20 ימים במריופול

צוות העיתונאים היחיד שנותר במריופול בעת הפלישה הרוסית מציג את ההתרחשויות בעיר מתוך לבו של שדה הקרב. סרט שהוא אישי להדהים ובו בזמן מציג עבודה עיתונאית נחושה של מי שהיו מקור יחיד למידע עבור העולם.

Anhell69

סיפורה של הקהילה הקווירית במדיין נחשף בשפה קולנועית מכושפת. הבמאי, תיאו מונטויה, מביא דמויות וקולות שאבדו בגיל צעיר, ובמרכזם דמותו של קאמילו נז'אר (שכינויו Anhel69), שאמור היה לככב בסרט הזומבים שלו, אך מת ממנת יתר.

אופנה: להתחיל מחדש

איימי פוני, הכוכבת העולה בשמי האופנה הלונדונית, נחושה להפוך את המותג היוקרתי Mother of Pearl שהופקד בידיה לבר קיימא ומתחשב בסביבה ובבני אדם. בעולם של אופנה מהירה, נצלנית והרסנית, המשימה שלה תובעת נחישות יוצאת דופן.

אפולוניה, אפולוניה

אפולוניה נולדה להורים בוהמיינים וגדלה בתיאטרון פריזאי מחתרתי. ליאה גלוב עקבה אחרי האמנית הצעירה הכובשת את המסך בכריזמה חד פעמית, במשך 13 שנה, והחברות העמוקה שנוצרה ביניהן אפשרה לה לתעד את התבגרותה האמנותית והפוליטית. זוכה התחרות הבינלאומית בפסטיבל IDFA.

בובי ויין: הנשיא של כולם

בובי ויין, סופרסטאר מקומי שצמח בגטו, הופך מזמר למנהיג וגיבור עממי כדי להשיב את הדמוקרטיה לאוגנדה. המאבק שלו קשה וקשוח, אבל הוא אינו מוותר, אף שלא רק הוא אלא גם אשתו וילדיו משלמים מחיר כבד ודרמטי.

בזמן שצפינו

גם בהודו מרחפת עננה קודרת מעל חופש העיתונות. ראוויש קומאר, מבכירי העיתונאים במדינה, לא מוותר. בסרט שעקב אחריו במשך שנתיים, נפרש מאבקו הבלתי פוסק נגד פייק ניוז, רייטינג, הסתה ותעמולה ולמען עיתונות אמיצה, אמינה וחופשית.

בין מהפכות

זוג צעירות הנקלעות למערבולת היסטורית סוערת כשמהפכות מתחוללות בארצותיהן (באיראן ב-1979 וברומניה ב-1989) מדווחות זו לזו בעשרות מכתבים על חייהן, תקוותיהן ומאבקיהן. סרט המבוסס על צילומי ארכיון מרתקים ועל מכתבים שנתפסו על ידי המשטרה החשאית.

בת מועדפת

כשאמה וסבתה של הבמאית מסתגרות יחד בקורונה, העוקצנות מפנה מקומה לאינטימיות.

דבר מה שאינו במקומו

הבמאי עטור הפרסים ניקולאוס גיירהאלטר ("לחם יומנו", "הומו ספיאנס") עוקב אחר כמויות האשפה האינסופיות שאנו מייצרים ואחר הניסיונות הנואשים להתמודד איתן. הצילום המרהיב והסאונד המתוחכם יוצרים סרט מטריד במעטפת אסתטית מפתה ומהפנטת.

דברים אחרונים

תגליות, ממצאים ארכיאולוגיים, ספקולציות, תאוריות פילוסופיות, מדע ובדיון מרכיבים את הנרטיביים החלופיים שמציעה הקולנוענית-האמנית דבורה סטרטמן לעבר ולעתיד של היקום. בכולם האדם אינו במרכז, וביקום מתרחשים דברים מופלאים.

הזיכרון הנצחי

אוגוסטו גונגורה, מבכירי הכתבים הפוליטיים בצ'ילה, הקדיש את חייו לשימור זיכרון הזוועות של משטר פינושה. מחלת אלצהיימר מאיימת למחוק את זיכרונו ואישיותו, אך דווקא אז צומחת בינו לבין זוגתו קרבה חדשה, עדינה ויוצאת דופן.

חבורת חובבנים

מעל מועדון הבמאים החובבים הוותיק באנגליה מרחפת סכנת סגירה. לחברים, רובם קשישים אקסצנטריים, אין כסף, אבל יש חלומות - לשחזר סצנות גדולות ממחזות זמר, להמשיך ליצור פנטזיות. האם אהבת הקולנוע (והאדם) ינצחו את המשבר הכלכלי?

