניסיונותיה מתורגמים ליומן לירי אישי מהפנט בשחור-ולבן.

לאהוב את פטרישיה הייסמית

רבי המכר המצמררים שכתבה עובדו ללהיטים קולנועיים ("זרים ברכבת", "הכישרון של מר ריפלי"), אך ביומניה האישיים, שלא פורסמו מעולם, מתגלה פטרישה הייסמית ככותבת רגישה שנאלצה לנהל את חיי האהבה שלה עם נשים הרחק מעיני משפחתה.

לאן פנינו מועדות

בתחנות הרכבת התחתית של מוסקבה, הפאר (שיש וקריסטלים וזהב) שרד מתקופה אחרת, ולפעמים נדמה שכך גם הנוסעים. המצלמה מתוודעת לדמויות מפתיעות ושוקעת אל תוך העולמות שלהן, בלי לשאול מאין באו ולאן הן הולכות.

לב האלון

מעטים יודעים שעץ האלון הוא הרשת החברתית התוססת ביותר באירופה. בעיני דייריו, העץ הוא מקלט, מקור הגנה ומעוז של תקווה. הסרט – אופרת טבע תיעודית מפעימה – שואב אותנו פנימה אל לב לבו של מקור החיים המיתולוגי.

לילה של אי ודאות

מכתביה של L לאהוב שנטש אותה חושפים את הסדקים העמוקים בחברה ההודית, שמעליהם מנסים סטודנטים צעירים לדלג, בדרך לעתיד חופשי ומשוחרר יותר. שילוב טקסטים וקטעי קולנוע אותנטיים ומבוימים מעניק לסיפור גוון הזוי, חלומי ואפילו מכושף.

מבשלים ללא גבולות

בשיא הצלחתו החליט השף חוזה אנדרס לצאת ממטבחו היוקרתי אל אזורי האסון המסוכנים בעולם - מהאיטי ועד אוקראינה - כדי לבשל ולספק מזון לשורדים ונזקקים. הבמאי רון האוורד עוקב בשטח אחר פעילותו, שהובילה להקמת ארגון הומניטרי עצום.

מה שנשאר בדרך

ליליאן וארבעת ילדיה נמלטים מגווטאמלה ועושים את דרכם אל גבול מקסיקו-ארה"ב, בשיירה של אלפי בני אדם. הדרך קשה, אבל מולידה קשרים אנושיים מפתיעים ומרחיבי לב, ובסופה מגיעה השעה לראות את החיים מנקודת מבט חדשה.

מועדון האלמונים

כשקורטני ברנט התקשתה להתמסר למצלמות מאחורי הקלעים ועל הבמה, היא החלה להקליט יומן קולי אישי. התוצאה חושפנית ומרגשת אפילו יותר משיריה, ומציגה תהליך מרתק שבו הרוקיסטית הנערצת לומדת לזהות בעצמה את הקסם שהקהל כבר גילה.

מוצנבאכר

כ-120 שנה לאחר שראה אור, גברים מכל הגילים מתמודדים - ביחד ולחוד - מול המצלמה עם טקסט אירוטי מפורסם, שנאסר להפצה במשך שנים. מה השתנה מאז נכתב? אילו פנטזיות, זכרונות או מבוכות הוא מעורר היום?

מחבואים

ארבע שנים סוערות ומבלבלות בחייו של אנתוני, ילד כובש וכריזמטי, המבלה את רוב זמנו ברחובות נאפולי. עיר הפשע הקשוחה והענייה מתגלה לעין המצלמה כיפהפייה מתעתעת, עיר שהאור בה מכושף וצליליה מפחידים ומפתים בו זמנית.

מי הרג את וינסנט צ'ין? (1987)

מה שנראה במבט ראשון כמו תיעוד מותח של חקירת רצח הוא למעשה קינה סוחפת ומכמירת לב על אי-צדק. בתחקיר מוקפד ומעמיק חושפות הבמאיות את המנגנונים שפעלו ברקע לרצח של מהנדס רכב סיני-אמריקאי בדטרויט ב-1982.

מיילדות

הלה הבודהיסטית וניו ניו המוסלמית מפעילות מרפאה קטנה ודלה לנשים במיאנמר, באזור שבו אנשי המיעוט המוסלמי נרדפים באלימות קשה. במשך חמש שנים של טלטלות אישיות ופוליטיות, הקשר המיוחד בין שתי המיילדות עומד לא אחת למבחן.

מכתב מאוספיה

המגפה בפתח, והבמאי, החוקר את העיר התת-קרקעית אוספיה בבריסל, משוחח עם אביו הרופא באקוודור.

מלכת הקטיפה

ההתקדמות במצוקים הקירחים המושלגים ברמה הטיבטית היא קשה מאוד - אבל התשוקה לפגוש את נמר השלג הנדיר היא עצומה. צלם הטבע וינסנט מונייה והחוקר והסופר סילביאן טסון נטמעים בנוף הקשוח בתקווה לפגוש את חתול הפרא הענק והיפהפה.