לגבור על הנמר

כשבתו בת ה-13 נאנסה, רנג'יט, איכר הודי חסר השכלה, יצא למאבק חסר תקדים ברשויות, במוסכמות ובאנשי קהילתו, בתביעה שצדק ייעשה. הסרט פותח צוהר נדיר ואינטימי לעולמו של גבר שאהבתו לבתו הפכה אותו לגיבור מפתיע.

מניפסטו

קולאז' של סרטונים שבני נוער רוסיים העלו לרשתות חברתיות מצייר תמונה מטרידה של התבגרות בתוך מציאות שבה התעמרות, אכזריות ואדישות הן שגרה שיש להפנים ולתרגל כדי לשרוד. זוכה פרס Envision בפסטיבל IDFA.

נתניזם

שבעים שנה אחרי שנשלח, כחייל אמריקאי, לשמור על בכירי הנאצים במשפטי נירנברג, נתן הילו אינו מסוגל להפסיק לצייר את זיכרונותיו. האמנות שלו מטלטלת, אך האם היא אותנטית? היתכן שהאירועים הדרמטיים ביותר בחייו מקבלים חיים משלהם?

סלבטורה: חלומות על נעליים

דרך מפותלת הובילה את סלבטורה פֶראגאמו מהכפר האיטלקי הזעיר אל אולפני הוליווד, שם הפך למעצב נעליים מבוקש על ידי במאים וכוכבות. לוקה גואדנינו ("קרא לי בשמך") מצייר דיוקן צבעוני ורב השראה של גדול מעצבי הנעליים האיטלקיות.

על אודות מבנה הגוף האנושי

הטכנולוגיות המתוחכמות מאפשרות לנו כיום להחדיר מצלמות אל המקומות בגוף שנחשבו מסתוריים ובלתי נגישים. יוצרי "הלווייתן" (פרבל וקסטינג-טיילור) מזמינים אותנו למסע בנופי הפרא המסעירים של גוף האדם, אל עומק מערכות הבשר והדם העוטפות אותנו כיצורים בעלי תודעה.

פורנומלנכוליה

אלפי מעריצים עוקבים אחרי תמונות העירום וסרטוני הסקס של לאלו סנטוס. הוא גם מככב בסרט פורנו בתפקיד המפתיע של המהפכן המקסיקני זפאטה. אבל ההצלחה מלווה בתחושת החמצה והיעדר האינטימיות צובע את חייו של לאלו במלנכוליה.

פרדייז

כשהתחממות כדור הארץ מבעירה את היערות סביב הכפר הזעיר בטייגה הסיבירית והעצים עולים באש, רוסיה מסרבת לשלוח כבאים והמקומיים נותרים לבדם. בין הלהבות, המרהיבות והמאיימות, הם נחושים למגר את המפלצת הרושפת שכמו קמה לתחייה מהאגדות.

פרויקט הכליזמרים

צלם חתונות ונגנית קלרינט מתאהבים בחתונה יהודית בארגנטינה ויוצאים לחפש את שרידי היידיש ותרבות הכליזמרים שנותרו במזרח אירופה. סרט רומנטי, שנון ושופע מוזיקה ,החוקר את מקומן ההיסטורי-חברתי-פוליטי של השפה, התרבות והמוזיקה.

קאסה סוזאנה

בימים שבהם גברים בבגדי נשים נחשבו בארה"ב לעבריינים, הבית הקטן בהרי הקטסקיל היה מקלט סודי. לשם הגיעו, מלווים בנשותיהם, מי שרצו לחיות, ולו לימים ספורים, בזהות הטרנסית האמיתית שלהם. סיפור על אומץ, כנות וקהילה מרחיבת לב.

קארו וגוטליב: לקרוא כל עמוד

כבר כמעט חמישים שנה ששני ענקי הספרות האמריקאים עובדים ביחד: רוברט קארו - התחקירן הפוליטי זוכה הפוליצר, ובוב גוטליב - העורך המבריק. בסרט מלא הומור, חוכמה ותובנות אינטימיות, בתו של גוטליב מנסה לפענח את מערכת היחסים ביניהם.

קוקומו סיטי

ארבע טרנסג'נדריות שחורות חולקות את חוויות חייהן כעובדות בתעשיית המין האמריקאית. סיפורי אימה, סכנת מוות ורגעי ניצחון אישיים משתלבים במבט מפוכח על המציאות לכדי אמירה חברתית נוקבת, בסרט וריטֶה פרפורמטיבי, מסוגנן מאוד ומלא הומור ואנושיות.

תיאטרון של אלימות

דומיניק אנגוון היה רק בן תשע כשנחטף על ידי ארגון הגרילה שביצע זוועות בצפון אוגנדה. בית המשפט הבינלאומי (המנומס והרהוט) בהאג נדרש להכריע האם הוא אחראי לפשעים שביצע והאם שטיפת המוח שעבר פוטרת אותו מאחריות.