מעגל קסמים

בבית ניו יורקי מוזנח חיים הוריה של הבמאית. האם חתונתה הפוליאמורית של אחותה תחזיר אותם להיות הזוג הצעיר, האוהב והאופטימי שמחייך בסרטי המשפחה הישנים? והאם די יהיה באהבה ובהומור כדי לאפשר למשפחה שהתפרקה למצוא קרבה מחודשת?

מר לנדסברגיס

הינתקותה של ליטא מברה"מ תבעה התנהלות זהירה ומפוכחת. ויטאוטס לנדסברגיס, מנהיגה הראשון של ליטא החופשית, חולק את הסיפורים הלא מוכרים מן ההתנהלות מול גורבצ'וב והקרמלין, בסרטו של סרגיי לוזניצה, הזוכה בפרס הגדול בפסטיבל IDFA.

נבלני

אחרי שניצל מניסיון התנקשות, אלכסיי נבלני נחוש להוכיח שפוטין הוא שנתן את ההוראה. הסרט מלווה אותו ואת צוותו בתחקיר, מסחרר ואפל כל כך שלרגע נדמה שמדובר בסרט הוליוודי ולא במבט מעציב ביותר במציאות הרוסית.

נפגשנו במציאות מדומה

המגפה כפתה עליהם סגר, אבל בעולם הווירטואלי אפשר היה להמשיך להיפגש ואפילו להתאהב. הסרט, שצולם כולו בסגנון הווריטֶה, בעולם וירטואלי מצויר, מלווה זוגות שגילו שדווקא מאחורי דמויות בדויות אפשר לייצר אינטימיות נדירה.

סזאריה אבורה

הקול האדיר של סזריה אבורה הוא שהביא אותה מילדוּת ענייה במושבת עבדים לשעבר לאולמות הנוצצים בעולם. הסרט, הגדוש קטעים המוקרנים לראשונה, מלווה את המורדות והעליות בחייה של הזמרת הנערצת, שמעולם לא הניחה לאיש לנהל את חייה.

סטריגוב

כשסבתא מתה, מתלווים למסע הפרידה הנוגע ללב ממנה מי שנותרו מהקהילה הסלובקית הקטנה ההולכת ונעלמת.

סן ויטורה

הילדים המגיעים לבקר את הוריהם בכלא סאן ויטורֶה מגלים במהרה שזו אינה טירה קסומה מהאגדות.

סן סירו

לקראת משחק, האצטדיון העצום מתעורר לחיים וחלקיו המכניים והאנושיים נעים בתיאום כמעט מיסטי.

סרט מרפסת

במשך שנתיים עמד הבמאי פאבל לוז'ינסקי על המרפסת בוורשה והושיט את המיקרופון לעוברים ושבים בשביל שמתחת לביתו. כולם - צעירים, זקנים, מדוכדכים ומאושרים, חשדנים ופטפטנים, סיפרו לו את הסיפורים הכי אישיים, כמוסים, מפתיעים או מטרידים בחייהם.

עורבים לבנים

הבמאי אחסן נאדים חי חיים כפולים. את הפתרון הוא מחפש במנזר יפני מבודד, בפסגת הר מרהיב, אצל כת עתיקה וחשאית של נזירים בודהיסטים, העוסקים באתגרים גופניים קיצוניים. האם התשובה מחכה לו שם או בתוכו?

פוסטר

לקראת חג האל גַנֶש, עובדי מכבסה בפאתי מומבאי מעצבים כרזה שתביא להם רגע של תהילה.

פנלופ, אהובתי

כשבתה פנלופ אובחנה כאוטיסטית, קלייר דויון יצאה למלחמה. היא קיוותה להציל (או לפחות לתקן) את בתה. חמושה במצלמה, היא תיעדה 18 שנים מהדרך הסבוכה והפתלתלה שהובילה אותה לקבלה והשלמה עם בתה, ועם מי שהיא עצמה לצדה.

צפרדע שצריך לבלוע

קתרין, חולת ALS המתקשרת רק באמצעות לוח אותיות המופעל במצמוצים ומשמיע קול מכני, מתכוננת לחתונת בתה. הסרט, שצולם מזווית המבט שלה, מציג דיוקן משפחתי מורכב, מפוכח וכובש בכנותו, שיש בו כאב אבל גם אהבה והומור.

קורט וונגוט: משוחרר מהזמן

כשרוברט וויידי החל לצלם את הסרט על קורט וונגוט, הוא היה מעריץ צעיר. במהלך 40 שנות עבודה משותפת נוצרה בין השניים חברות עמוקה, הצובעת את הביוגרפיה הסוערת של הסופר הגדול בצבעים חדשים, אישיים ומרתקים.

קירות חולמים: בתוך מלון צ'לסי

מן העבר הבוהמייני, המרהיב, הסוער והשערורייתי של מלון צ'לסי נותרו בעיקר זכרונות, והדיירים הוותיקים שמסרבים להתפנות מן הבניין המשתפץ נאחזים בהם בעוצמה. אי זעיר של יצירתיות אקסצנטרית המסרב לגווע בין פיגומים ואבק בלב ניו יורק.

קרבי בראון מול המפלצות

ככל שהגלים עצומים, גבוהים ובלתי צפויים יותר, כך בוער יותר בקרבי בראון הדחף להכניע אותם. אישיותו יוצאת הדופן של הגולש האוסטרלי נחשפת בסרט שכולו מראות עוצרי נשימה, המלווה אותו בין גלים שאיש לא העז לכבוש לפניו.

שאבו

״אני ילד קטן מפפרקליפ״ שר שאבו בן ה-14, החי באחת השכונות הקשוחות של רוטרדם. בין אמא, סבתא והחברה, שאבו לומד הכול על אהבה, שברון לב, אחריות והתבגרות, ועדיין חולם להיות כוכב-על.

שוחות

שקט לא היה בדונבאס שבאוקראינה גם כשעדיין הייתה, לכאורה, הפסקת אש. המצלמה מלווה את החיילים (והחיילת האחת) מקרוב מאוד וללא כל מחיצות. בשוחות, בין הפגזות, השיחות גלויות ואינטימיות ואת המתח והדריכות אפשר כמעט למשש.

שטיפת מוח: סקס-מצלמה-כוח

המצלמות של הוליווד מעדיפות נשים שותקות, מחולקות לאברים מגרים ומתגרות מאלימות. הבמאית נינה מנקס מציגה עשרות קטעי סרטים מוכרים, וחושפת את השפה הקולנועית שבאמצעותה מתעצבת התודעה המפלה נשים, ובעקבותיה תעשיית הקולנוע כולה.

שיבה לריימס

בעיבוד קולנועי יוצא דופן לרב המכר של הסוציולוג דידיה אריבון "שיבה לריימס", חומרי ארכיון וקטעי סרטים שלובים בסיפורים אישיים מציירים את המאבקים של מעמד הפועלים הצרפתי, שבהם הפוליטי הוא תמיד אישי ואפילו אינטימי.

שירה מלאכותית

שלושת חברי הרכב הדאנס-פופ האמריקאי YACHT עורכים ניסוי נועז ומפקידים את יצירת אלבומם החדש בידי בינה מלאכותית. אחרי שסרקה ולמדה מאות שעות מוזיקה שכתבו בעבר, האם התוכנה תתגלה כמוכשרת, מקורית ואולי אפילו יותר יצירתית מהם?

שירים לדרלה (1990)

מופע הפרידה האינטימי והמרגש של לו ריד וג׳ון קייל מאנדי וורהול המנוח, שהיה מנהלה של "הוולווט אנדרגראונד". השחזור הדיגיטלי המשובח מאפשר ליהנות מהיצירה הנודעת (בצילום יוצא דופן של אד לכמן) שנותרה רלוונטית גם אחרי 33 שנה.

שיש: יומן מסע

סיפור מסעם המפתיע של גושי שַיש יוקרתיים הנחצבים ביוון, מסותתים בסין לפסלים כאילו-עתיקים ונשלחים בחזרה לאירופה המתגעגעת ליופי ההיסטורי (אבל בזול). זהו גם סיפור המטוטלת ההיסטורית-כלכלית הנעה כעת ממערב למזרח.

שלוש דקות

שלוש דקות של צלולואיד, סרטון נדיר שצולם ב-1938, זהו הזיכרון היחיד שנותר מהעיירה היהודית נאשיילסק שבפולין. איזה סיפור עולה מן הצפייה? ומה ניתן, אם בכלל, להציל משכחה? הלנה בונהם-קרטר מספקת את הקריינות לסרט.

שמי הוא פולי מארי

פולי מארי הייתה שם (כמעט) לפני כולן: משוררת, עורכת דין, אקטיביסטית, א-בינארית, חוקרת ואשת כמורה שחורה, שסללה את הדרך למהפכות הגדולות בתחום זכויות האזרח והשוויון לנשים בארה"ב. ג׳ולי כהן ובטסי ווסט מציירות את דמותה החד-פעמית.

שמיים בלתי נראים

טרבור פייגלן נחוש להראות את מה שאינו גלוי לעין - מערכות מתוחכמות של "מעקב המונים", שפורטות אותנו לפרוטות של מידע. במהלך ניסיונותיו לשגר לחלל יצירת אמנות לוויינית, נחשפות דרכי העבודה הייחודיות והאידיאולוגיה של האמן-האקטיביסט המוערך.

תלויים באוויר

אחרי שבנו חיים, זיכרונות וקהילה - תושבי שכונת דיור ציבורי מתבקשים לפנות את השטח לטובת נדל"ן יוקרתי.

תלוניוס מונק הלוך ושוב

זווית יוצאת דופן אל אחורי הקלעים של ראיון שהעניק תלוניוס מונק לטלוויזיה הצרפתית בשנת 1968, מגלה את התבנית האטומה שלתוכה דוחסת התקשורת את מרואייניה, כדי שיתאימו לנרטיב מוכן מראש, גם אם אחד מהם הוא פסנתרן-על.